פרסום אפקטיבי הינו תוצר של חשיבה עסקית המבוססת על תוכנית שיווקית, ניתוח צרכים, פלח שוק, קהל יעד וכו',
תוכנית זו נגזרה מתוכנית עסקית שלמה, הלקוח מבצע את כל אותם שלבי תכנון בהקמת העסק שלו והתוכנית ישימה ומלווה אותו לכל אורך הדרך סביר להניח שהוא ישקיע בפרסום ממוקד שיענה על הצרכים שלו
מה קורה שלא כך הדברים.
להבנתי קיימים שלושה סוגים שונים של לקוחות פוטנציאליים
הראשון רק הקים את העסק, הוא מחפש חשיפה, אותו קל לשכנע בנחיצות הפרסום בהנחה שהוא לא ביצע תוכנית שיווקית סדורה, הוא נוטה לפזר כספים, הוא מבקש חשיפה מיד ועכשיו, לרוב התקציב שמושקע חורג מהיכולות ותקופת הפרסום הינה קצרה, לקוח מסוג זה יכניס למשרד הפרסום הכנסה יפה אבל לתקופה קצרה שלאחריה יעלם.
השני , לכאורה "מנוסה" העסק פעיל תקופה קצרה הנמדדת בשנים בודדות, העסק רווחי, עדיין לא מספיק, הלקוח בסך הכול מרוצה מההתנהלות העסקית, יש לו שאיפות להתרחב, גם אותו קל יחסית לשכנע בנחיצות הפרסום, אבל הוא קצת יותר "מחושב", הוא מצפה להכנסה מיידית וישירה בעקבות הפרסום, מושגים של תדמית והשקעה לטווח רחוק רחוקים ממנו אלף שנות אור, אין לו תוכנית עסקית ולהשקיע בתוכנית שיווק זה מיותר, בסופו של דבר הוא ישקיע סכום מינימאלי ובאותה נשימה הוא מצפה שסכום ההשקעה יחזור מיד כהכנסה.
השלישי הכי מסוכן הוא יודע הכול, העסק מכניס יפה מאוד, הדבר האחרון שהוא צריך עכשיו זה פרסום, הוא הגיע לפסגת השאיפות שלו, הוא לא ער לשינויים שחלים בסביבה, בעיקר אצל המתחרים שלו ואז בבוקר יום בהיר אחד מתחילה הירידה המתונה, היא לא מורגשת ואם כן נוח לנו לשייך אותם לסיבות אחרות, נדמה שזה תקופה חולפת, מיד תגיע ההתאוששות ואז המפץ הגדול הכול קורס.
איך עושים את זה אחרת?
לפני הכול תוכנית עסקית , אני לא הולך לעסוק בדברים הבסיסיים כמו מאזן, צפי הכנסות וכו'
תוכנית עסקית טובה צריכה לכלול בתוכה מערכת איזון של סיכונים וסיכויים, תלמד את היריב שלך, יתרונות וחסרונות שלו ותשאל את עצמך מה הוא הערך המוסף שאתה מביא לעסק שלך? במה אתה שונה, מוצר, מחיר, שירות, איכות וכו'
תתכנן לטווח רחוק, תשמור את כיווני ההתפתחות והגימיקים לעיתוי הנכון, תן תשובה בזמן לשינויים שחלים בסביבה העסקית שלך.
בשלב ראשון תיצור מערכת שמסוגלת לזהות את השינויים, מערכת שמסוגלת להצביע על תהליך או על תרחיש כשינוי שמצריך חשיבה, שמצריך תגובה.
תחשוב מספר צעדים קדימה, תבנה תרחישים צפויים ותן להם מענה.
בתחום השיווק אני ממליץ להתחיל עם הפצה רוויה, תגיע לכולם, אני כאן ואני קיים, תיצור תודעה אצל הלקוחות הרלוונטיים שלך בשלב הבא תבצע ניתוח צרכים, תפלח את שוק הצריכה לפי קהל יעד ספציפי, תבחר את קהל היעד שלך ואליו תתמקד.
תשאל את עצמך מה הוא המוצר אותו אתה משווק, למרבית הלקוחות שלי זה לא ברור
לדוגמא לקוח שעסק בהוראה פרטית הדגיש כל השנים את מהות השעורים, את התכנים, את שעות הלימוד כשלמעשה המוצר אותו הוא מוכר זה הקדימה, זה ההצטיינות , זה כלים טובים יותר להצלחה בעתיד והשיעורים הינם התוצר של המוצר אבל לא המוצר עצמו.
תנסח לעצמך מסרים שקוראים לפעולה, שמעברים גירוי אצל הלקוח באותה נשימה שקוקה קולה אינו משקה אלא מוצר רענן , צעיר, יפה.
תבנה כלים למדידה, היום יותר מתמיד מאפשר האינטרנט לבנות מסעי פרסום ממוקדים תוך יצירת יחסי גומלין עם הלקוח, הוא מגיב, הוא שואל, הוא שולח פרטים.
תיצור מערכת שיתוף פעולה עם מגזרים דומים או משלימים את המוצר שלך כך תגיע לקהל יעד מפולח ממוקד ובסיוע של מערכות אחרות.
פרסום
עכשיו שיש לך את הכלים והבסיס אפשר לפנות לפרסום, תשקיע את המשאבים שלך בהגעה לקהל יעד מפולח וממוקד.
תבחר את המדיה הכי מתאימה לצרכים שלך
תבנה תוכנית ארוכת טווח, טעות נפוצה הינה פרסומים תקופתיים, תישאר בתודעה הצרכנית של הלקוחות שלך, אל תעלם, בפעם הבאה שתרצה לשוב תצטרך לשלם את דמי הכניסה למשחק מחדש על מנת להגיע להישגיים שהושגו בעבר.
שימור לקוחות
הכול כבר הצליח, הלקוחות מגיעים, שמור אותם
תאסוף את מירב הנתונים על הלקוחות שלך, הרגלי צריכה, העדפות, מוצרים משלימים.
שמירת קשר באמצעות מייל, דיוור ישיר, קופונים לקנייה חוזרת, חבר מביא חבר, הנחות וכו'
בתקופות שפל, תיצור אירועים מלאכותיים, באזר, מכירות חיסול, מכירות סוף עונה, אחד פלוס אחד וכו'
תוכנית זו נגזרה מתוכנית עסקית שלמה, הלקוח מבצע את כל אותם שלבי תכנון בהקמת העסק שלו והתוכנית ישימה ומלווה אותו לכל אורך הדרך סביר להניח שהוא ישקיע בפרסום ממוקד שיענה על הצרכים שלו
מה קורה שלא כך הדברים.
להבנתי קיימים שלושה סוגים שונים של לקוחות פוטנציאליים
הראשון רק הקים את העסק, הוא מחפש חשיפה, אותו קל לשכנע בנחיצות הפרסום בהנחה שהוא לא ביצע תוכנית שיווקית סדורה, הוא נוטה לפזר כספים, הוא מבקש חשיפה מיד ועכשיו, לרוב התקציב שמושקע חורג מהיכולות ותקופת הפרסום הינה קצרה, לקוח מסוג זה יכניס למשרד הפרסום הכנסה יפה אבל לתקופה קצרה שלאחריה יעלם.
השני , לכאורה "מנוסה" העסק פעיל תקופה קצרה הנמדדת בשנים בודדות, העסק רווחי, עדיין לא מספיק, הלקוח בסך הכול מרוצה מההתנהלות העסקית, יש לו שאיפות להתרחב, גם אותו קל יחסית לשכנע בנחיצות הפרסום, אבל הוא קצת יותר "מחושב", הוא מצפה להכנסה מיידית וישירה בעקבות הפרסום, מושגים של תדמית והשקעה לטווח רחוק רחוקים ממנו אלף שנות אור, אין לו תוכנית עסקית ולהשקיע בתוכנית שיווק זה מיותר, בסופו של דבר הוא ישקיע סכום מינימאלי ובאותה נשימה הוא מצפה שסכום ההשקעה יחזור מיד כהכנסה.
השלישי הכי מסוכן הוא יודע הכול, העסק מכניס יפה מאוד, הדבר האחרון שהוא צריך עכשיו זה פרסום, הוא הגיע לפסגת השאיפות שלו, הוא לא ער לשינויים שחלים בסביבה, בעיקר אצל המתחרים שלו ואז בבוקר יום בהיר אחד מתחילה הירידה המתונה, היא לא מורגשת ואם כן נוח לנו לשייך אותם לסיבות אחרות, נדמה שזה תקופה חולפת, מיד תגיע ההתאוששות ואז המפץ הגדול הכול קורס.
איך עושים את זה אחרת?
לפני הכול תוכנית עסקית , אני לא הולך לעסוק בדברים הבסיסיים כמו מאזן, צפי הכנסות וכו'
תוכנית עסקית טובה צריכה לכלול בתוכה מערכת איזון של סיכונים וסיכויים, תלמד את היריב שלך, יתרונות וחסרונות שלו ותשאל את עצמך מה הוא הערך המוסף שאתה מביא לעסק שלך? במה אתה שונה, מוצר, מחיר, שירות, איכות וכו'
תתכנן לטווח רחוק, תשמור את כיווני ההתפתחות והגימיקים לעיתוי הנכון, תן תשובה בזמן לשינויים שחלים בסביבה העסקית שלך.
בשלב ראשון תיצור מערכת שמסוגלת לזהות את השינויים, מערכת שמסוגלת להצביע על תהליך או על תרחיש כשינוי שמצריך חשיבה, שמצריך תגובה.
תחשוב מספר צעדים קדימה, תבנה תרחישים צפויים ותן להם מענה.
בתחום השיווק אני ממליץ להתחיל עם הפצה רוויה, תגיע לכולם, אני כאן ואני קיים, תיצור תודעה אצל הלקוחות הרלוונטיים שלך בשלב הבא תבצע ניתוח צרכים, תפלח את שוק הצריכה לפי קהל יעד ספציפי, תבחר את קהל היעד שלך ואליו תתמקד.
תשאל את עצמך מה הוא המוצר אותו אתה משווק, למרבית הלקוחות שלי זה לא ברור
לדוגמא לקוח שעסק בהוראה פרטית הדגיש כל השנים את מהות השעורים, את התכנים, את שעות הלימוד כשלמעשה המוצר אותו הוא מוכר זה הקדימה, זה ההצטיינות , זה כלים טובים יותר להצלחה בעתיד והשיעורים הינם התוצר של המוצר אבל לא המוצר עצמו.
תנסח לעצמך מסרים שקוראים לפעולה, שמעברים גירוי אצל הלקוח באותה נשימה שקוקה קולה אינו משקה אלא מוצר רענן , צעיר, יפה.
תבנה כלים למדידה, היום יותר מתמיד מאפשר האינטרנט לבנות מסעי פרסום ממוקדים תוך יצירת יחסי גומלין עם הלקוח, הוא מגיב, הוא שואל, הוא שולח פרטים.
תיצור מערכת שיתוף פעולה עם מגזרים דומים או משלימים את המוצר שלך כך תגיע לקהל יעד מפולח ממוקד ובסיוע של מערכות אחרות.
פרסום
עכשיו שיש לך את הכלים והבסיס אפשר לפנות לפרסום, תשקיע את המשאבים שלך בהגעה לקהל יעד מפולח וממוקד.
תבחר את המדיה הכי מתאימה לצרכים שלך
תבנה תוכנית ארוכת טווח, טעות נפוצה הינה פרסומים תקופתיים, תישאר בתודעה הצרכנית של הלקוחות שלך, אל תעלם, בפעם הבאה שתרצה לשוב תצטרך לשלם את דמי הכניסה למשחק מחדש על מנת להגיע להישגיים שהושגו בעבר.
שימור לקוחות
הכול כבר הצליח, הלקוחות מגיעים, שמור אותם
תאסוף את מירב הנתונים על הלקוחות שלך, הרגלי צריכה, העדפות, מוצרים משלימים.
שמירת קשר באמצעות מייל, דיוור ישיר, קופונים לקנייה חוזרת, חבר מביא חבר, הנחות וכו'
בתקופות שפל, תיצור אירועים מלאכותיים, באזר, מכירות חיסול, מכירות סוף עונה, אחד פלוס אחד וכו'
בני פרץ
מנכ"ל GO443 בע"מ
go443 היא חברה פרסום צעירה ודינאמית. החברה עוסקת בשני מיזמים כלכליים, פרסום במערך פלזמות ובאתרי איטרנט במרחב העיר מודיעין
http://WWW.GO443.CO.IL
מנכ"ל GO443 בע"מ
go443 היא חברה פרסום צעירה ודינאמית. החברה עוסקת בשני מיזמים כלכליים, פרסום במערך פלזמות ובאתרי איטרנט במרחב העיר מודיעין
http://WWW.GO443.CO.IL