שיעורי פסנתר - מעבר למוסיקה
נגינה בפסנתר זהו אתגר המפעיל חושים רבים ומפתח יכולות רבות אחרות הקשורות לאספקטים אחרים בחיינו מלבד מוסיקה.
שאנו שומעים או רואים אדם מנגן לדוגמא בפסנתר, אנו נוטים להתמקד במוסיקה - האם היא מרגשת אותנו מעציבה אותנו משמחת אותנו? או נוטים להתמקד בנגן ותוהים על היכולות הטכניות והוירטואוזיות שלו. אולי אף מהרהרים כמה שעות הוא מתאמן ביום? האם הדבר גורם לו להנאה? או שוקעים בחלומות - כמו החלום לדעת לנגן באופן מקצועי או לפחות לגעת לנגן על פסנתר שירים אהובים וכו'.
לרוב איננו שואלים את עצמנו כיצד המוסיקה או במקרה הזה הפסנתר משפיעים על תחומים אחרים בחיינו. כיצד נגינה על פסנתר יכולה להועיל ולקדם אותנו בתחומים אחרים בחיינו כמו - לימודים, משפחה, חברים, עבודה וכו'. כיצד נגינה בפסנתר מסוגלת להוביל לפיתוח יכולות כמו - קשב וריכוז, התארגנות, עמידה במשימות, דחיית סיפוקים, שיפור הקריאה, יכולות חברתיות, תקשורת, קורדינציה, מוטוריקה עדינה ויציבה.
חוקרים מציינים כי נגינה בפסנתר מצריכה שימוש ביכולות רבות המעוררות מגוון רחב של תגובות. שיעורי פסנתר מפתחים את היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות, המוטוריות והתקשורתיות של הנגן בנוסף לרמה גבוה של מחויבות, מוטיבציה וארגון. כמו כן בעת הנגינה נדרשת רמה גבוה של ריכוז והתמקדות (Hallam,2005).
מחקרים רבים מצביעים על כך שאומנות בכלל ומוסיקה בפרט תורמים להישגים אקדמיים, למוטיבציה וליכולות חברתיות. נמצא קשר חיובי בין לימודי מוסיקה לבין הישגים במתמטיקה וקריאה. כמו כן שיעורי נגינה נמצאו כמשפיעים על מסוגלות עצמית, שליטה עצמית ועל יכולות חברתיות. ממצאים הראו כיצד מוסיקה מקדמת למידה. לדוגמא - ילדים עם קשיי למידה נרתעים להתמודד עם אתגרים לימודיים. מוסיקה מהווה אלטרנטיבה בה ניתנת הזדמנות לילדים אלה להצליח גם אם היכולות המילוליות ו/או המתמטיות שלהן חלשות יחסית. ההצלחה שלהם בנגינה גורמת להם להנאה אשר מניעה אותם להשתתף בפעילויות מוסיקליות. ההשתתפות הפעילה הזו יכולה לקדם תחומי למידה אחרים (Portowitz and Klein, 2007).
Adena Portowitz and Pnina S.Klein (2007). A music program to enhance cognitive processing among children with learning difficulties. International Journal of Music Education 2007; 25; 259.
Susan Hallam (2005). Personal stories of music education advocacy: The power of music. International Journal of Music Education 2005; 23; 144.
נגינה בפסנתר זהו אתגר המפעיל חושים רבים ומפתח יכולות רבות אחרות הקשורות לאספקטים אחרים בחיינו מלבד מוסיקה.
שאנו שומעים או רואים אדם מנגן לדוגמא בפסנתר, אנו נוטים להתמקד במוסיקה - האם היא מרגשת אותנו מעציבה אותנו משמחת אותנו? או נוטים להתמקד בנגן ותוהים על היכולות הטכניות והוירטואוזיות שלו. אולי אף מהרהרים כמה שעות הוא מתאמן ביום? האם הדבר גורם לו להנאה? או שוקעים בחלומות - כמו החלום לדעת לנגן באופן מקצועי או לפחות לגעת לנגן על פסנתר שירים אהובים וכו'.
לרוב איננו שואלים את עצמנו כיצד המוסיקה או במקרה הזה הפסנתר משפיעים על תחומים אחרים בחיינו. כיצד נגינה על פסנתר יכולה להועיל ולקדם אותנו בתחומים אחרים בחיינו כמו - לימודים, משפחה, חברים, עבודה וכו'. כיצד נגינה בפסנתר מסוגלת להוביל לפיתוח יכולות כמו - קשב וריכוז, התארגנות, עמידה במשימות, דחיית סיפוקים, שיפור הקריאה, יכולות חברתיות, תקשורת, קורדינציה, מוטוריקה עדינה ויציבה.
חוקרים מציינים כי נגינה בפסנתר מצריכה שימוש ביכולות רבות המעוררות מגוון רחב של תגובות. שיעורי פסנתר מפתחים את היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות, המוטוריות והתקשורתיות של הנגן בנוסף לרמה גבוה של מחויבות, מוטיבציה וארגון. כמו כן בעת הנגינה נדרשת רמה גבוה של ריכוז והתמקדות (Hallam,2005).
מחקרים רבים מצביעים על כך שאומנות בכלל ומוסיקה בפרט תורמים להישגים אקדמיים, למוטיבציה וליכולות חברתיות. נמצא קשר חיובי בין לימודי מוסיקה לבין הישגים במתמטיקה וקריאה. כמו כן שיעורי נגינה נמצאו כמשפיעים על מסוגלות עצמית, שליטה עצמית ועל יכולות חברתיות. ממצאים הראו כיצד מוסיקה מקדמת למידה. לדוגמא - ילדים עם קשיי למידה נרתעים להתמודד עם אתגרים לימודיים. מוסיקה מהווה אלטרנטיבה בה ניתנת הזדמנות לילדים אלה להצליח גם אם היכולות המילוליות ו/או המתמטיות שלהן חלשות יחסית. ההצלחה שלהם בנגינה גורמת להם להנאה אשר מניעה אותם להשתתף בפעילויות מוסיקליות. ההשתתפות הפעילה הזו יכולה לקדם תחומי למידה אחרים (Portowitz and Klein, 2007).
Adena Portowitz and Pnina S.Klein (2007). A music program to enhance cognitive processing among children with learning difficulties. International Journal of Music Education 2007; 25; 259.
Susan Hallam (2005). Personal stories of music education advocacy: The power of music. International Journal of Music Education 2005; 23; 144.
אילה ו. מורה לפסנתר וסטודנטית לתרפיה במוסיקה
לפרטים נוספים וקביעת שיעור פסנתר אנא היכנסו
http://www.mypiano.co.il
לפרטים נוספים וקביעת שיעור פסנתר אנא היכנסו
http://www.mypiano.co.il