פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
זה מתחיל בפרק ראשון - ''גילויים ראשונים'' של השלב הפאסיבי, ורק אז ממשיך לשלב האקטיבי של ''מגעים ראשונים''. מדובר בסידרת צעצועים לתינוקות עד גיל שנתיים, והסידרה ממשיכה: ''הרכבות ראשונות'' ''חברים ראשונים'' ו''טרום גן''.
ראיון עם שמעון זלוטורינסקי, מנהל חברת א. גורי
תחילת השיחה היתה עם אריה גורי, אשר מיד לאחר כמה משפטי פתיחה אמר שמוטב לשוחח עם אריק סגיב מנהל השיווק או שמעון המנכ''ל. המעט ששמעתי מאריה גורי התאים לדברים ששמעתי אודותיו. כדי להתקדם בשוק המוצרים לתינוקות, רכש גורי את חברת ''עוזי'' הותיקה לייצור והפצה וקיבל את הזכיון לשיווק מוצרי צ'יקו בארץ. בראש החברה החדשה עומד כאמור שמעון זלוטורינסקי, הוא האיש שהקים וניהל את חברת ''עוזי'' לפני 25 שנים.
על השיווק מופקד אריק סגיב, בעל ניסיון של 12 שנות ניהול בחברת גורי יבוא והפצה (וזכה לאחרונה בתואר איש השיווק של החודש). ''החברה עוסקת בכל הקשור לתינוקות, למעט מזון וקוסמטיקה: אבזרי טיפול בתינוקות, בקבוקי יניקה, פטמות, מוצצים, נשכנים, סירי לילה וכלי אוכל. בתחום הריהוט: הליכון, טרמפולינה, כסאות ועגלות. וכמובן צעצועים. צעצועי צ'יקו אינם מפורסמים בשוק הישראלי, הנשלט כיום על ידי פישר פרייס''.
לדברי שמעון זלוטורינסקי, חברת הצעצועים של צ'יקו הינה הגדולה ביותר בעולם, והוא מתכוון להפיץ אותם דרך חנויות הצעצועים ברחבי הארץ. ''גם בתחום העגלות יש תוכניות להרחיב את ההיקף הקיים לצידן של העגלות המובילות: ''פג'' ו''אינגליזינה''. התחום העיקרי בו הם מובילים באופן ניכר הוא מוצרי טיפול בתינוק, הרבה לפני נוג וגרבר. קהל היעד מגוון. ישנו הליין היוקרתי של צ'יקו, הליין לשכבות הביניים של ''עוזי'' וגם מוצרים עממיים. ''החלטנו לשמור על שם המותג המוכר של ''עוזי'' ולהוסיף אליו ואל צ'יקו שמות של מותגים בינלאומיים מוכרים, אך באופן שלא יביא ל''קניבליזם'' בין המותגים שאנו מייבאים''.
במקביל - פיתוח עצמי של מוצרים כמו למשל ה''סליפר'' - המנדנד האלקטרוני להרדמת התינוק הבוכה (מופעל אוטומטית על ידי גלי קול עם אופציה לשיר ערש...), ביפר לתינוק הבוכה, מזרון לאמבטיה ללא החזקת התינוק ועוד''. ''מבחינת ערוצי השיווק, ישנה תמיכה אסטרטגית של המערך הלוגיסטי שהוקם על ידי החברה האם גורי שיווק והפצה. המכירה תהיה בבתי מרקחת, רשתות וחנויות לתינוקות. פרסום המוצרים בכל אמצעי התקשורת הייחודיים לאם בהריון (אם וילד, הורים וילדים, שילב, עולם קטן ועוד). במקביל - אירועי קידום מכירות לקמעונאים וכן הרצאות והסברים למטפלות ואחיות''. ברקע של כל הפעילות הזו, אריה גורי, הקיבוצניק שעזב את תל יצחק בסוף שנות השישים, שולט עכשיו גם בשוק המוצרים לתינוק, בנוסף לחומרי ניקוי, מוצרי היגיינה וטואלט, ובמקביל שולח ידו גם בתעשיית הסרטים (הקיץ של אביה) ושירי ארץ ישראל (מועדון היקב).
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
זה מתחיל בפרק ראשון - ''גילויים ראשונים'' של השלב הפאסיבי, ורק אז ממשיך לשלב האקטיבי של ''מגעים ראשונים''. מדובר בסידרת צעצועים לתינוקות עד גיל שנתיים, והסידרה ממשיכה: ''הרכבות ראשונות'' ''חברים ראשונים'' ו''טרום גן''.
ראיון עם שמעון זלוטורינסקי, מנהל חברת א. גורי
תחילת השיחה היתה עם אריה גורי, אשר מיד לאחר כמה משפטי פתיחה אמר שמוטב לשוחח עם אריק סגיב מנהל השיווק או שמעון המנכ''ל. המעט ששמעתי מאריה גורי התאים לדברים ששמעתי אודותיו. כדי להתקדם בשוק המוצרים לתינוקות, רכש גורי את חברת ''עוזי'' הותיקה לייצור והפצה וקיבל את הזכיון לשיווק מוצרי צ'יקו בארץ. בראש החברה החדשה עומד כאמור שמעון זלוטורינסקי, הוא האיש שהקים וניהל את חברת ''עוזי'' לפני 25 שנים.
על השיווק מופקד אריק סגיב, בעל ניסיון של 12 שנות ניהול בחברת גורי יבוא והפצה (וזכה לאחרונה בתואר איש השיווק של החודש). ''החברה עוסקת בכל הקשור לתינוקות, למעט מזון וקוסמטיקה: אבזרי טיפול בתינוקות, בקבוקי יניקה, פטמות, מוצצים, נשכנים, סירי לילה וכלי אוכל. בתחום הריהוט: הליכון, טרמפולינה, כסאות ועגלות. וכמובן צעצועים. צעצועי צ'יקו אינם מפורסמים בשוק הישראלי, הנשלט כיום על ידי פישר פרייס''.
לדברי שמעון זלוטורינסקי, חברת הצעצועים של צ'יקו הינה הגדולה ביותר בעולם, והוא מתכוון להפיץ אותם דרך חנויות הצעצועים ברחבי הארץ. ''גם בתחום העגלות יש תוכניות להרחיב את ההיקף הקיים לצידן של העגלות המובילות: ''פג'' ו''אינגליזינה''. התחום העיקרי בו הם מובילים באופן ניכר הוא מוצרי טיפול בתינוק, הרבה לפני נוג וגרבר. קהל היעד מגוון. ישנו הליין היוקרתי של צ'יקו, הליין לשכבות הביניים של ''עוזי'' וגם מוצרים עממיים. ''החלטנו לשמור על שם המותג המוכר של ''עוזי'' ולהוסיף אליו ואל צ'יקו שמות של מותגים בינלאומיים מוכרים, אך באופן שלא יביא ל''קניבליזם'' בין המותגים שאנו מייבאים''.
במקביל - פיתוח עצמי של מוצרים כמו למשל ה''סליפר'' - המנדנד האלקטרוני להרדמת התינוק הבוכה (מופעל אוטומטית על ידי גלי קול עם אופציה לשיר ערש...), ביפר לתינוק הבוכה, מזרון לאמבטיה ללא החזקת התינוק ועוד''. ''מבחינת ערוצי השיווק, ישנה תמיכה אסטרטגית של המערך הלוגיסטי שהוקם על ידי החברה האם גורי שיווק והפצה. המכירה תהיה בבתי מרקחת, רשתות וחנויות לתינוקות. פרסום המוצרים בכל אמצעי התקשורת הייחודיים לאם בהריון (אם וילד, הורים וילדים, שילב, עולם קטן ועוד). במקביל - אירועי קידום מכירות לקמעונאים וכן הרצאות והסברים למטפלות ואחיות''. ברקע של כל הפעילות הזו, אריה גורי, הקיבוצניק שעזב את תל יצחק בסוף שנות השישים, שולט עכשיו גם בשוק המוצרים לתינוק, בנוסף לחומרי ניקוי, מוצרי היגיינה וטואלט, ובמקביל שולח ידו גם בתעשיית הסרטים (הקיץ של אביה) ושירי ארץ ישראל (מועדון היקב).
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.