ביום שלישי, ה - 16 לאוגוסט התרחשו השינויים המשמעותיים, להם ציפתה קהילת משתמשי אדוורדס העולמית זה מספר שבועות. השינויים הינם בדרך שבה עובדת מערכת גוגל אדוורדס ומשפיעים באופן מיידי גם על קמפיינים קיימים.
להלן השינויים העיקריים -
1. הביד (התשלום) המינימלי של חמישה סנט$0.05 לקליק - בוטל. תיאורטית לפחות, (אך גם באופן מעשי, במילים פחות מבוקשות) - ניתן כעת לרכוש קליקים בסנט אחד - $0.01 ובסטטיסטיקות ניתן לראות קבוצות מילים (Adgroups) שבהן העלות הממוצעת לקליק אכן נמוכה מחמישה סנט.
2. לכל מילה במערכת יש שני סטטוסים אפשריים בלבד - Active או Inactive וזאת במקום מספר רב יותר של סטטוסים בעבר ((slowed, on hold, disabled
בניגוד למצב הקודם, בו גוגל "ניטרל" באופן אוטומטי ושרירותי צירופי מילים אשר לא יצרו מספיק הקלקות (והקשה על החזרתם למצב אקטיבי), כעת נוצרה האפשרות "להתעקש" על השארת כל אותם צירופי מילים בהם אנו מעונינים במצב Active - ובלבד שנסכים לביד מינימלי אותו קבע גוגל עבור אותו צירוף (המינימום מושפע מהביקוש הכללי לצירוף וכן מאחוז ההקלקה על הפרסומת שלנו יחסית לפרסומות מתחרות).
במילים אחרות, יש כיום יותר שליטה למשתמש - ניתן לגרום למודעות להופיע בכל צירוף מילים שבו נחפוץ - אם נסכים למחיר המינימום (0.10$ ועד 1.00$).
הערה: ההשפעה של שינויים אלו על הכנסותיהם של בעלי אתרים המארחים פרסומות Adsense טרם הובהרה, שכן מדובר בשינויים בכיוונים מנוגדים.
טיפ להגדלת יעילות הקמפיין שלכם בגוגל Adwords -
כדאי להוסיף כל מחרוזת מלים 3 פעמים לקמפיין, שכן גוגל מתייחס לכל אחד מאלה כמילת חיפוש שונה - וזו דרך פשוטה ויעילה מאוד להגדיל את התנועה מצירופי מילים אלו. יש תוכנה חינמית בשם googedit אשר יודעת לקחת טור של מילים "רגילות" ובלחיצת כפתור מוציאה רשימה "משולשת" אותה אפשר להעתיק ולהדביק לקמפיין שלכם בגוגל.
א. צירוף פשוט - לדוגמא: מחבט טניס. הפרסומת תעלה בכל חיפוש בו מופיעות המילים מחבט וטניס ללא תלות בסדר ואיפילו בצרוף מילים נוספות (למשל - טניס מחבט זול).
ב. "בין גרשיים" - בלשון גוגל - phrase match לדוגמא "מחבט טניס" הפרסומת תעלה בכל חיפוש בו מופיעות המילים מחבט, טניס בדיוק בסדר הזה אפשרי עם מילים נוספות
מחבט טניס שחור - יופיע
מחבט למשחק טניס - יופיע
טניס מחבט - לא יופיע
ג. [בסוגריים מרובעים] - בלשום גוגל exact match לדוגמא [מחבט טניס]
הפרסומת תופיע רק בחיפוש של הביטוי המדויק עצמו מחבט טניס
אז, כאמור, אם אתם מפרסמים את מחבטי הטניס שלכם הוסיפו כל ביטוי לרשימה שלוש פעמים כך:
מחבטי טניס
"מחבטי טניס"
[מחבטי טניס]
להזיק זה לא יכול, ולעיתים תזכו באממצעות פעולה טכנית פשוטה זו במעט יותר תנועה ובמחירים טובים יותר.
להלן השינויים העיקריים -
1. הביד (התשלום) המינימלי של חמישה סנט$0.05 לקליק - בוטל. תיאורטית לפחות, (אך גם באופן מעשי, במילים פחות מבוקשות) - ניתן כעת לרכוש קליקים בסנט אחד - $0.01 ובסטטיסטיקות ניתן לראות קבוצות מילים (Adgroups) שבהן העלות הממוצעת לקליק אכן נמוכה מחמישה סנט.
2. לכל מילה במערכת יש שני סטטוסים אפשריים בלבד - Active או Inactive וזאת במקום מספר רב יותר של סטטוסים בעבר ((slowed, on hold, disabled
בניגוד למצב הקודם, בו גוגל "ניטרל" באופן אוטומטי ושרירותי צירופי מילים אשר לא יצרו מספיק הקלקות (והקשה על החזרתם למצב אקטיבי), כעת נוצרה האפשרות "להתעקש" על השארת כל אותם צירופי מילים בהם אנו מעונינים במצב Active - ובלבד שנסכים לביד מינימלי אותו קבע גוגל עבור אותו צירוף (המינימום מושפע מהביקוש הכללי לצירוף וכן מאחוז ההקלקה על הפרסומת שלנו יחסית לפרסומות מתחרות).
במילים אחרות, יש כיום יותר שליטה למשתמש - ניתן לגרום למודעות להופיע בכל צירוף מילים שבו נחפוץ - אם נסכים למחיר המינימום (0.10$ ועד 1.00$).
הערה: ההשפעה של שינויים אלו על הכנסותיהם של בעלי אתרים המארחים פרסומות Adsense טרם הובהרה, שכן מדובר בשינויים בכיוונים מנוגדים.
טיפ להגדלת יעילות הקמפיין שלכם בגוגל Adwords -
כדאי להוסיף כל מחרוזת מלים 3 פעמים לקמפיין, שכן גוגל מתייחס לכל אחד מאלה כמילת חיפוש שונה - וזו דרך פשוטה ויעילה מאוד להגדיל את התנועה מצירופי מילים אלו. יש תוכנה חינמית בשם googedit אשר יודעת לקחת טור של מילים "רגילות" ובלחיצת כפתור מוציאה רשימה "משולשת" אותה אפשר להעתיק ולהדביק לקמפיין שלכם בגוגל.
א. צירוף פשוט - לדוגמא: מחבט טניס. הפרסומת תעלה בכל חיפוש בו מופיעות המילים מחבט וטניס ללא תלות בסדר ואיפילו בצרוף מילים נוספות (למשל - טניס מחבט זול).
ב. "בין גרשיים" - בלשון גוגל - phrase match לדוגמא "מחבט טניס" הפרסומת תעלה בכל חיפוש בו מופיעות המילים מחבט, טניס בדיוק בסדר הזה אפשרי עם מילים נוספות
מחבט טניס שחור - יופיע
מחבט למשחק טניס - יופיע
טניס מחבט - לא יופיע
ג. [בסוגריים מרובעים] - בלשום גוגל exact match לדוגמא [מחבט טניס]
הפרסומת תופיע רק בחיפוש של הביטוי המדויק עצמו מחבט טניס
אז, כאמור, אם אתם מפרסמים את מחבטי הטניס שלכם הוסיפו כל ביטוי לרשימה שלוש פעמים כך:
מחבטי טניס
"מחבטי טניס"
[מחבטי טניס]
להזיק זה לא יכול, ולעיתים תזכו באממצעות פעולה טכנית פשוטה זו במעט יותר תנועה ובמחירים טובים יותר.
לירון רוז (MBA) עוסק בשיווק באינטרנט משנת 1999 ומתמחה בקידום אתרים באמצעות מנועי חיפוש ותוכניות שותפים.
http://www.exactppc.com
info@exactppc.com
http://www.exactppc.com
info@exactppc.com