לא מדובר בצירוף מקרים של תשעה חיילים המשרתים ביחידה פלונית.
לא מדובר בצירוף מקרים של תשעה חיילים שהגיעו בכוחות עצמם לתפישת עולם פלמונית.
לא מדובר בצירוף מקרים של תשעה חיילים-עבריינים מועדים, שתפסו טרמפ על סוס לא להם.
מדובר בנציגים של קבוצה, שיש לה הירארכיה צבאית שונה משל יתר החיילים.
מדובר בנציגים של קבוצה, שהמפקד העליון שלה הוא מלך מלכי המלכים, בורא שמים וארץ.
מדובר בנציגים של קבוצה, שהמפקד העליון מיוצג בידי מאה אפיפיורים יהודים, שאליו כפופים בני התמותה - הכנסת, הממשלה, בית המשפט העליון, שר הביטחון, הרמטכ"ל והפחות.
מאה אפיפיורים יהודים
לנוצרים הקתולים יש מזל. יש להם נציג אחד של השילוש הקדוש - האפיפיור בוואתיקן. הוא קובע מיהו קדוש, מהו נס, למה לציית ולמה להתנגד.
ליהודים לא נתמזל המזל ויש להם אפיפיורים רבים. לכל אפיפיור יהודי יש מאמינים המצייתים לו ללא ערעור, והוא קובע איזו החלטת ממשלה יש לכבד, איזה חוק חייבים להפר, ואיזה פסק דין של בית המשפט העליון מתאים לפרשנות שלהם לתורת משה. הוא קובע לחייליו איזו פקודה יש לקיים ולאיזו לסרב. הוא מחליט אם לסרב לפקודה באופן פסיבי או להתנגד לה בכוח. הוא מחליט אם מותר לפגוע בכוחות הביטחון אם לאו. אלהים המדבר מגרונו מחוקק חוקים, מתקין תקנות ונותן הוראות למאמיניו.
עם אפיפיור אחד ניתן לקיים משא ומתן, להגיע לסיכום כזה או אחר, ולדעת שזה יהיה הצו האלוהי למאמינים.
עם מאה אפיפיורים לא ניתן להגיע לשום קונצנזוס. אדרבא, חזקה על אפיפיור פלוני שיתן פסק הלכה שונה בתכלית מפסק ההלכה של אפיפיור פלמוני.
קונצנזוס ושברו
ישיבות ההסדר הוציאו מקרבם חיילים מצוינים, ועומדות להם זכויות רבות. מדינת ישראל ומוסדותיה השלטוניים הגמישו את הכללים הנוקשים של צה"ל על מנת לאפשר קונצנזוס מבורך זה.
עתה הופרו הכללים ונשברו הכלים.
הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, הורה על פירוק המחלקה מגדוד לביא. אם חיילי ישיבות ההסדר ימשיכו להעדיף את הצו האלוהי של האפיפיור שלהם על פני הפקודות של הרמטכ"ל בן התמותה, סביר להניח, כי יפורקו מחלקות נוספות, ואולי כל הגדוד. ולשבר הזה לא תהיה תקומה.
ישיבות ההסדר עלולות לשוב ולהיות ישיבות "רגילות", האמונות על קבלת כספים ייחודיים תמורת התחמקות ממילוי חובות אזרחיים. במתכונתן זו, הן ישיבות הסדר בעירבון מוגבל.
תשעת החיילים שסירבו פקודה יעמדו לדין צבאי ויקבלו, ככל הנראה, 28 ימי מחבוש. הם אינם עבריינים מועדים. הם הקורבן שמקריבים האפיפיורים שלהם למולך. לו בידי היה הדבר, הייתי משחרר אותם מהשירות הצבאי עם שחרורם מהכלא.
להם ולאפיפיורים שלהם אין מקום בקרבנו.
---------------------------------------------------------
אחרי פרסום כתבה זו במגזין ARNONA התפרסמה כתבה ב- YNET ולהלן עיקרה-
הרב דרורי: חייל מסרב? שהמפקד יתקשר אלי
סירוב הפקודה בגוש קטיף הפך כבר לתופעה, אבל רבה של ישיבת ההסדר בקריית שמונה, מבכירי הציונות הדתית, קובע בשיחה עם ynet: "אסור לסרב". דרורי מותח עם זאת ביקורת על צה"ל: "אסור להילחם אידיאולוגית בחיילים. אם למפקדים יש בעיה - שיתקשרו ישירות אליי ואז כל חייל יעשה הכל כמו שצריך". גם הרב ליכטנשטיין, ראש ישיבת ההסדר הר עציון פירסם גילוי דעת לפיו חובה לציית לכל פקודה. דובר ישיבות ההסדר הרב סתיו: "היקף הסרבנות אצלנו לא חורג מהשיעור בכלל צה"ל"
-----------------------------------------------------
איני יודע אם דברי הרב מדויקים, אבל אני מסיר בפניו את הכובע (שאיני חובש) על דבריו האמיצים.
לא מדובר בצירוף מקרים של תשעה חיילים שהגיעו בכוחות עצמם לתפישת עולם פלמונית.
לא מדובר בצירוף מקרים של תשעה חיילים-עבריינים מועדים, שתפסו טרמפ על סוס לא להם.
מדובר בנציגים של קבוצה, שיש לה הירארכיה צבאית שונה משל יתר החיילים.
מדובר בנציגים של קבוצה, שהמפקד העליון שלה הוא מלך מלכי המלכים, בורא שמים וארץ.
מדובר בנציגים של קבוצה, שהמפקד העליון מיוצג בידי מאה אפיפיורים יהודים, שאליו כפופים בני התמותה - הכנסת, הממשלה, בית המשפט העליון, שר הביטחון, הרמטכ"ל והפחות.
מאה אפיפיורים יהודים
לנוצרים הקתולים יש מזל. יש להם נציג אחד של השילוש הקדוש - האפיפיור בוואתיקן. הוא קובע מיהו קדוש, מהו נס, למה לציית ולמה להתנגד.
ליהודים לא נתמזל המזל ויש להם אפיפיורים רבים. לכל אפיפיור יהודי יש מאמינים המצייתים לו ללא ערעור, והוא קובע איזו החלטת ממשלה יש לכבד, איזה חוק חייבים להפר, ואיזה פסק דין של בית המשפט העליון מתאים לפרשנות שלהם לתורת משה. הוא קובע לחייליו איזו פקודה יש לקיים ולאיזו לסרב. הוא מחליט אם לסרב לפקודה באופן פסיבי או להתנגד לה בכוח. הוא מחליט אם מותר לפגוע בכוחות הביטחון אם לאו. אלהים המדבר מגרונו מחוקק חוקים, מתקין תקנות ונותן הוראות למאמיניו.
עם אפיפיור אחד ניתן לקיים משא ומתן, להגיע לסיכום כזה או אחר, ולדעת שזה יהיה הצו האלוהי למאמינים.
עם מאה אפיפיורים לא ניתן להגיע לשום קונצנזוס. אדרבא, חזקה על אפיפיור פלוני שיתן פסק הלכה שונה בתכלית מפסק ההלכה של אפיפיור פלמוני.
קונצנזוס ושברו
ישיבות ההסדר הוציאו מקרבם חיילים מצוינים, ועומדות להם זכויות רבות. מדינת ישראל ומוסדותיה השלטוניים הגמישו את הכללים הנוקשים של צה"ל על מנת לאפשר קונצנזוס מבורך זה.
עתה הופרו הכללים ונשברו הכלים.
הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, הורה על פירוק המחלקה מגדוד לביא. אם חיילי ישיבות ההסדר ימשיכו להעדיף את הצו האלוהי של האפיפיור שלהם על פני הפקודות של הרמטכ"ל בן התמותה, סביר להניח, כי יפורקו מחלקות נוספות, ואולי כל הגדוד. ולשבר הזה לא תהיה תקומה.
ישיבות ההסדר עלולות לשוב ולהיות ישיבות "רגילות", האמונות על קבלת כספים ייחודיים תמורת התחמקות ממילוי חובות אזרחיים. במתכונתן זו, הן ישיבות הסדר בעירבון מוגבל.
תשעת החיילים שסירבו פקודה יעמדו לדין צבאי ויקבלו, ככל הנראה, 28 ימי מחבוש. הם אינם עבריינים מועדים. הם הקורבן שמקריבים האפיפיורים שלהם למולך. לו בידי היה הדבר, הייתי משחרר אותם מהשירות הצבאי עם שחרורם מהכלא.
להם ולאפיפיורים שלהם אין מקום בקרבנו.
---------------------------------------------------------
אחרי פרסום כתבה זו במגזין ARNONA התפרסמה כתבה ב- YNET ולהלן עיקרה-
הרב דרורי: חייל מסרב? שהמפקד יתקשר אלי
סירוב הפקודה בגוש קטיף הפך כבר לתופעה, אבל רבה של ישיבת ההסדר בקריית שמונה, מבכירי הציונות הדתית, קובע בשיחה עם ynet: "אסור לסרב". דרורי מותח עם זאת ביקורת על צה"ל: "אסור להילחם אידיאולוגית בחיילים. אם למפקדים יש בעיה - שיתקשרו ישירות אליי ואז כל חייל יעשה הכל כמו שצריך". גם הרב ליכטנשטיין, ראש ישיבת ההסדר הר עציון פירסם גילוי דעת לפיו חובה לציית לכל פקודה. דובר ישיבות ההסדר הרב סתיו: "היקף הסרבנות אצלנו לא חורג מהשיעור בכלל צה"ל"
-----------------------------------------------------
איני יודע אם דברי הרב מדויקים, אבל אני מסיר בפניו את הכובע (שאיני חובש) על דבריו האמיצים.
בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב (1974).
פרקליט וחבר בלשכת עורכי-הדין (1976).
דוקטורט בשיווק בפקולטה לכלכלה, אוניברסיטת אורדיה, רומניה (2001).
ספרים: ארנונה עירונית, מס שבח מקרקעין, הפטור ממס שבח לדירת מגורים, היטל השבחה.
מרצה, עיתונאי, עורך מגזין ARNONA באינטרנט, מייסד המכון לחקר המיסוי המוניציפלי, עורך האנציקלופדיה של דיני הארנונה העירונית.
פרקליט וחבר בלשכת עורכי-הדין (1976).
דוקטורט בשיווק בפקולטה לכלכלה, אוניברסיטת אורדיה, רומניה (2001).
ספרים: ארנונה עירונית, מס שבח מקרקעין, הפטור ממס שבח לדירת מגורים, היטל השבחה.
מרצה, עיתונאי, עורך מגזין ARNONA באינטרנט, מייסד המכון לחקר המיסוי המוניציפלי, עורך האנציקלופדיה של דיני הארנונה העירונית.