ללקוח פוטנציאלי יש 2 רבדים של ביקושים.
1. צורך
2. רצון
צורך הוא משהו בסיסי שמתקיים אגב העדר, כלומר אגב חוסר במשהו (מזון, חימום, תחבורה..)
רצון הוא הדרך המיוחדת לסיפוק אותו צורך (פלאפל לישראלי, פסטה לאיטלקי.)
הנקודה עם צרכים ורצונות היא, שיש לדעת כיצד לפלח ולזהות אותן בצורה נכונה ומדויקת אצל קהל היעד שלך.
למעשה, ישנם זוויות רבות לזיהוי ופילוח צרכים ורצונות.
כאן אנו ניגע בשיטה הפשוטה ביותר.
** במאמרים הבאים נבחן שיטות מורכבות ועמוקות יותר.
השיטה הפשוטה אומרת כי ללקוח הפוטנציאלי יש 5 רמות של צורך ורצון.
אנו ניקח את ענף המזון כנקודת התייחסות להבנת 5 הרמות.
צורך ורצון מוצהר וגלוי - הלקוח רעב ורוצה לאכול.
צורך ורצון אמיתי - הלקוח רוצה לאכול פלאפל
צורך ורצון לא מוצהר - הלקוח מצפה לקבל לפחות 5 כדורי פלאפל בתוך הפיתה שלו
צורך מענג - הלקוח מקבל פלאפל ובצד גם קערה לחמוצים
צורך סודי - הלקוח רוצה לאכול בסביבת "מסעדת פועלים"..
אם היית בעל דוכן פלאפל - היית יכול להתאים את המוצר והשירות שלך על ידי הבנת גורמים אלו.
כיוון שדוכן פלאפל הינו מוצר עתיק מאוד שכבר עבר את כל הניתוחים האפשריים של ניהול הביקושים של לקוחות - הדוגמא כאן נראית פשוטה.
הבעיה מתחילה כאשר מדובר על מוצר חדש, שוק חדש, מוצר מורכב, רעיון ייחודי, וכו'..
בכל אופן, בכל סוג של מוצר,שירות, רעיון. פתרון וכו' - יש להתחיל את ניהול השיווק ע"י ניהול הביקוש של לקוחות היעד שלכם.
1. צורך
2. רצון
צורך הוא משהו בסיסי שמתקיים אגב העדר, כלומר אגב חוסר במשהו (מזון, חימום, תחבורה..)
רצון הוא הדרך המיוחדת לסיפוק אותו צורך (פלאפל לישראלי, פסטה לאיטלקי.)
הנקודה עם צרכים ורצונות היא, שיש לדעת כיצד לפלח ולזהות אותן בצורה נכונה ומדויקת אצל קהל היעד שלך.
למעשה, ישנם זוויות רבות לזיהוי ופילוח צרכים ורצונות.
כאן אנו ניגע בשיטה הפשוטה ביותר.
** במאמרים הבאים נבחן שיטות מורכבות ועמוקות יותר.
השיטה הפשוטה אומרת כי ללקוח הפוטנציאלי יש 5 רמות של צורך ורצון.
אנו ניקח את ענף המזון כנקודת התייחסות להבנת 5 הרמות.
צורך ורצון מוצהר וגלוי - הלקוח רעב ורוצה לאכול.
צורך ורצון אמיתי - הלקוח רוצה לאכול פלאפל
צורך ורצון לא מוצהר - הלקוח מצפה לקבל לפחות 5 כדורי פלאפל בתוך הפיתה שלו
צורך מענג - הלקוח מקבל פלאפל ובצד גם קערה לחמוצים
צורך סודי - הלקוח רוצה לאכול בסביבת "מסעדת פועלים"..
אם היית בעל דוכן פלאפל - היית יכול להתאים את המוצר והשירות שלך על ידי הבנת גורמים אלו.
כיוון שדוכן פלאפל הינו מוצר עתיק מאוד שכבר עבר את כל הניתוחים האפשריים של ניהול הביקושים של לקוחות - הדוגמא כאן נראית פשוטה.
הבעיה מתחילה כאשר מדובר על מוצר חדש, שוק חדש, מוצר מורכב, רעיון ייחודי, וכו'..
בכל אופן, בכל סוג של מוצר,שירות, רעיון. פתרון וכו' - יש להתחיל את ניהול השיווק ע"י ניהול הביקוש של לקוחות היעד שלכם.
*** כל הפתרונות לעסקים קטנים ***
פתרונות שיווק, אימון עסקי, תוכניות עסקיות, שיפור יכולות מכירה, הדרכות לניהול קמפיינים פרסומיים, יחסי ציבור, ועוד..
"מצפן לעסקים קטנים" - מפעילת מועדון היזמים הישראלי בחינם!
מחויבים לפגישה 1 חינם!
www.yeutz4u.fav.co.il
03-9213668
פתרונות שיווק, אימון עסקי, תוכניות עסקיות, שיפור יכולות מכירה, הדרכות לניהול קמפיינים פרסומיים, יחסי ציבור, ועוד..
"מצפן לעסקים קטנים" - מפעילת מועדון היזמים הישראלי בחינם!
מחויבים לפגישה 1 חינם!
www.yeutz4u.fav.co.il
03-9213668