1. מספר התלמידים בשיעור - ראשית דבר, אל תלמד בבית ספר בו משתתפים איתך בשיעור עוד 20 תלמידים, המגרש בו הינך לומד הוא לא שוק פרסי ואין כמות התלמידים בשיעור מעידה בהכרח על טיב בית הספר אלא על האפשרות שהרבה כסף הושקע בפרסום בית הספר. לדוגמא, האם תסכים לקבל שיעור לגיטרה עם עוד 20 תלמידים? האם תסכים לקבל שיעור לפיתוח קול עם עוד 20 תלמידים? ברור שלא!
2. הגדרת מטרת השיעור - במבחן השליטה במגרש הינך נדרש לבצע מספר תרגילים אותם תלמד במהלך השיעורים, בבואך לשיעור דרוש מהמורה להציג לך את הנושא אותו תלמד בשיעור הנהיגה, הגדר הנושא מראש, לימוד ערטילאי אינו תורם להתקדמות התלמיד במאומה וגורר סחבת מיותרת.
3. שיטות עזר - אל תחשוב שאם המורה "יסתכל" עליך כל השיעור אזי הכל יהיה בסדר, אבל דרוש מהמורה שיטות עזר שיקלו עליך בהשגת המטרה. לצערי, מנסיוני האישי, רוב המורים אינם מודעים לשיטות העזר הללו. לכל תרגיל אותו תצטרך לבצע ישנן שיטות, אשר יגבירו את מיומנות הלימוד ובכך יקצרו את משך תהליך הלמידה (למעט חוסר יציבות אותו תשפרו בתרגול נכון). דרוש מהמורה שלך, כמובן אם הוא מיומן, ללמד אותך את השיטות הנכונות לביצוע התרגילים הנדרשים.
4. תרגול נכון - השתדל לא לבצע את התרגיל שקיבלת לאורך כל זמן השיעור, עבור לתרגיל אחר, קבע לך 3 תרגילים אותם תבצע לסירוגין, בצע מידי פעם סיבוב התרעננות במגרש, הצמדות לתרגיל אחד אינה גורמת בהכרח להגברת המיומנות אלא לפעמים ל"טחינת מים".
לאחר שנים רבות של נסיון בהוראת נהיגה על אופנועים, אני מרשה לעצמי לתרום מנסיוני הרב ולהקל עליכם בבחירת בית ספר לנהיגה אשר בו תרכשו מיומנות ותעברו את הטסט בפעם הראשונה.
שלכם ולשירותכם,
אמנון רחביה.
2. הגדרת מטרת השיעור - במבחן השליטה במגרש הינך נדרש לבצע מספר תרגילים אותם תלמד במהלך השיעורים, בבואך לשיעור דרוש מהמורה להציג לך את הנושא אותו תלמד בשיעור הנהיגה, הגדר הנושא מראש, לימוד ערטילאי אינו תורם להתקדמות התלמיד במאומה וגורר סחבת מיותרת.
3. שיטות עזר - אל תחשוב שאם המורה "יסתכל" עליך כל השיעור אזי הכל יהיה בסדר, אבל דרוש מהמורה שיטות עזר שיקלו עליך בהשגת המטרה. לצערי, מנסיוני האישי, רוב המורים אינם מודעים לשיטות העזר הללו. לכל תרגיל אותו תצטרך לבצע ישנן שיטות, אשר יגבירו את מיומנות הלימוד ובכך יקצרו את משך תהליך הלמידה (למעט חוסר יציבות אותו תשפרו בתרגול נכון). דרוש מהמורה שלך, כמובן אם הוא מיומן, ללמד אותך את השיטות הנכונות לביצוע התרגילים הנדרשים.
4. תרגול נכון - השתדל לא לבצע את התרגיל שקיבלת לאורך כל זמן השיעור, עבור לתרגיל אחר, קבע לך 3 תרגילים אותם תבצע לסירוגין, בצע מידי פעם סיבוב התרעננות במגרש, הצמדות לתרגיל אחד אינה גורמת בהכרח להגברת המיומנות אלא לפעמים ל"טחינת מים".
לאחר שנים רבות של נסיון בהוראת נהיגה על אופנועים, אני מרשה לעצמי לתרום מנסיוני הרב ולהקל עליכם בבחירת בית ספר לנהיגה אשר בו תרכשו מיומנות ותעברו את הטסט בפעם הראשונה.
שלכם ולשירותכם,
אמנון רחביה.