מזה מספר שנים מנהלים תושבי רעננה והרצליה מאבק חסר פשרות למנהור כביש 531 האמור לעבור סמוך לבתיהם. התושבים מסתמכים על תסקירי מומחים הטוענים שסלילת הכביש תגרום לזיהום אוויר ברמה המגיעה עד כדי 338% מעל התקן הישראלי. מאמצי התושבים מול כל הגורמים והרשויות הנוגעים בדבר, לשינוי המתאר, לא צלחו.
מובילת המאבק למנהור כביש 531 , מלי פולישוק, שלחה מכתב בהול לשר התחבורה, ישראל כץ, בו היא מבקשת להפגש איתו ועם אנשי משרדו, על מנת שישמעו את הצעת מטה המאבק למנהור דרך 531 , שיש בה גם פתרון למימון הפרויקט.
בין היתר כותבת פולישוק במכתבה: "נוכח העיכוב בביצוע הפרויקט בשל קשיי מימון, אני חוזרת ומדגישה כי נוכל להוכיח בפגישה כי התועלות הנלוות והחיסכון במקרקעין מממנים את עלות ביצוע פתרון המנהור.
המנהרה, לא רק שתמנע הרעלה אלא גם תחסוך כסף רב. חלופת המנהרה זולה יותר באופן משמעותי מכביש עילי כי ייחסכו כ- 600 דונם, תהיינה פחות הפקעות, ישלמו פחות פיצויים, ויוגדלו ההכנסות מהיטל השבחה בגין קרקע שתתפנה לבנייה כל זאת בנוסף לחסכון אדיר בעלות נזקי הבריאות.
בתחשיב ראשוני שערכנו, באמצעות מומחים, נמצא כי העלות הכוללת של ביצוע 531 בחלופת מנהור זולה מעלות תוכנית תת"ל (תוכנית ארצית לתשתית-מ.ח.) 15".
מובילת המאבק למנהור כביש 531 , מלי פולישוק, שלחה מכתב בהול לשר התחבורה, ישראל כץ, בו היא מבקשת להפגש איתו ועם אנשי משרדו, על מנת שישמעו את הצעת מטה המאבק למנהור דרך 531 , שיש בה גם פתרון למימון הפרויקט.
בין היתר כותבת פולישוק במכתבה: "נוכח העיכוב בביצוע הפרויקט בשל קשיי מימון, אני חוזרת ומדגישה כי נוכל להוכיח בפגישה כי התועלות הנלוות והחיסכון במקרקעין מממנים את עלות ביצוע פתרון המנהור.
המנהרה, לא רק שתמנע הרעלה אלא גם תחסוך כסף רב. חלופת המנהרה זולה יותר באופן משמעותי מכביש עילי כי ייחסכו כ- 600 דונם, תהיינה פחות הפקעות, ישלמו פחות פיצויים, ויוגדלו ההכנסות מהיטל השבחה בגין קרקע שתתפנה לבנייה כל זאת בנוסף לחסכון אדיר בעלות נזקי הבריאות.
בתחשיב ראשוני שערכנו, באמצעות מומחים, נמצא כי העלות הכוללת של ביצוע 531 בחלופת מנהור זולה מעלות תוכנית תת"ל (תוכנית ארצית לתשתית-מ.ח.) 15".