"החכם עיניו בראשו" וגם "איזהו חכם הרואה את הנולד" וגם "סוף מעשה במחשבה תחילה" - כל אלה הן אמרות כנף שקושרות בין חוכמה להסתכלות קדימה. בעולם של אינטרנט שנהנה מאבולוציה בקצב הסילון - מה שהיה נכון לפני שנה - כנראה, כבר לא יהיה נכון בעוד 5 שנים. אתרי אינטרנט זקוקים לתוכנית חומש, גמישות, השקעה מתמדת בפיתוח ורענון, בהתאם לדרישות השוק/מנועי החיפוש ובעיקר הפיתוחים החדשים של גוגל.
בעידן שבו גוגל ממליכה את התוכן - תוכן מעניין ואיכותי הוא המפתח לקידום אתרים באינטרנט. אתרי פלאש שמעוצבים לעילא ולעילא - יוצאים נפסדים ברמת הקידום בגוגל משום שהתוכן שלהם מדבר בשפת מחשב שגוגל לא יודע לקרוא. אתרים מבוססי עיצוב שמותירים מעט מאוד מקום לטקסטים - הם אתרים שגוגל מחשיב פחות. זו הסיבה לכך שרבים מבעלי האתרים נזעקים להעזר בשירותים של קופירייטר על מנת שייצר להם קופירייטינג איכותי המתאים לאתרי אינטרנט, "קופירייטינג לאתרי אינטרנט", שיעשה שימוש נכון במילות מפתח ויזין את האתר שלהם במילים הנכונות על מנת שהאתרים יקודמו בגוגל.
תשאלו את עצמכם: בתחום שבו יש תחרות מרובה ורבים מהאתרים מעסיקים מקדמי אתרים SEO - מה יהיה הקריטריון לקידום אתרים?
אז ככה:
קודם כל, הבסיס לכל, הוא באמת תוכן איכותי - קופירייטינג לאתרי אינטרנט. שנית, ניווט איכותי שמאפשר לגולש להגיע למידע בקלות, מבלי ללכת לאיבוד. עד כאן הכל כבר ידוע. מה עוד? שימוש נכון בתגיות מטא. הייתי אומרת אפילו : קופירייטינג לתגיות מטא. מה עוד? מספרים לנו מקדמי האתרים שלינקים איכותיים מאתרים מובילים וחזקים או מאתרים דומים - משפיעים מאוד על המיקום בגוגל. תתעדכנו: גם נושא הלינקים הולך ונחלש - כי בגוגל לא פראיירים ומכירים את השיטות של מקדמי אתרים. לאט לאט, ערכם של לינקים חיצוניים יורד, כי הרבה מאוד לינקים המובילים לאתר מסויים מעידים על מקדם אתרים מקצועי שמייצר אותם ולא תמיד על הרלוונטיות של האתר למילות החיפוש שהוקלדו בגוגל.
אז בטח אתם שואלים את עצמכם - מה כן? מה בכל זאת יצור את האבחנה בין אתר אחד למישנהו? רק הותק?
חברים יקרים, ותק הוא חשוב, אבל אני רוצה להפנות אתכם לשני הגורמים החשובים באמת.
1. העיצוב - כן, כן, שמעתם טוב. אתר חייב, אבל חייב להראות ממש פיצוץ - כי עוד מעט גם גוגל יציג אתרים במנוע שלו כתמונות מוקטנות ואז מי שתמונת עמוד הבית שלו תפתה גולשים - יזכה להרבה כניסות וימריא לעמוד הראשון -ומי שהעיצוב שלו נראה משעמם לגמרי יידחק לעמודים פנימיים. מי שלא מאמין מוזמן להקליד בגוגל את המילים גוגל פליפר ולקבל הצצה אל העתיד.
2. התוכן - או ליתר דיוק פלטפורמת התוכן. מי שישקיע בכתיבת תכנים איכותיים, מי שימצא בתוך עצמו גרפומן קטן מסתתר, מי שישכור שירותי ניהול תוכן מקופירייטר שיודע לייצר מידע או לדלות מידע חדש - יככב בגוגל. כמובן, תכנים חדשים זקוקים לפלטפורמה מתאימה ברשת. כיום, בלוגים הם הפלטפורמה הנוחה והנכונה ביותר על מנת לייצר טקסטים מתחדשים עם ארכיון מובנה, אפשרות לשליטה בתגיות מטא ואפשרות לייצר טקסטים קצרים ולא מחייבים, מעניינים, מחוייכים ולא מכופתרים. (אפשר תמיד להעזר בשירות קופירייטינג לבלוג).
3. מה שאני כותבת עכשיו לא מבוסס על ידע מקצועי, אז אל תתפסו אותי במילה. מה שאני כותבת כאן הוא מה שאני מאחלת לגולש הממוצע כתוצאות חיפוש איכותיות. מה עושה אתרים לאיכותיים יותר, שווים יותר, מעניינים יותר? מידע, דעות מעניינות, הומור, עיצוב מעניין, נוחות, תמונות יפות, תלת מימד, וידאו וכד'. אם לשפוט על פי הפרמטרים האלה אז בעתיד - אתרים שיהיה בהם בשפע מכל אלה - יהיו האתרים המובילים ואחרים ישקעו אל נבכי הרשת.
לכן, כדאי לחשוב כל העת קדימה. על סגנון הכתיבה, איכות הטקסטים, עושר הטקסטים, מידת האקטואליות שלהם, חדשנות, הומור, פאנץ'-ליינים, תמונות מדליקות, אנימציה מיוחדת וכד'. תפתחו את האתרים שלכם - כי בסוף זה ישתלם.
שרה טיקטינסקי - יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט