דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוא, בוא... יא מתלונן, בוא! 

מאת    [ 21/10/2009 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2165 פעמים ]

להקשיב לתלונות. לאסוף אותן, ללמוד אותן, להפיץ אותן, לתחקר אותן.

תלונות של לקוחות, עובדים, משתמשים, אפילו ספקים.

תלונות הן כלי מעולה – והן חינם.

תלונות מלמדות על פער בין הציפיות למציאות, בין הרצוי למצוי, בין המוצהר למבוצע. תלונות מצביעות על הליך או נוהל לקוי, הכשרה חסרה או לא מתאימה, עובדים שהתרשלו, ספקים או קבלני משנה שכשלו, ובמקרים חריגים – על לקוחות שיש לפטר.

לא כולם מתלוננים. במחקרים רבים נמצא כי רק מיעוט קטן מתלונן. מי שמוצא עצמו נפגע לרוב אינו מתלונן, אך גם אינו חוזר. גם מי שמתלונן בצדק – ו”זוכה” לפיצוי שגרתי, אוטומטי, שולי, תאגידי, אינו חוזר. הוא הופך להיות “שגריר” לענייני מוניטין שליליים. כבילתו ומניעת נטישתו , חרף רצונו, אולי מסייעת בטווח הקצר ליעדי הארגון, אך תעלה ביוקר רב בחשבון הכולל. מי שמצמיד אקדח לרקתו של זולתו – שלא יצפה לרצון טוב, נאמנות ומוניטין חיוביים

תלונות הן מכשיר חינמי להיזון חוזר ובקרה על תהליכים בארגון וקשריו עם העולם החיצון. בעזרתן ניתן לשפר הן תפקוד, הן שביעות רצון – ובעיקר – את השורה התחתונה. הימנעות מטיפול בתלונות, התעלמות מכוונות, התחכמויות ופלפולי יח”צניים או משפטיים תשמר ליקויים, רשלנויות, התנהלות אטומה וזחוחה, ותעלה הרבה, הרבה יותר:

טורים עיתונאיים, פורומים, מדיה חברתית וערוצי תקשורת נוספים יוצפו בצרכנים המבקשים לשטוח את טענותיהם ותלונותיהם. תביעות משפטיות, תובענות ייצוגיות, הגברת רגולציה ואכיפה, הצעות חוקים ודיונים בכנסת יעצימו, ופוליטיקאים ינסו להיבנות מהן.  

לעומת זאת, מי שמוצא עצמו נפגע וטורח להתלונן – יכול להיות לקוח מרוצה מאוד, נאמן, חוזר , שגריר ואיש המכירות הטוב ביותר של הארגון. אם תלונתו טופלה כיאות, כמובן. תלונות שטופלו כך הן גורם מפרה, ממריץ, מחדש ומועיל לארגון – כשם שהוא מועיל למתלונן עצמו.

תלונות על ארגונים מתחרים ועל העוסקים בענף, יכולות גם למנף את המודיעין התחרותי שלנו. מעקב רציף וניתוח תלונות על המתחרים השונים יכול לספק מידע רב ערך על תהליכים, ליקויים, גישה, וההתנהלות העסקית שלהם. המידע המופק יכול להיתרגם לתסריטי שיחה ומצגי מכירה המיועדים ללקוחותינו, שיפור מערכי שירות ותפעול, הכשרה והדרכה משופרים לעובדים, משתמשים או לקוחות ואפילו לתת דחיפה משמעותית לאסטרטגיה השיווקית ומסרים פרסומיים בערוצים שונים.

ברוך יצחייק
הבלוג על מכירות ועוד
salesandstuffinfo@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב