פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
כל מה שכתבתי על מזגנים לא עזר להוריד את החום של אוגוסט. בנסיון אחרון פניתי אל יהושע תדהר מחברת תדיראן, לקבל את תמונת השוק מנקודת מבטו. בקשתי וקיבלתי תאור של שנת 1992 כשנת המפנה בענף: לאחר רצף של שנות ירידה במכירות, חל מהפך שהביא עד כה לעלייה של 15% לעומת 1991.
ראיון עם יהושע תדהר מחברת תדיראן
''הענף מתאפיין בריכוזיות'' פותח תדהר ומוסיף: ''שלושה ספקים עיקריים מחלקים ביניהם את השוק לפי הסדר הבא: תדיראן, אלקטרה/אלקו ואמקור''. את דגם מנהטן תדיראן מציג תדהר כמשפחת המזגנים המפוצלים הנמכרת ביותר בישראל של שנת 1992. ''החברות המובילות משקיעות משאבים ניכרים בפיתוח מוצרים ופיתוחים חדשים. במסגרת זו החדירה השנה תדיראן לשוק את סדרת מנהטן תדיראן, בשתי קבוצות המצטיינות בבקרה ממוחשבת ופיקוד אלקטרוני: קבוצת המפוצלים הקיריים, ב-5 דגמים לתלייה עילית בעיצוב יפני מתקדם, וקבוצת מפוצלים רצפתיים, גם כן בחמישה דגמים המתאפיינים גם הם בבקרה ובפיקוד אלקטרוניים שנועדו להרחיב את מעטפת הביצועים של המזגן.
בנוסף החדירה תדיראן השנה את ''תדי 2'', מזגן חלון קטן ושקט במיוחד במחיר אטרקטיבי, כתשובה למזגן הג'וניור של אלקטרה. מול פלח שוק מתפתח של מיזוג מרכזי לבתים פרטיים, מוצג מזגן ה''קומפקט סנטרל/מפוצל מיני מרכזי''. יהושע תדהר מצהיר על המשך ההשקעות בחדשנות טכנולוגית גם בשנים הקרובות, לייצור מוצרים משופרים לצרכן הישראלי. ''מגמת ההשקעות בפיתוח וייצור מוצרים לרווחת היצרן הישראלי, ניזונה ממגמת הגידול ביצוא של היצרנים הישראלים העיקריים. המאמצים לכבוש שווקים חדשים וקיימים במזרח אירופה ואף במספר מדינות באפריקה, מחייבים בהתמודדות מול מיטב התוצרת העולמית במחיר, באיכות ובמגוון המוצרים. ככל שעולה רמת תחכום המזגנים, עולה הצורך ברמה גבוהה ומתוחכמת של השירות, דבר המגביר את תלות הלקוחות ביצרנים הגדולים על אף שתדירות הצורך בהזמנת שירות יורדת הודות לעלייה באמינות המזגנים החדישים.
גם בשיטות השיווק ניתן להבחין בשינוי הדרגתי: המזגן הביתי הופך בהדרגה למוצר מדף שניתן לרכוש בחנויות חשמל, בנוסף להזמנה אצל המשווק המקצועי שעדיין שולט ברוב השוק. מכירה כזאת מאפיינת בעיקר את ההתקנות הקונבנציונאליות, שאינן דורשות פתרונות מיזוג מורכבים.
אחד הגורמים העיקריים שמעכבים את התפתחות גרף המכירות הוא מרכיב מס הקנייה הגבוה, המגיע לכדי 45%. לענף כולו אינטרס להוריד את נטל המס, באידיאולוגיה האומרת כי במדינה חמה כמו ישראל המיזוג אינו מותרות אלא הכרח''. במבט קדימה, הריכוזיות בשוק תימשך ואף תגבר, מגוון המוצרים יתרחב וישתכלל, המזגן המפוצל ישתלט בהדרגה ומה שבטוח - הקיץ ישאר חם חם.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
כל מה שכתבתי על מזגנים לא עזר להוריד את החום של אוגוסט. בנסיון אחרון פניתי אל יהושע תדהר מחברת תדיראן, לקבל את תמונת השוק מנקודת מבטו. בקשתי וקיבלתי תאור של שנת 1992 כשנת המפנה בענף: לאחר רצף של שנות ירידה במכירות, חל מהפך שהביא עד כה לעלייה של 15% לעומת 1991.
ראיון עם יהושע תדהר מחברת תדיראן
''הענף מתאפיין בריכוזיות'' פותח תדהר ומוסיף: ''שלושה ספקים עיקריים מחלקים ביניהם את השוק לפי הסדר הבא: תדיראן, אלקטרה/אלקו ואמקור''. את דגם מנהטן תדיראן מציג תדהר כמשפחת המזגנים המפוצלים הנמכרת ביותר בישראל של שנת 1992. ''החברות המובילות משקיעות משאבים ניכרים בפיתוח מוצרים ופיתוחים חדשים. במסגרת זו החדירה השנה תדיראן לשוק את סדרת מנהטן תדיראן, בשתי קבוצות המצטיינות בבקרה ממוחשבת ופיקוד אלקטרוני: קבוצת המפוצלים הקיריים, ב-5 דגמים לתלייה עילית בעיצוב יפני מתקדם, וקבוצת מפוצלים רצפתיים, גם כן בחמישה דגמים המתאפיינים גם הם בבקרה ובפיקוד אלקטרוניים שנועדו להרחיב את מעטפת הביצועים של המזגן.
בנוסף החדירה תדיראן השנה את ''תדי 2'', מזגן חלון קטן ושקט במיוחד במחיר אטרקטיבי, כתשובה למזגן הג'וניור של אלקטרה. מול פלח שוק מתפתח של מיזוג מרכזי לבתים פרטיים, מוצג מזגן ה''קומפקט סנטרל/מפוצל מיני מרכזי''. יהושע תדהר מצהיר על המשך ההשקעות בחדשנות טכנולוגית גם בשנים הקרובות, לייצור מוצרים משופרים לצרכן הישראלי. ''מגמת ההשקעות בפיתוח וייצור מוצרים לרווחת היצרן הישראלי, ניזונה ממגמת הגידול ביצוא של היצרנים הישראלים העיקריים. המאמצים לכבוש שווקים חדשים וקיימים במזרח אירופה ואף במספר מדינות באפריקה, מחייבים בהתמודדות מול מיטב התוצרת העולמית במחיר, באיכות ובמגוון המוצרים. ככל שעולה רמת תחכום המזגנים, עולה הצורך ברמה גבוהה ומתוחכמת של השירות, דבר המגביר את תלות הלקוחות ביצרנים הגדולים על אף שתדירות הצורך בהזמנת שירות יורדת הודות לעלייה באמינות המזגנים החדישים.
גם בשיטות השיווק ניתן להבחין בשינוי הדרגתי: המזגן הביתי הופך בהדרגה למוצר מדף שניתן לרכוש בחנויות חשמל, בנוסף להזמנה אצל המשווק המקצועי שעדיין שולט ברוב השוק. מכירה כזאת מאפיינת בעיקר את ההתקנות הקונבנציונאליות, שאינן דורשות פתרונות מיזוג מורכבים.
אחד הגורמים העיקריים שמעכבים את התפתחות גרף המכירות הוא מרכיב מס הקנייה הגבוה, המגיע לכדי 45%. לענף כולו אינטרס להוריד את נטל המס, באידיאולוגיה האומרת כי במדינה חמה כמו ישראל המיזוג אינו מותרות אלא הכרח''. במבט קדימה, הריכוזיות בשוק תימשך ואף תגבר, מגוון המוצרים יתרחב וישתכלל, המזגן המפוצל ישתלט בהדרגה ומה שבטוח - הקיץ ישאר חם חם.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.