היום הגדול הגיע. יש לכם טסט וזה מלחיץ - באופן טבעי. אבל אל דאגה. מאות, אלפים לפניכם עברו את זה בשלום, ואין סיבה שאתם לא תצליחו באותה קלות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם: המהירות היא מהשטן אומרים? אכן, גם במקרה הזה. הטעות הגדולה ביותר היא לצאת לטסט כשאתם לא בטוחים או מרגישים לא מוכנים עד הסוף. סמכו על מורה הנהיגה שלכם שהוא יגיש אתכם כשתהיו באמת מוכנים. הטסטר נגדכם או כך נראה לכם? ממש לא. כולם בלי יוצא מהכלל הם שכירים של משרד הרישוי ולהכשיל אתכם בכוונה לא מוסיף או גורע מהמשכורת שלהם. השיקולים של הבוחנים מקצועיים לגמרי ואם הוא מכשיל אתכם כנראה שלא מגיע לכם (עדיין, וזה רק עניין של זמן) לקבל רישיון נהיגה. אלפי תלמידים ותלמידות נכשלו מסיבה זו או אחרת (ביניהן חרדה...) אבל בסוף כולם עוברים. בטסט הראשון? השני? הרביעי? מה זה בעצם משנה? העיקר שבסוף היו מוכנים לגמרי לצאת לכביש בלי לסכן את עצמם ואחרים. לרוץ לספר לחברה? זה לא תמיד רעיון טוב. כל העולם ואשתו כולל כל מבקרי פייסבוק יודעים שיש לכם טסט היום ובסוף אתם נכשלים....בשביל מה לעודד את הפדיחה ולהוסיף על עצמכם לחץ מיותר? במבחן עצמו שים לב לדברים המרכזיים שמורה הנהיגה חזר עליהם כל שיעור וכמה פעמים בשיעורים: הבט לצדדים בעת חציית צמתים גם כשזכות הקדימה שלך, הבט במראות בעת החלפת נתיבים ולפני כל סטייה ופנייה, הקפד להשתמש גם במראות הצד מלבד המראה המרכזית, תכנן את נסיעתך תמיד מראש ואל תשאיר פעולות טכניות לרגע האחרון (החלפת הילוכים, האטה וכו'). הסתכל רחוק קדימה ולא רק על שני המטרים לפניך - אהיה מודע ומוכן ל"הפתעות". המנע ככל האפשר מכניסה למצבים קשים ומסוכנים כגון מעבר במקום צר או עקיפה מיותרת. התאם את מהירות הנסיעה שלך לתנאי הדרך ולא "בכוח" למהירות המקסימאלית המותרת עפ"י חוק. הקפד על פניות שמאלה נכונות. שים לב בכניסה לכל כביש אם הוא חד סטרי או דו סטרי. ביציאה מן הכביש גם לצאת מן הנתיב הנכון. צופרים לך - שיצפרו.... אתה נוהג תמיד על פי הבנתך ושיקול דעתך בלבד ! והכי חשוב לזכור - הבוחן הוא רק בן אדם והמבחן הוא רק מבחן - והוא בטח לא החשוב שיהיה לכם בחייכם. אז פרופורציה, זה שם המשחק!
נכתב עבור בית הספר לנהיגת אופנועים חגי אופנועים ועבור פורטל רשיון נהיגה ובו טיפים לטסט לאופנוע ולרכב פרטי.