נטוורקינג , תנו לרשתות לעשות את העבודה עבורכם
בר-נחום עפר
לכל אחד מאיתנו קורות לעיתים תקלות המציפות צורך ברור בבעל מקצוע , צורך זה מפנה אותנו ראשית לזיכרון המשפחתי שלנו דהיינו פנייה למאגרי הניידים / אאוטלוק שלנו ,ובמידה ונחלנו כישלון לחברינו , על מנת לקבל המלצות .הצורך בהמלצות נובע מהרצון לקבל חוו"ד אובייקטיבית על בעל מקצוע אמין .
גם בעסקים אנו נדרשים לא אחת ל"פותחי דלתות" ו/או לאנשי קשר שיאפשרו לנו להגיע לאדם הנכון על מנת לבצע פגישה ראשונית ובהמשך בשאיפה לסגור עסקאות .
על בסיס הצורך ברשתות חברתיות/עסקיות הוקמו ארגוני עסקים קטנים המתבססים על הפניות זה לזה , כדוגמת BI, IBC, BIZMAKEBIZ ועוד .
בנוסף רשתות מחשביות קמות חדשות לבקרים ומטרתן לגדול ככל הניתן תוך שאת כספן הן מרוויחות מהמפרסמים , בין הרשתות הגדולות Face book , Twitter,Linked in , ועוד.
רשתות אילו משמשות גם אותנו בעלי העסקים על מנת לרשום קשרינו ולהרחיבם על מנת לחדש ו/או לאתר קשרים פוטנציאליים .
על בסיס דומה אך ממוקד יותר יכול כל בעל עסקים לנסות ולאתר מי מבני כיתתו בתיכון , חבריו לספסל הלימודים בצבא ו/או אוניברסיטה יכולים לפתוח דלתות בעבורו, עם מי נפגש בכנס זה או אחר ונוצר בינהם "קליק " ועל בסיס הקשרים לפתח פוטנציאל עסקי .
אנשי שיווק משתמשים בידוענים למינם לפרסם מוצר זה או אחר , ארגונים מאתרים רשתות חברתיות בארגון ונעזרים במידע על מנת להוביל שינוי ו/או לבחון פיילוטים בנושאים כאילו ואחרים , כל המהלכים נועדו לשווק מוצרים ושירותים על מנת להגדיל המכירות .
מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה בארה"ב עולה כי עידן המחשב מאפשר בחינת "התנהגות רשתית" עפ"י קשריהם בדואר האלקטרוני בפייסבוק ו/או רשתות אחרות .
יתרונות בולטים הינם היכולת לבחון את "החברויות שלנו " ולצמצמן ולהרחיבן למספרים ברי שליטה לפי צורך ולפי "משקולות" אשר אנו קובעים על בסיס הצרכים העסקיים שלנו .
יתרון טכנולוגי זה הוא בבחינת צורך קיומי לבתי עסקים וזאת מהסיבה המובהקת שהקידמה הטכנולוגית מאפשרת לנו משיכת מידע מהיכן שנרצה ומתי שנרצה ובכך מייתרת ו/או ממזערת את יכולות המפרסם להשפיע עלנו עקב שינויים בהרגלי הצפייה .
סיבה זו מחזירה אותנו לתחילת המאמר ולצורך בהפניות באמצעות חבר/מכר/שכן כדרך הבטוחה , טובה , מהירה ואמינה ביותר .
? בדקו מי "חברים " ברשתות שלכם על מנת לטייבן ולרעננן ,
? היפגשו עם כמה שיותר אנשים ובקשו מהם "לידים" לאחרים .
? בהגיעכם לכנסים השתדלו לנסוע עם אדם או שניים אשר ההיכרות עימם שטחית על מנת לפתח שיחה בדרך וללמוד עליהם וללמד על עצמך כאקט שיווקי .
? "תווכו " בין מנהלים בשדרת הניהול הארגוני , שני הצדדים יוקירו את ה"שידוך" ובכל מקרה בו תזדקקו להם בעתיד ישמחו לסייע לכם .
? בחנו מה מיקומכם ברשתות החברתיות השונות ודאג לשדרג עצמך ולהפוך עצמך לאטרקטיבי .
? השתדלו לפתוח Post ב"דה מרקר" על מנת להיחשף ככל הניתן .
כותב המאמר הינו מנכ"ל קבוצת סינרג'י ושותף בחברת יומינט סולושינס דוקטורנט במנהל עסקים התמחות בהובלת שינויים
בר-נחום עפר
לכל אחד מאיתנו קורות לעיתים תקלות המציפות צורך ברור בבעל מקצוע , צורך זה מפנה אותנו ראשית לזיכרון המשפחתי שלנו דהיינו פנייה למאגרי הניידים / אאוטלוק שלנו ,ובמידה ונחלנו כישלון לחברינו , על מנת לקבל המלצות .הצורך בהמלצות נובע מהרצון לקבל חוו"ד אובייקטיבית על בעל מקצוע אמין .
גם בעסקים אנו נדרשים לא אחת ל"פותחי דלתות" ו/או לאנשי קשר שיאפשרו לנו להגיע לאדם הנכון על מנת לבצע פגישה ראשונית ובהמשך בשאיפה לסגור עסקאות .
על בסיס הצורך ברשתות חברתיות/עסקיות הוקמו ארגוני עסקים קטנים המתבססים על הפניות זה לזה , כדוגמת BI, IBC, BIZMAKEBIZ ועוד .
בנוסף רשתות מחשביות קמות חדשות לבקרים ומטרתן לגדול ככל הניתן תוך שאת כספן הן מרוויחות מהמפרסמים , בין הרשתות הגדולות Face book , Twitter,Linked in , ועוד.
רשתות אילו משמשות גם אותנו בעלי העסקים על מנת לרשום קשרינו ולהרחיבם על מנת לחדש ו/או לאתר קשרים פוטנציאליים .
על בסיס דומה אך ממוקד יותר יכול כל בעל עסקים לנסות ולאתר מי מבני כיתתו בתיכון , חבריו לספסל הלימודים בצבא ו/או אוניברסיטה יכולים לפתוח דלתות בעבורו, עם מי נפגש בכנס זה או אחר ונוצר בינהם "קליק " ועל בסיס הקשרים לפתח פוטנציאל עסקי .
אנשי שיווק משתמשים בידוענים למינם לפרסם מוצר זה או אחר , ארגונים מאתרים רשתות חברתיות בארגון ונעזרים במידע על מנת להוביל שינוי ו/או לבחון פיילוטים בנושאים כאילו ואחרים , כל המהלכים נועדו לשווק מוצרים ושירותים על מנת להגדיל המכירות .
מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה בארה"ב עולה כי עידן המחשב מאפשר בחינת "התנהגות רשתית" עפ"י קשריהם בדואר האלקטרוני בפייסבוק ו/או רשתות אחרות .
יתרונות בולטים הינם היכולת לבחון את "החברויות שלנו " ולצמצמן ולהרחיבן למספרים ברי שליטה לפי צורך ולפי "משקולות" אשר אנו קובעים על בסיס הצרכים העסקיים שלנו .
יתרון טכנולוגי זה הוא בבחינת צורך קיומי לבתי עסקים וזאת מהסיבה המובהקת שהקידמה הטכנולוגית מאפשרת לנו משיכת מידע מהיכן שנרצה ומתי שנרצה ובכך מייתרת ו/או ממזערת את יכולות המפרסם להשפיע עלנו עקב שינויים בהרגלי הצפייה .
סיבה זו מחזירה אותנו לתחילת המאמר ולצורך בהפניות באמצעות חבר/מכר/שכן כדרך הבטוחה , טובה , מהירה ואמינה ביותר .
? בדקו מי "חברים " ברשתות שלכם על מנת לטייבן ולרעננן ,
? היפגשו עם כמה שיותר אנשים ובקשו מהם "לידים" לאחרים .
? בהגיעכם לכנסים השתדלו לנסוע עם אדם או שניים אשר ההיכרות עימם שטחית על מנת לפתח שיחה בדרך וללמוד עליהם וללמד על עצמך כאקט שיווקי .
? "תווכו " בין מנהלים בשדרת הניהול הארגוני , שני הצדדים יוקירו את ה"שידוך" ובכל מקרה בו תזדקקו להם בעתיד ישמחו לסייע לכם .
? בחנו מה מיקומכם ברשתות החברתיות השונות ודאג לשדרג עצמך ולהפוך עצמך לאטרקטיבי .
? השתדלו לפתוח Post ב"דה מרקר" על מנת להיחשף ככל הניתן .
כותב המאמר הינו מנכ"ל קבוצת סינרג'י ושותף בחברת יומינט סולושינס דוקטורנט במנהל עסקים התמחות בהובלת שינויים
כותב המאמר הינו דוקטורנט למנהל עסקים , מנכ"ל קבוצת סינרג'י לייעוץ ארגוני ועסקי ושותף בחברת Humint Solutions LLC
http://www.synergy-group.co.il
http://www.synergy-group.co.il