הטמפרמנט, המזג שלנו, הוא חלק ממה שאנו קוראים לו אופי. המזג הוא התפיסה שלנו את הזמן, המרחב, ומרחב הביניים שבין גירויי החוץ וגירויי הפנים שלנו, מגופינו ומחושינו. מעין "שעון פנימי". כולנו מורכבים מכל הטמפרמנטים, אך לכל אחד מאיתנו המינון והגוון הייחודי לו, כשבד"כ טמפרמנט אחד דומיננטי יותר. בתהליך החינוך העצמי שלנו, אחת ממטרותינו היא לאזן, למתן, ולתווך בין המזג למרכיבים עליונים יותר של האני שלנו, כדי ליצור אישיות בוגרת וחופשית מאילוצי דחפים ומזגים.
הרופא היווני הנודע היפוקרטס היה הראשון לאבחן את הטיפולוגיה של הטמפרמנטים.
על פי ארבעת הליחות אשר בגופנו: (נוזלי המרה), נוזל הדם האדום, השחורה, הצהובה, הירוקה. (המקור הפיזיולוגי, האיברים אליהם התייחס, לא לגמרי ברור לנו היום).
ארבעת הטמפרמנטים הם:
הכולרי: הקשור למערכת הדם שלנו, שהיא הביטוי של האני שלנו. הצבע המסמל אותו הוא אדום, והוא קשור לאלמנט היסוד של האש.
הפלגמט: זהו מזג שקשור לפעילות בלוטות ההפרשה הפנימיות שלנו, ולזרימת כוחות החיים שלנו. צבעו-ירוק, האלמנט הוא מים.
הסנגווין: קשור למערכת העצבים. צבעו-צהוב, והאלמנט אליו הוא קשור הוא האוויר.
המלנכול: קשור לאברי החושים, לגוף הפיסי, צבעו-כחול, והאלמנט-אדמה.
הביטוי לטמפרמנט השולט בנו, יהיה ניכר בכל אשר לנו - במבנה גופנו, בצבע עורנו,עיננו ושערנו, באופן ההליכה שלנו, בתנועותינו, בחיתוך הדיבור, בסגנון הלמידה שלנו, (כמאמר חז"ל- אנו משולים לבור סוד שקולט מהר ומאבד מהר, קולט מהר ומאבד לאט, וכולי...); דפוסי הבילוי, סדר היום שלנו, הנטייה לדייק או לאחר, סימפתיה או אנטיפתיה למזג של הזולת, נטיות לתחלואים ורגישויות, גופניות ונפשיות, טעמנו באוכל, גם עליהם יש למזג השפעה.
לילדינו מזג משלהם. לעיתים קרובות הוא דומה או זהה לאחד הורים, אך לא תמיד כך. על ידי אבחון נכון של מזג ילדינו, נוכל לסייע להם בהתמודדות עם תביעותיהן של מסגרות חינוך, קבוצות חברתיות, ואיתנו, הוריהם...
אך ראשית חוכמה-מודעות, אבחון וקבלה.
הרופא היווני הנודע היפוקרטס היה הראשון לאבחן את הטיפולוגיה של הטמפרמנטים.
על פי ארבעת הליחות אשר בגופנו: (נוזלי המרה), נוזל הדם האדום, השחורה, הצהובה, הירוקה. (המקור הפיזיולוגי, האיברים אליהם התייחס, לא לגמרי ברור לנו היום).
ארבעת הטמפרמנטים הם:
הכולרי: הקשור למערכת הדם שלנו, שהיא הביטוי של האני שלנו. הצבע המסמל אותו הוא אדום, והוא קשור לאלמנט היסוד של האש.
הפלגמט: זהו מזג שקשור לפעילות בלוטות ההפרשה הפנימיות שלנו, ולזרימת כוחות החיים שלנו. צבעו-ירוק, האלמנט הוא מים.
הסנגווין: קשור למערכת העצבים. צבעו-צהוב, והאלמנט אליו הוא קשור הוא האוויר.
המלנכול: קשור לאברי החושים, לגוף הפיסי, צבעו-כחול, והאלמנט-אדמה.
הביטוי לטמפרמנט השולט בנו, יהיה ניכר בכל אשר לנו - במבנה גופנו, בצבע עורנו,עיננו ושערנו, באופן ההליכה שלנו, בתנועותינו, בחיתוך הדיבור, בסגנון הלמידה שלנו, (כמאמר חז"ל- אנו משולים לבור סוד שקולט מהר ומאבד מהר, קולט מהר ומאבד לאט, וכולי...); דפוסי הבילוי, סדר היום שלנו, הנטייה לדייק או לאחר, סימפתיה או אנטיפתיה למזג של הזולת, נטיות לתחלואים ורגישויות, גופניות ונפשיות, טעמנו באוכל, גם עליהם יש למזג השפעה.
לילדינו מזג משלהם. לעיתים קרובות הוא דומה או זהה לאחד הורים, אך לא תמיד כך. על ידי אבחון נכון של מזג ילדינו, נוכל לסייע להם בהתמודדות עם תביעותיהן של מסגרות חינוך, קבוצות חברתיות, ואיתנו, הוריהם...
אך ראשית חוכמה-מודעות, אבחון וקבלה.
מיריה, ייעוץ, ליווי הורים והנחייה.
http://sites.google.com/site/miryaron/Home
http://sites.google.com/site/miryaron/Home