מתקני תצוגה לתערוכות
תערוכות רבות בארץ ובעולם מציגות בעבורנו את הדברים הכי חדשים - תצוגות אופנה בתחום האופנה, תערוכות גאדג'טים וטלפונים ניידים בתחום הפיתוחים וההמצאות וכן תערוכות רכב ומוצרי נוי לבית ולגינה.
מעצבי תערוכות עושים שימוש רב באמצעים מיוחדים כמו מתקני תצוגה לתערוכות על מנת להעביר לצופה או למבקר בתערוכה את המסר על הצד הטוב ביותר והמקצועי ביותר. למשל, בתערוכת רכב יציגו דגם חדש על במה מסתובבת שתמשוך אליה את הפוקוס של המוני המבקרים וכך תגדיל את המודעות לרכב החדש בקרב המבקרים ותשפיע ביחס ישר על אחוזי ההתעניינות בה או במקרה היותר טוב את אחוזי ההזמנות שלה בתערוכה. מתקני תצוגה לתערוכות הם בעצם "השחקנים שמאחורי הקלעים" של כל תערוכה ותערוכה.
את העיצוב הכולל מדיה המועברת על מסך פלזמה דק ודפוס ענק וצבעוני על גבי ניר גבס מלבישים בעיקר על גבי אותם מתקני תצוגה לתערוכות שמהווים את הבסיס להעמדת התערוכה, ולכן חשיבותם עצומה. היות שבמרבית התערוכות המוצגים מתחלפים, מתקני תצוגה לתערוכות מוזמנים בהזמנה מותאמת אישית עבור כל תערוכה.
בעולם נהוג שתערוכות רבות נודדות מערים וארצות ברחבי העולם ועל כן חשוב לשמור על מתקני תצוגה לתערוכות שלמים בזמן העברתם ממקום למקום ועל כן נדרשת אחזקה ואחסנה מקצועית עבור מתקני תצוגה לתערוכות שנודדים בין תערוכה לתערוכה בערים שונות ברחבי העולם. התערוכות בארץ בדרך כלל פחות מאובזרות באביזרים כמו מתקני תצוגה לתערוכות שמרכיבים את התערוכות המפורסמות ביותר ברחבי העולם.
מעצבי התערוכות משקיעים עשרות אלפי דולרים (אם לא מאות) ברכישת מתקני תצוגה לתערוכות שמתאימים בדיוק לנושא התערוכה כמו כפפה ליד, כדי שחס וחלילה לא יהיה פגם, אפילו הכי קטן במסר שהתערוכה צריכה להעביר לקהל המסייר בתערוכה, ואמור להתרשם מחפצי אומנות יקרי ערך או אמצעי טכנולוגיה חדישים.