מסרים לא מילוליים חיוביים אמורים לשדר אמינות, מקצועיות ודינמיות.
הקפדה על שפת הגוף בשלבים הראשונים של יצירת הקשר עם לקוחות, שותפים עסקיים או אנשים שאתה חפת בעיקרם, דורש משפת הגוף עשויה לשדר התלהבות, כריזמה, פתיחות ואמינות, ולהיזהר משדרים כמוהתנגדות, תוקפנות וספקנות.
למה לשים לב בכל מפגש ראשון עם אנשים שיש לנו עניין כלשהו ברושם שלהם עלינו?
רושם ראשוני
1. יוזם לחיצת היד הוא בעל הסטטוס הגבוה יותר. כשאיש המכירות יוזם את לחיצת היד, הדבר מעיד על יוזמה ודינמיות. לחיצת יד איתנה בתוספת מבט ישיר יעורר אמון.
2. קצב תנועות הגוף משדר את מידת האנרגיה, שאיש המכירות ישקיע לקידום הפרויקט המדובר. הקפד על שפת גוף עירנית.
3. שילוב בין הבעות פנים מתחלפות, טונציות מגוונת ומחוות ידיים משדר התלהבות ודינמיות. השתמש בכך.
4. פריסה טריטוריאלית במהלך הצגת מוצר / שירות מעידה על ביטחון עצמי ושליטה במצב.
5. עמידה זקופה (זרועות לצד הגוף) משדרת הכרת ערך עצמית ופתיחות.
6. תנועות החושפות את כפות הידיים משדרות אמינות ויוצרות קרבה בין הדוברים.
7. חוסר תנועה משדר חוסר עניין בנושא המדובר ו/או בבן השיחה.
הקשבה אפקטיבית
1. התאם את סגנון ההקשבה למצב שבו מועבר המסר.
2. הקפד על "שולחן פתוח" והמעט בעיסוקים המסיחים את הדעת מהמסר המילולי.
3. הבט ותקשיב בכל שלושת המתודות : מילולי, א-מילולי ואיכויות הקול.
4. גלה הבנה לנאמר, אל תהיה ביקורתי או שיפוטי מדי.
5. השתמש בתנועות ובהבעות פנים שבהן משתמש הדובר ("אפקט המראה").
6. השתמש בתנועות פתוחות ונינוחות.
7. הנהן בראשך בסופי משפטים של הזולת.
8. רכן קדימה,לכיוון הדובר.
9. בעת מתן תשובה השתמש בהבעות פנים, שקשורות לרגשות הזולת.
10. שמור על קשר עין לפחות 60 אחוז מזמן השיחה עם הדובר. הוא, בדרך כלל, ישמור על קשר עין בעת ההקשבה רק על 40-50 אחוז מזמן השיחה.
11. אל תתפרץ לדברי בן שיחך, אל תספק תשובות מיידיות. אל תיתן עצות. אל תחשוב על דברים אחרים במהלך השיחה, מבטך ייעשה זגוגי. אל תיגע או תתעסק בעצמך. אל תשנה נושא בפתאומיות.
12. היה קשוב לרמזי הגישה של הלקוחות שלך - שינויים בהבעות הפנים, בתנוחות הגוף וטון הדיבר שלהם. רוב הלקוחות המעוניינים משדרים שפת גוף חיובית.
13. לקוח בעל שפת גוף כוחנית, דורש יחס מרוחק וקורקטי, לקוח בעל שפת גוף דינמית, המרבה להשתמש בתנועות פתוחות, דורש התייחסות
אורלי רביד היא דוקטורנטית לרטוריקה ואמנות השכנוע
ומרצה לתקשורת במכללה למנהל ובבית ברל.
מדריכה ויועצת להופעה בפני קהל ובטלוויזיה
עובדת עם אנשי עסקים שמתעתדים להופיע בתקשורת,
עם פוליטיקאים ועם ידוענים.
http://www.orly-ravid.com
054-4835595
הקפדה על שפת הגוף בשלבים הראשונים של יצירת הקשר עם לקוחות, שותפים עסקיים או אנשים שאתה חפת בעיקרם, דורש משפת הגוף עשויה לשדר התלהבות, כריזמה, פתיחות ואמינות, ולהיזהר משדרים כמוהתנגדות, תוקפנות וספקנות.
למה לשים לב בכל מפגש ראשון עם אנשים שיש לנו עניין כלשהו ברושם שלהם עלינו?
רושם ראשוני
1. יוזם לחיצת היד הוא בעל הסטטוס הגבוה יותר. כשאיש המכירות יוזם את לחיצת היד, הדבר מעיד על יוזמה ודינמיות. לחיצת יד איתנה בתוספת מבט ישיר יעורר אמון.
2. קצב תנועות הגוף משדר את מידת האנרגיה, שאיש המכירות ישקיע לקידום הפרויקט המדובר. הקפד על שפת גוף עירנית.
3. שילוב בין הבעות פנים מתחלפות, טונציות מגוונת ומחוות ידיים משדר התלהבות ודינמיות. השתמש בכך.
4. פריסה טריטוריאלית במהלך הצגת מוצר / שירות מעידה על ביטחון עצמי ושליטה במצב.
5. עמידה זקופה (זרועות לצד הגוף) משדרת הכרת ערך עצמית ופתיחות.
6. תנועות החושפות את כפות הידיים משדרות אמינות ויוצרות קרבה בין הדוברים.
7. חוסר תנועה משדר חוסר עניין בנושא המדובר ו/או בבן השיחה.
הקשבה אפקטיבית
1. התאם את סגנון ההקשבה למצב שבו מועבר המסר.
2. הקפד על "שולחן פתוח" והמעט בעיסוקים המסיחים את הדעת מהמסר המילולי.
3. הבט ותקשיב בכל שלושת המתודות : מילולי, א-מילולי ואיכויות הקול.
4. גלה הבנה לנאמר, אל תהיה ביקורתי או שיפוטי מדי.
5. השתמש בתנועות ובהבעות פנים שבהן משתמש הדובר ("אפקט המראה").
6. השתמש בתנועות פתוחות ונינוחות.
7. הנהן בראשך בסופי משפטים של הזולת.
8. רכן קדימה,לכיוון הדובר.
9. בעת מתן תשובה השתמש בהבעות פנים, שקשורות לרגשות הזולת.
10. שמור על קשר עין לפחות 60 אחוז מזמן השיחה עם הדובר. הוא, בדרך כלל, ישמור על קשר עין בעת ההקשבה רק על 40-50 אחוז מזמן השיחה.
11. אל תתפרץ לדברי בן שיחך, אל תספק תשובות מיידיות. אל תיתן עצות. אל תחשוב על דברים אחרים במהלך השיחה, מבטך ייעשה זגוגי. אל תיגע או תתעסק בעצמך. אל תשנה נושא בפתאומיות.
12. היה קשוב לרמזי הגישה של הלקוחות שלך - שינויים בהבעות הפנים, בתנוחות הגוף וטון הדיבר שלהם. רוב הלקוחות המעוניינים משדרים שפת גוף חיובית.
13. לקוח בעל שפת גוף כוחנית, דורש יחס מרוחק וקורקטי, לקוח בעל שפת גוף דינמית, המרבה להשתמש בתנועות פתוחות, דורש התייחסות
אורלי רביד היא דוקטורנטית לרטוריקה ואמנות השכנוע
ומרצה לתקשורת במכללה למנהל ובבית ברל.
מדריכה ויועצת להופעה בפני קהל ובטלוויזיה
עובדת עם אנשי עסקים שמתעתדים להופיע בתקשורת,
עם פוליטיקאים ועם ידוענים.
http://www.orly-ravid.com
054-4835595
אורלי רביד, והקהל יריע לך
מרצה לתקשורת ומדריכה להופעה בפני קהל ובטלוויזיה.
אתרי אינטרנט:
http://www.orly-ravid.com
http://www.orlyravid.bizmakebiz.co.il
כתובת מייל:
orly@orly-ravid.com
טלפון: 054-4835595
מרצה לתקשורת ומדריכה להופעה בפני קהל ובטלוויזיה.
אתרי אינטרנט:
http://www.orly-ravid.com
http://www.orlyravid.bizmakebiz.co.il
כתובת מייל:
orly@orly-ravid.com
טלפון: 054-4835595