פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
מי מסתובבת כבר 25 שנים בביתה של יפה ירקוני? (בטח לא שושנה דמארי). באמת מי? מכונת כביסה קריסטל כמובן. וזה לא השיא. בערב שנערך בהשתתפות 500 סוכני קריסטל, הוצגו עדויות מפי לקוחה של 35 שנים, שעדיין לא קיבלה סחרחורת. ועכשיו היא נחטפה, ביחד עם כל המלאי של שנת 1992, ולא נשארה לאלחנן פרידמן, הבעלים של חברת קריסטל, כל ברירה אלא להציג את דגמי 1993 החדשים.
ראיון עם אלחנן פרידמן, בעלי חברת קריסטל
''לקראת 1993 אנו מציגים שלושה דגמים שנועדו לכסות את כל רוחב השוק'' אומר פרידמן. ''דגם קריסטל היקר, דגם בראנד בתחום הביניים ודגם ודט (VEDET) העממי מבין שלושת המותגים.
''השימוש בגימיק של החטיפה כמוטיב בפרסום'' ממשיך פרידמן, ''נועד למשוך תשומת לב אל המותגים החדשים. גם בחירת ערוצי הפרסום, בעיקר הרדיו, נעשתה לאחר סקר שהבהיר לנו שהדרך הטובה ביותר להסב את תשומת ליבה של האשה הישראלית היא באמצעות הרדיו, הפתוח על הגל המתאים בבית, במכונית ולעיתים גם במשרד'' (והאשה, להבדיל מהגבר, מסוגלת גם לעבוד וגם להאזין בו זמנית...).
את דגמי קריסטל מייצרים במפרט מיוחד לפי דרישת החברה במפעלי תומפסון בצרפת. בעבר אמנם יצרה חברת קריסטל מכונות כביסה בארץ, אך עתה בעידן המכונות האוטומטיות והסופר אוטומטיות, אין הצדקה כלכלית להחזקת קו יצור בארץ (מחירו של קו יצור כזה 165 מליון דולר, והתצרוכת בשוק הישראלי תעסיק את קו היצור חלק קטן מאוד מן היממה).
''לחברת קריסטל הותיקה'', אומר פרידמן, ''פלח שוק שעבר עליות ומורדות, ולאחרונה התייצב על 50%''. ובאשר לעתיד? ''מוקדם לגלות, אך הכיוון הוא ברור - מיצוב השירות כמנוף עיקרי של החברה''.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
מי מסתובבת כבר 25 שנים בביתה של יפה ירקוני? (בטח לא שושנה דמארי). באמת מי? מכונת כביסה קריסטל כמובן. וזה לא השיא. בערב שנערך בהשתתפות 500 סוכני קריסטל, הוצגו עדויות מפי לקוחה של 35 שנים, שעדיין לא קיבלה סחרחורת. ועכשיו היא נחטפה, ביחד עם כל המלאי של שנת 1992, ולא נשארה לאלחנן פרידמן, הבעלים של חברת קריסטל, כל ברירה אלא להציג את דגמי 1993 החדשים.
ראיון עם אלחנן פרידמן, בעלי חברת קריסטל
''לקראת 1993 אנו מציגים שלושה דגמים שנועדו לכסות את כל רוחב השוק'' אומר פרידמן. ''דגם קריסטל היקר, דגם בראנד בתחום הביניים ודגם ודט (VEDET) העממי מבין שלושת המותגים.
''השימוש בגימיק של החטיפה כמוטיב בפרסום'' ממשיך פרידמן, ''נועד למשוך תשומת לב אל המותגים החדשים. גם בחירת ערוצי הפרסום, בעיקר הרדיו, נעשתה לאחר סקר שהבהיר לנו שהדרך הטובה ביותר להסב את תשומת ליבה של האשה הישראלית היא באמצעות הרדיו, הפתוח על הגל המתאים בבית, במכונית ולעיתים גם במשרד'' (והאשה, להבדיל מהגבר, מסוגלת גם לעבוד וגם להאזין בו זמנית...).
את דגמי קריסטל מייצרים במפרט מיוחד לפי דרישת החברה במפעלי תומפסון בצרפת. בעבר אמנם יצרה חברת קריסטל מכונות כביסה בארץ, אך עתה בעידן המכונות האוטומטיות והסופר אוטומטיות, אין הצדקה כלכלית להחזקת קו יצור בארץ (מחירו של קו יצור כזה 165 מליון דולר, והתצרוכת בשוק הישראלי תעסיק את קו היצור חלק קטן מאוד מן היממה).
''לחברת קריסטל הותיקה'', אומר פרידמן, ''פלח שוק שעבר עליות ומורדות, ולאחרונה התייצב על 50%''. ובאשר לעתיד? ''מוקדם לגלות, אך הכיוון הוא ברור - מיצוב השירות כמנוף עיקרי של החברה''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.