עם התפתחותה של מעצמת השופינג פרחו להם אתרי קניות כמו פטריות אחרי הגשם. בין אתרים אלו תמצאו אתרים סיניים המספקים שירותי דרופשיפינג לכל דורש עם מבחר מוצרים עצום. אך אליה וקוץ בה - רבים נופלים ברשתם ומפסידים כסף ובריאות. במאמר זה אסקור את הבעיות ואיך להימנע מהם.
על מנת להמחיש לכם אתרים כאלו עליהם מדובר תוכלו להיכנס ללינק הבא של האתר לייט אין דה בוקס https://www.lightinthebox.com. זהו אתר שמאפשר שירותי דרופשיפינג לכל דורש , הוא בהחלט מושקע, עם כמות מוצרים עצומה מכל הסוגים והגוונים. כמוהו יש עוד לפחות עשרה אתרים שלא אציין אותם אך הם בעלי מאפיינים דומים. אגב , אפשר לומר שהוא הכי סביר ו"נורמלי" בהקשר זה אך גם הוא לוקה בבעיות שיתוארו בהמשך.
מהם בעצם אתרים אלו, וכיצד הם פועלים?
רוב האתרים מסין המספקים שירותי דרופשיפינג הם בעצם פלטפורמה רבת סוחרים , דהיינו הם מהווים קניון מרכזי שאליו נרשמים ספקים המציעים את מרכולתם באמצעות אתר זה. כאשר מישהו קונה מהם מוצר , הוא בעצם קונה מסוחר עלום שם הנמצא אי שם בערבות סין ומרגע הקניה עושה האתר הזמנה אצל ספק המשנה שאורז ושולח לקונה הסופי.
הבנתם? אתם בטוחים שהבנתם? הפירוש הוא שאתם לא קונים מהאתר , האתר הוא מתווך גדול שדרכו אתם קונים מסוחרים או מתווכים קטנים יותר.
מה הבעיות שהמבנה הזה יוצר? יש בעיות שחוויתי אותן מקרוב (חלילה לא נפגעתי מהם) ואציין את חלקן:
1. השירות - השירות מוצע לכל אחד שנרשם , אין יתרון לריסיילרים וזה מתבטא בעלויות הקמעונאיות.
2. רווחיות - הרווחיות בפער שבין עלות המוצר למחיר הניתן לכם כמוכרים הוא זעום ולא מאפשר מכירתו במחירים אטרקטיביים למעט מספר מוצרים קטן ביותר.
3. זמן משלוח - זמן המשלוח ארוך מאד שכן יש שלב מעכב של הכנת המוצר ע"י הסוחר העלום ולפיכך תראו שהמוצר במצב של Processing כמה ימים טובים. לפעמים לאחר כמה ימים לאחר שאישרו לכם את ההזמנה ושילמתם תקבלו הודעה שהמוצר אזל כי היה פער מידע בין הספק הראשי קרי האתר לספקי המשנה שלו.
4. חיקויים וזיופים - הרבה מוצרים נראים מעולה בתמונות אך בפועל הם חיקויים מדוייקים של מותגים מפורסמים. קשה מאד לזהות , אך לא כדאי לכם למכור מוצר כזה לקונה באי ביי , שכן תלונה שלו תגרום להשעייה מיידית של החשבון שלכם וזה ממש לא נעים.
5. תקשורת - הסינים מדברים סינית וזה בסדר. אבל לא במקרה שלנו. אנחנו רוצים שירות לקוחות מיידי ומענה לכל בעייה שמתעוררת ובזמן אמיתי. באתרים אלו , בכולם, אתם תראו למעלה אייקון עם שם של בחור או בחורה שמשתמע כמו שם אמריקאי או בריטי (סיימון, מרייה, קלי וכו') אבל כל קשר בינם לבין המערב מקרי בהחלט. כשתפנה אליהם בצ'אט ותשאל שאלות , תקבל תשובות תלושות ולא ענייניות.
6. מדיניות החזרות - מכרתם? יופי. יש בעייה והמוצר לא הגיע או שהגיע משהו אחר? חפשו אותם. מעבר לעגמת הנפש שתהיה לכם עם הקונה שלכם תצטרכו לפתור א הבעייה לבד!! הם לא שם כשתתעורר בעייה כזו. הם יענו לכם אבל תתייאשו מהתשובות ותוותרו על הכסף והזמן....
אלו הן הבעיות הקרדינליות , יש עוד כהנה וכהנה. ייתכן שיש בכל זאת צדיק אחד או שניים אבל קשה לי להאמין. בכל מקרה - תעשו טובה גדולה לעצמכם ואל תמכרו מוצרי דרופשיפינג מסין באי ביי , אם החשבון והשם שלכם חשובים לכם. אגב, ללא קשר קונים באי ביי נרתעים לקנות מוצרים שמקום מושבם בסין.
אגב, אתם יכולים בהחלט לרכוש לצריכה הפרטית שלכם - יש הרבה מה לקנות ובמחירים טובים.
על מנת להמחיש לכם אתרים כאלו עליהם מדובר תוכלו להיכנס ללינק הבא של האתר לייט אין דה בוקס https://www.lightinthebox.com. זהו אתר שמאפשר שירותי דרופשיפינג לכל דורש , הוא בהחלט מושקע, עם כמות מוצרים עצומה מכל הסוגים והגוונים. כמוהו יש עוד לפחות עשרה אתרים שלא אציין אותם אך הם בעלי מאפיינים דומים. אגב , אפשר לומר שהוא הכי סביר ו"נורמלי" בהקשר זה אך גם הוא לוקה בבעיות שיתוארו בהמשך.
מהם בעצם אתרים אלו, וכיצד הם פועלים?
רוב האתרים מסין המספקים שירותי דרופשיפינג הם בעצם פלטפורמה רבת סוחרים , דהיינו הם מהווים קניון מרכזי שאליו נרשמים ספקים המציעים את מרכולתם באמצעות אתר זה. כאשר מישהו קונה מהם מוצר , הוא בעצם קונה מסוחר עלום שם הנמצא אי שם בערבות סין ומרגע הקניה עושה האתר הזמנה אצל ספק המשנה שאורז ושולח לקונה הסופי.
הבנתם? אתם בטוחים שהבנתם? הפירוש הוא שאתם לא קונים מהאתר , האתר הוא מתווך גדול שדרכו אתם קונים מסוחרים או מתווכים קטנים יותר.
מה הבעיות שהמבנה הזה יוצר? יש בעיות שחוויתי אותן מקרוב (חלילה לא נפגעתי מהם) ואציין את חלקן:
1. השירות - השירות מוצע לכל אחד שנרשם , אין יתרון לריסיילרים וזה מתבטא בעלויות הקמעונאיות.
2. רווחיות - הרווחיות בפער שבין עלות המוצר למחיר הניתן לכם כמוכרים הוא זעום ולא מאפשר מכירתו במחירים אטרקטיביים למעט מספר מוצרים קטן ביותר.
3. זמן משלוח - זמן המשלוח ארוך מאד שכן יש שלב מעכב של הכנת המוצר ע"י הסוחר העלום ולפיכך תראו שהמוצר במצב של Processing כמה ימים טובים. לפעמים לאחר כמה ימים לאחר שאישרו לכם את ההזמנה ושילמתם תקבלו הודעה שהמוצר אזל כי היה פער מידע בין הספק הראשי קרי האתר לספקי המשנה שלו.
4. חיקויים וזיופים - הרבה מוצרים נראים מעולה בתמונות אך בפועל הם חיקויים מדוייקים של מותגים מפורסמים. קשה מאד לזהות , אך לא כדאי לכם למכור מוצר כזה לקונה באי ביי , שכן תלונה שלו תגרום להשעייה מיידית של החשבון שלכם וזה ממש לא נעים.
5. תקשורת - הסינים מדברים סינית וזה בסדר. אבל לא במקרה שלנו. אנחנו רוצים שירות לקוחות מיידי ומענה לכל בעייה שמתעוררת ובזמן אמיתי. באתרים אלו , בכולם, אתם תראו למעלה אייקון עם שם של בחור או בחורה שמשתמע כמו שם אמריקאי או בריטי (סיימון, מרייה, קלי וכו') אבל כל קשר בינם לבין המערב מקרי בהחלט. כשתפנה אליהם בצ'אט ותשאל שאלות , תקבל תשובות תלושות ולא ענייניות.
6. מדיניות החזרות - מכרתם? יופי. יש בעייה והמוצר לא הגיע או שהגיע משהו אחר? חפשו אותם. מעבר לעגמת הנפש שתהיה לכם עם הקונה שלכם תצטרכו לפתור א הבעייה לבד!! הם לא שם כשתתעורר בעייה כזו. הם יענו לכם אבל תתייאשו מהתשובות ותוותרו על הכסף והזמן....
אלו הן הבעיות הקרדינליות , יש עוד כהנה וכהנה. ייתכן שיש בכל זאת צדיק אחד או שניים אבל קשה לי להאמין. בכל מקרה - תעשו טובה גדולה לעצמכם ואל תמכרו מוצרי דרופשיפינג מסין באי ביי , אם החשבון והשם שלכם חשובים לכם. אגב, ללא קשר קונים באי ביי נרתעים לקנות מוצרים שמקום מושבם בסין.
אגב, אתם יכולים בהחלט לרכוש לצריכה הפרטית שלכם - יש הרבה מה לקנות ובמחירים טובים.
בעל תואר שני במנהל עסקים התמחות בשיווק וסחר בינלאומי.יועץ בנושא מסחר אלקטרוני ,חנויות ותוכניות שותפים באינטרנט.ממקימי האתר דרופ שיפינג www.dropshipro.com
ויקטור כנפי
ויקטור כנפי