המטרה שלכם היא להשיג את המחיר הטוב והתנאים הנוחים ביותר, אך אלו לא יגיעו אם לא תתכוננו מראש.
מאמר זה יציג את הנקודות החשובות שעליכם להתייחס אליהן רגע לפני שאתם מציעים את העסק למכירה.
סיבת המכירה:
התכוננו, כיוון שתשאלו לסיבה למכירת העסק לא פעם ולא פעמיים. זאת שאלה שמסייעת לקונה "לנחש" את רווחיותו ופוטנציאל העסק.
בדיקה אם מכירת העסק היא הפתרון המתאים ביותר:
הקשיים והלחץ מהבנקים ושכים לכיוון מיידי וברור והוא העמדת העסק למכירה. אך לעתים הפתרון הוא אחר. סיבה אפשרית היא ניהול לא נכון או לא יעיל של העסק או של תזרים המזומנים.
התבוננו בסביבתכם:
אינכם הראשונים שמציעים עסק למכירה.לימדו מניסיונם של אחרים - באתר moni המציע לוח של עסקים למכירה במודעות, בפורומים של יזמות ובכל מקום אחר.
בדקו איך המודעות נראות, אלו נתונים מוצגים וכו'.
הערכת שווי: וודאו עם יועצים את המחיר הראלי של העסק למכירה כפי שהוא משתקף בעיני הקונה ויועציו.זכרו לקחת בחשבון גם מאפיינים איכותיים כגון וותק ומוניטין או אחוז גבוה של לקוחות חוזרים.
דעו להציג את העסק למכירה בדרך אטרקטיבית המשקפת פוטנציאל ולא שורות נתונים יבשות.
הצגת העסק למכירה:
הכינו את עצמכם לכך שהקונים הרציניים יהיו מעוניינים פרטים נוספים אודות העסק ונתוניו הכספיים.
פרסום העסק למכירה:
זכרו שתהליך מכירת עסק לוקח זמן, והקונה המתאים אינו נמצא בכל מקום.
השקיעו בנוכחות בערוצי פרסום מקצועיים, כדי לקבל פניות איכותיות.
מאמר זה הינו תקציר. לקריאת המאמר המלא באתר moni לחצו על הלינק
או היכנסו ללינק הבא:
http://www.monitalks.co.il/Sc.asp?ID=2438
בהצלחה!
למאמרים נוספים ומגוון הזדמנויות עסקיות הכנסו ל-
http://www.monitalks.co.il