כמה זמן אתה נוהג באותה מכונית ישנה וחבוטה? האם אתה מעוניין למכור אותה? ישנם כמה החלטות שתצטרך לקחת לפני שאתה מחליט למכור את הרכב. האם אתה רוצה לפרסם ולמכור את האוטו באינטרנט? האם באתר מכירות פומביות? במודעות בעיתון או אולי דרך סוכנות רכב או תיווך? המידע להלן נכון בכל מקרה ללא קשר לשיטת מכירת הרכב בה תבחר.
לפני מכירת רכב
לפני שאתה מוכר את הרכב דבר אחד שחשוב להבין הוא את השוק עבור כלי הרכב הספציפי ושוק הרכב בכללו לתקופה הנידונה. קליעה לפרופיל הקונה הופכת את תהליך המכירה להרבה יותר קל. החל מהידיעה היכן לפרסם את מודעת מכירת הרכב. אחרי שתעשה את המחקר אודות המחיר של הרכב תוכל לקבוע את מחיר המכירה הראשוני ולבנות מודעה אטרקטיבית. מומלץ בנוסף כמובן לטפל במטלות הבסיסיות כגון שטיפת הרכב, חוץ ופנים ומחקר קטן אודות עניין המיקוח (במידה ואתה לא איש מכירות ולא ניחנת בחוש הטיבעי) ואיך לא להכנס לעסקת מכירה מול נוכלים המתחזים לקונים תמימים.
במאמר זה תלמד למה לצפות מצד הקונה בעסקת המכירה וזאת על מנת לעזור הן לך והן לקונה לחוות את עסקת המכירה בדרך הטובה ביותר.
השלב הראשון בעסקת המכירה היא לדעת מהו השוק בו אתה פועל. במילים אחרות, האם המכונית שלך פופולרית כל כך עד לכדי כך שיהיה לה ביקוש נרחב? אם לא אולי תצטרך להוריד ממחיר המחירון על מנת למכור אותה. ידיעת השוק משמעותה - הכרת הקונים המעוניינים בסוג זה של רכב, העדפותיהם והמחיר המקסימלי שיהיו מוכנים לשם עבור הרכב במצבו.
ככל שתדע יותר אודות האנשים המתעניינים ברכב כך תוכל להגיע לאנשים - קונים פוטנציאליים יותר בקלות ותוכל לסגור את עסקת מכירת הרכב יותר מהר. לדוגמא - אם אתה מנסה למכור רכב עם גג נפתח תרצה לפרסם אותו בחודשים החמים יותר ולא בשיא החורף - הזמן בו הביקוש למכוניות גג נפתח נמוך יותר. לעומת זאת, אם אתה מוכר רכב משפחתי תרצה אולי לפנות למשפחות בערים המקומיות - יתכן שתוכל לעשות זאת דרך פרסום בעיתון השבועי או המקומי בו אין מקום לתמונה או "תוספות" מיוחדות.
ככל שתדע יותר אודות הרכב שלך והקונה המיועד תוכל לחסוך למעשה זמן וכסף. עצם הידיעה תעזור לך להשיג את המחיר הטוב ביותר בין אם אתה מוכר בעצמך או דרך סוחר רכב. בכל מקרה, הזהר מהערכת רכב נוטה לחסר היות ולאחר המכירה במחיר המועט - כבר אין דרך חזרה.
לבסוף, השתמש באינטרנט ובמודעות המסווגות במקומונים שבאזורך על מנת לברר כמה מכוניות דומות נמכרות בשוק בזמן בו אתה שוקל למכור את רכבך. בזמן שאתה משווה את הרכב שלך לרכבים דומים קח בחשבון גורמים כגון, גיל, יד הרכב ומצבו. מכונית עם קילומטראז גבוה תמכר מן הסתם במכיר נמוך מאשר מכונית עם קילומטראז נמוך. מחירוני שוק כגון מחירון הרכבים של יד 2 יתנו לך אומדן אמתי של מחיר שוק לרכבים דומים במצב דומה ושונה. מומלץ לך לבדוק גם אותם.ת
קראו את מאמר ההמשך בנושא תמחור הרכב