פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ראיון עם בצלאל ליבנה, מנהל השיווק של ויזה
''אכן, התחרות העיקרית היא בין כרטיסי האשראי לבין מזומן והמחאות כאמצעי תשלום'' אישר בצלאל ליבנה, מנהל השיווק של ויזה. ''תחרות זו הינה יחודית מבחינה שיווקית, בכך שהמתחרה, המזומן, הינו פאסיבי: אף אחד לא משווק אותו''. במצב כזה, על פי ליבנה, התחרות הינה מול הרגלים מושרשים של הלקוחות ותחרות כזאת מחייבת פעילות שיווקית ואמצעים רלוונטיים של שכנוע ושינוי עמדות אצל קהל היעד.
היעד השיווקי הינו להגיע למקסימום שימוש בכרטיס האשראי בסל ההוצאות המשפחתי. הכלים רבים והדרכים מגוונות. מדובר בכאן בעצם במתן אינפורמציה ללקוח, אשר תביא אותו להגיע למסקנה אישית שמבחינת האינטרסים שלו והנוחיות שלו, כדאי לו לעבור לכרטיס אשראי. גם יוקרה מדברת בכמה מקרים, ובוודאי פרסים, הגרלות ומבצעי בונוסים רלוונטיים לעידוד המוטיבציה''.
כהמחשה לצעדים בכיוון זה, מביא ליבנה שורה של דוגמאות. ''השנה, שהיא השנה הרביעית למבצעי הנקודות של ויזה, הוכרז לראשונה שניתן לצבור נקודות גם לקראת השנה החמישית. פרסים ובונוסים ניכרים ללקוחות הרוכשים כרטיסי טיסה וחבילות נופש בחו''ל, באמצעות כרטיס ויזה בחברת אל על ודלתא איירליינס. ביטוח בריאות ומטען, אוטומטי לכל רוכש כרטיס בינלאומי ומנוי ''ממס''י-תור''. בנוסף יש צעדים שמשמעותם נוחיות תשלום, כגון כניסה לתשלומי חובה - מיסי עירייה, אגרת טלוויזיה ועוד. וכמובן, גם האופציה המוכרת של ויזה קרדיט הנתפסת כשיטה נוחה לכל הצדדים המעורבים: הלקוח, בעל העסק וחברת האשראי (וגם הבנק שלה).
ישנם גם צעדים שיווקיים שקהל היעד המוגדר מולם הוא בעלי העסקים''. ''בהכללה'', לדברי ליבנה, ''כל בעלי העסקים מכבדים את שני כרטיסי האשראי, כדי לעודד קניה של לקוחות המחזיקים את שני הכרטיסים ונמשכים אל המדבקה של הכרטיס שלהם על גבי דלת הכניסה של העסק. אולם, על מנת לעודד את בעל העסק להעדיף תשלומי ויזה, ננקטו כמה פעולות, כדוגמת מבצע ויזה-מעריב שנועד בדיוק למטרה זו'' (בעל העסק מעדיף מקבל חשיפה למוצריו כתגמול על תרומתו למבצע).
ובכל זאת, היכן התחרות מול ישראכרט? בצלאל ליבנה: ''כן, יש תחרות, בשלושה תחומים בעיקר: א. התחום התדמיתי - תחרות בריאה על חשיפה, בעיקר סביב חידושים ומבצעי פרסים. ב. קיים אחוז מסויים של אנשים המחזיקים את שני סוגי הכרטיסים. מתוך ראייה של עליית פלח שוק זה עם התפתחות המשק והכלכלה, חלק מהתחרות הוא על אלה המחזיקים חשבון ביותר מבנק אחד. ג. מישור נוסף, אם כי שולי: תכונות הכרטיס כגורם משיכה לפתיחת חשבון בבנק הנכון''.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ראיון עם בצלאל ליבנה, מנהל השיווק של ויזה
''אכן, התחרות העיקרית היא בין כרטיסי האשראי לבין מזומן והמחאות כאמצעי תשלום'' אישר בצלאל ליבנה, מנהל השיווק של ויזה. ''תחרות זו הינה יחודית מבחינה שיווקית, בכך שהמתחרה, המזומן, הינו פאסיבי: אף אחד לא משווק אותו''. במצב כזה, על פי ליבנה, התחרות הינה מול הרגלים מושרשים של הלקוחות ותחרות כזאת מחייבת פעילות שיווקית ואמצעים רלוונטיים של שכנוע ושינוי עמדות אצל קהל היעד.
היעד השיווקי הינו להגיע למקסימום שימוש בכרטיס האשראי בסל ההוצאות המשפחתי. הכלים רבים והדרכים מגוונות. מדובר בכאן בעצם במתן אינפורמציה ללקוח, אשר תביא אותו להגיע למסקנה אישית שמבחינת האינטרסים שלו והנוחיות שלו, כדאי לו לעבור לכרטיס אשראי. גם יוקרה מדברת בכמה מקרים, ובוודאי פרסים, הגרלות ומבצעי בונוסים רלוונטיים לעידוד המוטיבציה''.
כהמחשה לצעדים בכיוון זה, מביא ליבנה שורה של דוגמאות. ''השנה, שהיא השנה הרביעית למבצעי הנקודות של ויזה, הוכרז לראשונה שניתן לצבור נקודות גם לקראת השנה החמישית. פרסים ובונוסים ניכרים ללקוחות הרוכשים כרטיסי טיסה וחבילות נופש בחו''ל, באמצעות כרטיס ויזה בחברת אל על ודלתא איירליינס. ביטוח בריאות ומטען, אוטומטי לכל רוכש כרטיס בינלאומי ומנוי ''ממס''י-תור''. בנוסף יש צעדים שמשמעותם נוחיות תשלום, כגון כניסה לתשלומי חובה - מיסי עירייה, אגרת טלוויזיה ועוד. וכמובן, גם האופציה המוכרת של ויזה קרדיט הנתפסת כשיטה נוחה לכל הצדדים המעורבים: הלקוח, בעל העסק וחברת האשראי (וגם הבנק שלה).
ישנם גם צעדים שיווקיים שקהל היעד המוגדר מולם הוא בעלי העסקים''. ''בהכללה'', לדברי ליבנה, ''כל בעלי העסקים מכבדים את שני כרטיסי האשראי, כדי לעודד קניה של לקוחות המחזיקים את שני הכרטיסים ונמשכים אל המדבקה של הכרטיס שלהם על גבי דלת הכניסה של העסק. אולם, על מנת לעודד את בעל העסק להעדיף תשלומי ויזה, ננקטו כמה פעולות, כדוגמת מבצע ויזה-מעריב שנועד בדיוק למטרה זו'' (בעל העסק מעדיף מקבל חשיפה למוצריו כתגמול על תרומתו למבצע).
ובכל זאת, היכן התחרות מול ישראכרט? בצלאל ליבנה: ''כן, יש תחרות, בשלושה תחומים בעיקר: א. התחום התדמיתי - תחרות בריאה על חשיפה, בעיקר סביב חידושים ומבצעי פרסים. ב. קיים אחוז מסויים של אנשים המחזיקים את שני סוגי הכרטיסים. מתוך ראייה של עליית פלח שוק זה עם התפתחות המשק והכלכלה, חלק מהתחרות הוא על אלה המחזיקים חשבון ביותר מבנק אחד. ג. מישור נוסף, אם כי שולי: תכונות הכרטיס כגורם משיכה לפתיחת חשבון בבנק הנכון''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.