רבים מאתנו מנהלים מערכת יחסים מאוד מורכבת עם מקום עבודתנו.
החובה להגיע לעבודה ולהתפרנס מצד אחד, לעומת נפח הזמן אותו אנו משקיעים במקום העבודה (ובדרך כלל יש זליגה גם מחוץ לשעות העבודה) מצד שני, מעוררת התנגשויות וקונפליקטים.
לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מרגישים אילוץ ואפילו כפייה להתעורר בבוקר, לנהל את שגרת היום, לענות לטלפונים, להשיב למיילים, ליזום שיחות עם העובדים/ קולגות, להיענות לשיחות כאלו וכדומה.
במקביל אנו עשויים לפעול לפי איזשהו דפוס, למשל לחץ, בו אנו מנהלים שגרת יום קבועה ובסוף היום נתקלים שוב בתחושת ההחמצה כי שוב לא השגנו את יעדנו. למחרת, חוזר חלילה...
במקרים אחרים אנו מרגישים תסכול והחמצה בזמן העבודה ועד שאנו מצליחים "להרים את עצמנו", יום העבודה מסתיים...
לא כיף ולא ממצה. ישנה תחושה של בזבוז ותסכול ולפעמים בין שבמודע ובין שלא מתחילים לסבול מכך גם החברים ובני המשפחה.
"האושר העילאי מושג דרך שביעות הרצון". אמר זאת פטנג'לי המכונה: "אבי היוגה" לפני כ-2000 שנה.
כאן טמון הסוד.
אם לפני יום העבודה, נזכור כי מטרתנו היא להיות מאושרים, בכל רגע נתון בחיינו, נתכנן את מהלך היום כאשר האושר הוא המטרה העיקרית אליה נשאף, אז יהיה סיכוי גדול להיות מאושרים. גם במקום העבודה.
ידוע גם כי עובדים מאושרים פרודוקטיביים יותר.
לפני יום עבודה ובמהלכו שאלו את עצמכם: "מה יגרום לי לאושר היום?" חשוב לצמצם את השאלה עד רמת העיסוק הפרטני בתחום העבודה למשל: מה יגרום לי לאושר בפגישה הבאה. כך ניתן יהיה לקבל גם תשובות קונקרטיות.
שימוש בשביעות הרצון ככלי שמתעל את המשאבים שלנו (שהם מוגבלים בהגדרה!) לפעולות שביצוען יסב לנו אושר יכול להיות אפקטיבי ומועיל.
יתרה מכך: אם נתכנן רשימת פעולות שעשייתן מגבירה את שביעות רצוננו מעצמנו; נגדיל את הסיכוי שלנו להיות מאושרים.
חשוב לשאול את עצמנו אחת ליום: האם אנו שבעי רצון? אם לא, מה עלינו לעשות בשביל להיות שבעי רצון מעצמנו?
בשביל הפרקטיקה ומניסיון כדאי להכניס את השאלה לתכנון קבוע ביומן, בתזכורת באאוטלוק, נייד וכדומה. כל מה שעובד!
באיחולי אושר וגם עושר,
טל אלדר
החובה להגיע לעבודה ולהתפרנס מצד אחד, לעומת נפח הזמן אותו אנו משקיעים במקום העבודה (ובדרך כלל יש זליגה גם מחוץ לשעות העבודה) מצד שני, מעוררת התנגשויות וקונפליקטים.
לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מרגישים אילוץ ואפילו כפייה להתעורר בבוקר, לנהל את שגרת היום, לענות לטלפונים, להשיב למיילים, ליזום שיחות עם העובדים/ קולגות, להיענות לשיחות כאלו וכדומה.
במקביל אנו עשויים לפעול לפי איזשהו דפוס, למשל לחץ, בו אנו מנהלים שגרת יום קבועה ובסוף היום נתקלים שוב בתחושת ההחמצה כי שוב לא השגנו את יעדנו. למחרת, חוזר חלילה...
במקרים אחרים אנו מרגישים תסכול והחמצה בזמן העבודה ועד שאנו מצליחים "להרים את עצמנו", יום העבודה מסתיים...
לא כיף ולא ממצה. ישנה תחושה של בזבוז ותסכול ולפעמים בין שבמודע ובין שלא מתחילים לסבול מכך גם החברים ובני המשפחה.
"האושר העילאי מושג דרך שביעות הרצון". אמר זאת פטנג'לי המכונה: "אבי היוגה" לפני כ-2000 שנה.
כאן טמון הסוד.
אם לפני יום העבודה, נזכור כי מטרתנו היא להיות מאושרים, בכל רגע נתון בחיינו, נתכנן את מהלך היום כאשר האושר הוא המטרה העיקרית אליה נשאף, אז יהיה סיכוי גדול להיות מאושרים. גם במקום העבודה.
ידוע גם כי עובדים מאושרים פרודוקטיביים יותר.
לפני יום עבודה ובמהלכו שאלו את עצמכם: "מה יגרום לי לאושר היום?" חשוב לצמצם את השאלה עד רמת העיסוק הפרטני בתחום העבודה למשל: מה יגרום לי לאושר בפגישה הבאה. כך ניתן יהיה לקבל גם תשובות קונקרטיות.
שימוש בשביעות הרצון ככלי שמתעל את המשאבים שלנו (שהם מוגבלים בהגדרה!) לפעולות שביצוען יסב לנו אושר יכול להיות אפקטיבי ומועיל.
יתרה מכך: אם נתכנן רשימת פעולות שעשייתן מגבירה את שביעות רצוננו מעצמנו; נגדיל את הסיכוי שלנו להיות מאושרים.
חשוב לשאול את עצמנו אחת ליום: האם אנו שבעי רצון? אם לא, מה עלינו לעשות בשביל להיות שבעי רצון מעצמנו?
בשביל הפרקטיקה ומניסיון כדאי להכניס את השאלה לתכנון קבוע ביומן, בתזכורת באאוטלוק, נייד וכדומה. כל מה שעובד!
באיחולי אושר וגם עושר,
טל אלדר
טל אלדר
מאמנת אישית ועסקית בכירה, סופרווייזרית למאמנים
ומורה בכירה ליוגה
http://www.taleldar-coaching.com
tal@eldar-coaching.com
נייד: 052-5218888
מאמנת אישית ועסקית בכירה, סופרווייזרית למאמנים
ומורה בכירה ליוגה
http://www.taleldar-coaching.com
tal@eldar-coaching.com
נייד: 052-5218888