אימון הוא כלי אוניברסאלי במידה רבה, ובכך כוונתי לומר שאותה שיטת אימון מתאימה, בדרך כלל, למצבים רבים ושונים. מאמנים חדשים מתלהבים לעתים קרובות מכך שהניחו בידיהם שווה ערך של "האולר השוויצרי", ומנסים לאמן כל מה שזז, וגם כמה דברים שלא זזים. המאמן המתחיל מאוד רוצה להשיג לקוחות, ולכן הוא מוכן לרוץ לכל עבר אם נדמה לו שיש סיכוי להשיג מתאמן. הסימן הטוב ביותר למאמן כזה הוא שכאשר שואלים אותו למי מתאים האימון שלו, התשובה היא "לכולם".
למרבה הצער, מה שאותו מאמן יגלה הוא שכאשר הוא מנסה לאמן את כולם, אף אחד לא בא להתאמן אצלו, מפני שזו אחת הטעויות הבסיסיות ביותר בשיווק - הניסיון להיות כל דבר עבור כל אחד, שמסתיים בהיותך שום דבר לאף אחד.
האם כאשר יש לך בעיית לב אתה הולך לרופא כללי? האם כאשר מישהו מסתבך בפלילים הוא פונה לעורך דין "כללי, טוב לכל דבר ועניין"? מובן שלא. אנחנו רוצים מומחה. אנחנו רוצים את האיש הטוב ביותר שאנחנו יכולים להשיג, ואנחנו יודעים בוודאות פנימית מלאה שלא ייתכן שאותו אדם שמתמחה בטיולי טראקים בג'ונגלים של דרום אמריקה הוא האדם הטוב ביותר להתייעץ איתו בנוגע לטיול בנושא מוסיקה באירופה. כל אחד מאתנו יודע שאיננו מסוגל להיות מומחה לכל דבר שהוא, ולכן אנחנו נרתעים כאשר מישהו מנסה להציג את עצמו ככזה.
כדי להתמחות, צריך להצטמצם. הדבר הבסיסי ביותר בשיווק הוא הגדרת הנישה שלך. נישת השיווק שלך היא אותה קבוצת אנשים בעלי עניין משותף, צורך או בעיה דומים, שאותם אתה מציע לפתור בעזרת שרות האימון שלך. חשוב היטב מה היא הנישה שלך. חשבת? לא ייתכן שהיא כוללת את כולם.
אם אינך מצליח לחשוב על דרך אחרת, התחל גיאוגרפית. עד איזה מרחק נסיעה נראה לך הגיוני שמישהו ייסע כדי להתאמן? כל מי שמחוץ לרדיוס הזה אינו לקוח פוטנציאלי לצרכי השוק שלך.
אם אתה מאמן בטלפון, אולי כל הארץ היא תיאורטית בטווח, אבל מקבוצה זו יש להוציא את כל האנשים שאינם דוברים היטב את השפה, שאינם מתקשרים היטב בטלפון, או שאינם מסוגלים להתנתק מסביבתם למשך זמן מספיק כדי לדבר ללא הפרעה. ויש עוד אנשים שאינם בנישה שלך: כל מי שאינו יכול לשלם את שכרך אינו לקוח פוטנציאלי, כל מי שתפיסת העולם שלו מנוגדת באופן יסודי לרעיון שניתן לבחור לשנות את המצב האנושי, כל מי שאינו מסוגל לחשיבה רציונלית ועוד, ועוד.
כלומר, להבין מי אינם הלקוחות הפוטנציאליים שלך זו דרך טובה להתחיל להגדיר נישה, אם אין לך הגדרה אחרת.
לכאורה, הגדרת נישה מצמצמת את מבחר הלקוחות הפוטנציאליים שלך. בפועל, היא ממקדת את המאמצים שלך באנשים שיש סיכוי רב יותר שיהפכו ללקוחות בפועל. אם, במקום לפזר את המשאבים שלך על כל המדינה, אתה מתמקד ברדיוס 30 דק' נסיעה מביתך, תוכל להפיק הרבה יותר חשיפה מכל שקל פרסום. אם הנישה שלך היא אימון לזוגיות, אולי אינך פונה לאנשים המחפשים אימון ניהולי, אבל יש סיכוי גדול בהרבה שמי שמחפש אימון לזוגיות יבחר בך ולא במתחרה שאינו 'כלבויניק'.
וכמובן, גם מקצועית יש ערך להתמקדות בנישה. התמקדות כזו מאפשרת לבנות מומחיות אמיתית, כמו גם את מעמד המומחה שהוא חשוב מאוד להצלחתך בנישה. ככל שתתמקד יותר, כך תוכל להיות מומחה גדול יותר לנושא שלך, וכך תגדיל את הסיכוי שתיבחר על ידי מי שמחפש מאמן בנישה הזו.
אז מה הנישה שלך?
הירשם כעת וקבל גם את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך" - שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר
שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.