דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מחשבים ותוכנות: ראיון עם יצחקי קורן, מנהל השיווק של חברת דיגיטל 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 3232 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


בחברת דיגיטל לא לוקחים צ'אנסים. הפעם הולכים על בטוח ועל פתוח ומחזרים אחרי הלקוח עם כל הלב. בפרסום זה נראה ממש רומנטי. כמו המחזר המבטיח לאהובתו את הירח, כך בדיגיטל מעבירים ללקוח מסר ברור: בשבילך נכופף את מגדל אייפל, נעיף את האמפייר סטייט בילדינג לשחקים כמו טיל ואפילו נאלץ את הפירמידה העתיקה לשנות צורה. אבל, להבדיל מהמחזר הנלהב שאולי גם קצת נסחף, בדיגיטל מגישים בו במקום ראיות לקיום ההבטחה, במסר עם דוגמאות: מה שכולם רק מבטיחים, אנחנו כבר מקיימים ולראייה זה עובד אצל כמה לקוחות מוכרים. הלקוחות המוכרים אכן מכובדים (אגד, המשביר המרכזי, שקם, תנובה ועוד). הפתרונות עבורם מתאפיינים בתפירה ייחודית לפי צורכי התפעול המבוזר של הארגון.

ראיון עם יצחקי קורן, מנהל השיווק של דיגיטל
''קמפיין 'הולכים על פתוח' אינו חדש, זוהי השנה השנייה בה מצטרפת דיגיטל לקונספט הדיגיטלי העולמי של THE OPEN ADVENTAGE''. בשנה שעברה הקמפיין לווה בויז'ואל של מצנח פתוח ומצנח סגור ועוד דוממים בשני מצבים (פתוח וסגור). ההצלחה היתה מוגבלת. השנה, תחת אותה כותרת, הקונספציה ישראלית לחלוטין: מסר היחודיות שבפתיחות.

הדגש הוא על פתיחות כדבר יוצא דופן. מתוך סקרים עלה כי קהל היעד רואה דמיון רב בין חברות המחשבים הגדולות: כולם מדברים על פלטפורמה פתוחה. בשוק בו הספקים דומים, הצרכן מחפש חברה שתעשה עבורו הכל לפי הצרכים הספציפיים שלו. זה כולל פתרון שלם, אפקטיבי ומתאים של החומרה, תוכנה ובעיקר שירות''. זה מה שרוצה הלקוח וזה מה שרוצים לתת לו בדיגיטל, בפוזה של החברה שמוכנה לעשות עבור הלקוח מעל ומעבר - לכופף את האייפל וכו'. (אגב, צפויות עוד 3 מודעות עם קריאייטיב לא פחות מפתיע).

המסר הפרסומי משקף אולי גם הבנה שחסרה במקומות אחרים: קיים נתק מסויים בין יוצרי המחשב לבין המשתמשים בו, ולעיתים נדמה ששני הצדדים לא מדברים באותה השפה. כאן בא המסר ''הולכים על פתוח'' בשני מובנים: גם ברמה הטכנולוגית, רשתות פתוחות ויכולת ''דיבור'' עם מחשבים אחרים ובכל סטנדרט כמעט, וגם פתיחות ברמה הארגונית - פתוחים להקשיב ללקוח, פתוחים לשינויים והערות, לקשרים חדשים, ואפילו פתיחות בירוקרטית. קל לעשות ביזנס. בקיצור, שילוב של מסר תדמיתי ארגוני עם מסר טכנולוגי.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב