חלל המשרד שלנו מהווה חלק בלתי נפרד מהווייתנו היום יומית מאחר וכלל מרכיביו, באספקט הויזאולי והפיסי, משפיעים הן על תפוקת העבודה בפרט וחווית העבודה ככלל.
ראשית, בבואנו לעצב את משרדי החברה, או המשרד האישי, עלינו לקחת בחשבון 3 דברים עיקריים:
1. ניצול החלל באופן יעיל
2. עיצוב פנים ובחירת ריהוט משרדי התואם את העדפותינו
3. נוחות הסביבה והתאמתה לסוג העבודה תוך כדי חשיבה על נוחיותו של העובד.
תחילה נדבר על ניצול החלל הפנוי וחלוקתו בצורה אפקטיבית. בבואנו לחלק את המרחב עלינו לזכור כי על חדר הכניסה יש לשמש כלובי, או לחילופין "דלפק קבלה", "מזכירות" וכיו'. במידה וישנו חלל משרדי פנוי בסמוך למתחם הכניסה עלינו לנצלו כאזור מנהלתי, לדוגמה: משרדי ההנהלה, חדר מנכ"ל או כל תפקיד אחר שיש בקרבתו הפיסית ללובי המשרד חשיבות מקדימה. את החלל המרכזי והגדול ביותר מומלץ להשאיר דינמי ולא לחלקו במחיצות, זאת עקב טבעה ה"גמיש" של התנהלות העסק המודרני.
בנוגע לעיצוב המשרד, מומלץ מאוד לבחור ברהיטי משרד נוחים ועמידים. על מראה הרהיטים להיות כזה שתואם את רוח העיצוב הכללית וה"נושא" הדומיננטי כאחד. בחירה נכונה תביא להרמוניה בין כלל הריהוט לחלקים השונים של המבנה. לדוגמה: דלפק קבלה מעץ מלא יכול להיות מעט יותר הדור בסגנונו אך עדיין תואם לריהוט העבודה שנמצא בחלל המרכזי, במקרה זה מומלץ לבחור למשל באותו צבע העץ וקוים כלליים.
להשלמת הבחירה הנכונה ברהיטים למשרדים השונים, בהם העובדים שוהים לאורך רוב שעות היום, יהיה עלינו להביא בחשבון את חשיבותה של נוחיות סביבת העבודה. ברצוננו לרכוש ריהוט אשר הולם באופן סביר את צרכיו של העובד כדוגמת: כיסאות ארגונומיים הנותנים תמיכה ראויה לגב, זאת בהנחה שמדובר ב-"עובד משרדי" ממוצע שמבלה את רוב זמנו מול מסך המחשב בכפיפת גב טיפוסית. בנוסף, יש לבחון את גובה שולחנות העבודה ואף לדאוג לכך שיהיה מרווח נאות לרגליים. לבסוף, לא נשכח לדאוג לאמצעי האחסון כגון, מגירות שונות למסמכים ואף חלל פנוי למיקום מארז המחשב וכיו'.
בסיכום הדברים שנאמרו לעיל ניתן להוסיף כי בחירה נכונה של ריהוט משרדי, תוך כדי התחשבות בעיצוב נכון ובשביעות רצונו של העובד, יכולה להשפיע מהותית על תפוקת העבודה, חווית העבודה וכמו כן על תפיסתה התדמיתית של החברה בכלל.
ראשית, בבואנו לעצב את משרדי החברה, או המשרד האישי, עלינו לקחת בחשבון 3 דברים עיקריים:
1. ניצול החלל באופן יעיל
2. עיצוב פנים ובחירת ריהוט משרדי התואם את העדפותינו
3. נוחות הסביבה והתאמתה לסוג העבודה תוך כדי חשיבה על נוחיותו של העובד.
תחילה נדבר על ניצול החלל הפנוי וחלוקתו בצורה אפקטיבית. בבואנו לחלק את המרחב עלינו לזכור כי על חדר הכניסה יש לשמש כלובי, או לחילופין "דלפק קבלה", "מזכירות" וכיו'. במידה וישנו חלל משרדי פנוי בסמוך למתחם הכניסה עלינו לנצלו כאזור מנהלתי, לדוגמה: משרדי ההנהלה, חדר מנכ"ל או כל תפקיד אחר שיש בקרבתו הפיסית ללובי המשרד חשיבות מקדימה. את החלל המרכזי והגדול ביותר מומלץ להשאיר דינמי ולא לחלקו במחיצות, זאת עקב טבעה ה"גמיש" של התנהלות העסק המודרני.
בנוגע לעיצוב המשרד, מומלץ מאוד לבחור ברהיטי משרד נוחים ועמידים. על מראה הרהיטים להיות כזה שתואם את רוח העיצוב הכללית וה"נושא" הדומיננטי כאחד. בחירה נכונה תביא להרמוניה בין כלל הריהוט לחלקים השונים של המבנה. לדוגמה: דלפק קבלה מעץ מלא יכול להיות מעט יותר הדור בסגנונו אך עדיין תואם לריהוט העבודה שנמצא בחלל המרכזי, במקרה זה מומלץ לבחור למשל באותו צבע העץ וקוים כלליים.
להשלמת הבחירה הנכונה ברהיטים למשרדים השונים, בהם העובדים שוהים לאורך רוב שעות היום, יהיה עלינו להביא בחשבון את חשיבותה של נוחיות סביבת העבודה. ברצוננו לרכוש ריהוט אשר הולם באופן סביר את צרכיו של העובד כדוגמת: כיסאות ארגונומיים הנותנים תמיכה ראויה לגב, זאת בהנחה שמדובר ב-"עובד משרדי" ממוצע שמבלה את רוב זמנו מול מסך המחשב בכפיפת גב טיפוסית. בנוסף, יש לבחון את גובה שולחנות העבודה ואף לדאוג לכך שיהיה מרווח נאות לרגליים. לבסוף, לא נשכח לדאוג לאמצעי האחסון כגון, מגירות שונות למסמכים ואף חלל פנוי למיקום מארז המחשב וכיו'.
בסיכום הדברים שנאמרו לעיל ניתן להוסיף כי בחירה נכונה של ריהוט משרדי, תוך כדי התחשבות בעיצוב נכון ובשביעות רצונו של העובד, יכולה להשפיע מהותית על תפוקת העבודה, חווית העבודה וכמו כן על תפיסתה התדמיתית של החברה בכלל.