פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
''במפעל אנחנו מייצרים תמרוקים, בחנויות אנחנו מוכרים חלומות''. משפט זה, המיוחס למנכ''ל רבלון העולמית מלפני שנים לא מעטות, הינו משפט אסטרטגי המלווה מנהלי שיווק רבים, בדיוק בקטע בו הם צריכים להבין מהי המהות האמיתית של המוצר שלהם עבור הלקוחות. את ספינת החלומות משיטות עבור רבלון בשנות השישים שתי דוגמניות על: סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר, שתיים שהיו נכס בינלאומי ברמת התקשורת העולמית.
ראיון עם הרברט גרנירר, המשנה למנכ''ל רבלון
''השנה היא שנת פריצה קדימה עבור רבלון בישראל. פריצה זו משתלבת במספר היבטים. מצב הכלכלה העולמית בשנתיים האחרונות הביא לנטייה של הצרכניות לעבור ממוצרים מאוד יקרים למוצרים טובים אך פחות יקרים, וזו הזדמנות גדולה עבור רבלון.
מול סיטואציה זו, גיבשה רבלון אסטרטגיה חדשה, אשר תמומש על ידי צוות השיווק שהוקם בחודשיים האחרונים. האסטרטגיה בנויה ממספר מסרים חדשים וברורים: מחברה הרואה את הלקוחה מעבר לדלפק המפריד ביניהן, לחברה עם נגישות ומגע בלתי אמצעי עם הלקוחה. הביטוי הפיסי לאסטרטגיה זו מודגם ב''טסט-סטנד'' החדש המוצב בימים אלה בנקודות המכירה. המגירות בהן נמצאים הטסטרים נמצאות בצד הקדמי של הסטנד, כך שהיועצת המדגימה עוברת אל הצד הקדמי ונמצאת ביחד עם הלקוחה.
עיצוב הסטנד גם הוא חדשני, בצבע שחור בולט, עם תאורה ואלמנטים צבעוניים מפלסטיק ליצירת אפקט של ''גלוריפייר'' לטסטרים. הצבע השחור לא רק משווה אלגנטיות. ברמה הפרקטית הוא מאפשר התאמה לשינוי הגוונים המשתנים לפי עונות השנה.
אסטרטגיית הנגישות באה לידי ביטוי גם בתחומים נוספים. בתחום האיפור, הנחשב לתחום המסורתי החזק של רבלון, הוצבה מטרה לאפשר לכל אשה למצוא כל צבע וגוון המתאים לה. לשם כך הורחב מגוון צבעי השפתונים מ-22 ל-30, לק מ-20 ל-30 ולאחרונה הוצגה סידרה חדשה של 12 גווני שפתונים. כך יכולה כל אשה למצוא גוון ולהתאימו לצבע הבגד בכל עונה של השנה. הניסיון של רבלון על פי הרברט גרנירר מלמד שזהו גורם ההחלטה החשוב ביותר בתהליך הקניה של הלקוחה.
מבחינת המחיר, גם כאן הוחלט ליישם מדיניות המאפשרת נגישות כלכלית נוחה יותר ללקוחה. במסגרת מדיניות זו, מחירי קבוצות מוצרים של שפתונים, לק, עפרונות איפור וצלליות לא הועלו מאז ינואר 1992.
צד מודגש בפעילות השיווקית של רבלון ניתן לראות בתוכנית יחסי הציבור. במסגרת זו הועלה מיצג של 60 שנה לרבלון, שהדגים את התפתחות האיפור במשך השנים. בתקופה הקרובה יוענקו פרסי רבלון לתלמידות מצטיינות של מכללת שנקר. בנוסף, פרס רבלון יוענק בתחרות ''מאפר השנה'' עם ירין שחף, וכן ייערך אירוע במרכז סוזן דלל.
לגבי הפרסום - כאן מסתפק הרברט גרנירר בהגדרה פשוטה: יש תוכנית מוגדרת לתמיכה פרסומית למוצרים. לא ניכנס לפרטים.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
''במפעל אנחנו מייצרים תמרוקים, בחנויות אנחנו מוכרים חלומות''. משפט זה, המיוחס למנכ''ל רבלון העולמית מלפני שנים לא מעטות, הינו משפט אסטרטגי המלווה מנהלי שיווק רבים, בדיוק בקטע בו הם צריכים להבין מהי המהות האמיתית של המוצר שלהם עבור הלקוחות. את ספינת החלומות משיטות עבור רבלון בשנות השישים שתי דוגמניות על: סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר, שתיים שהיו נכס בינלאומי ברמת התקשורת העולמית.
ראיון עם הרברט גרנירר, המשנה למנכ''ל רבלון
''השנה היא שנת פריצה קדימה עבור רבלון בישראל. פריצה זו משתלבת במספר היבטים. מצב הכלכלה העולמית בשנתיים האחרונות הביא לנטייה של הצרכניות לעבור ממוצרים מאוד יקרים למוצרים טובים אך פחות יקרים, וזו הזדמנות גדולה עבור רבלון.
מול סיטואציה זו, גיבשה רבלון אסטרטגיה חדשה, אשר תמומש על ידי צוות השיווק שהוקם בחודשיים האחרונים. האסטרטגיה בנויה ממספר מסרים חדשים וברורים: מחברה הרואה את הלקוחה מעבר לדלפק המפריד ביניהן, לחברה עם נגישות ומגע בלתי אמצעי עם הלקוחה. הביטוי הפיסי לאסטרטגיה זו מודגם ב''טסט-סטנד'' החדש המוצב בימים אלה בנקודות המכירה. המגירות בהן נמצאים הטסטרים נמצאות בצד הקדמי של הסטנד, כך שהיועצת המדגימה עוברת אל הצד הקדמי ונמצאת ביחד עם הלקוחה.
עיצוב הסטנד גם הוא חדשני, בצבע שחור בולט, עם תאורה ואלמנטים צבעוניים מפלסטיק ליצירת אפקט של ''גלוריפייר'' לטסטרים. הצבע השחור לא רק משווה אלגנטיות. ברמה הפרקטית הוא מאפשר התאמה לשינוי הגוונים המשתנים לפי עונות השנה.
אסטרטגיית הנגישות באה לידי ביטוי גם בתחומים נוספים. בתחום האיפור, הנחשב לתחום המסורתי החזק של רבלון, הוצבה מטרה לאפשר לכל אשה למצוא כל צבע וגוון המתאים לה. לשם כך הורחב מגוון צבעי השפתונים מ-22 ל-30, לק מ-20 ל-30 ולאחרונה הוצגה סידרה חדשה של 12 גווני שפתונים. כך יכולה כל אשה למצוא גוון ולהתאימו לצבע הבגד בכל עונה של השנה. הניסיון של רבלון על פי הרברט גרנירר מלמד שזהו גורם ההחלטה החשוב ביותר בתהליך הקניה של הלקוחה.
מבחינת המחיר, גם כאן הוחלט ליישם מדיניות המאפשרת נגישות כלכלית נוחה יותר ללקוחה. במסגרת מדיניות זו, מחירי קבוצות מוצרים של שפתונים, לק, עפרונות איפור וצלליות לא הועלו מאז ינואר 1992.
צד מודגש בפעילות השיווקית של רבלון ניתן לראות בתוכנית יחסי הציבור. במסגרת זו הועלה מיצג של 60 שנה לרבלון, שהדגים את התפתחות האיפור במשך השנים. בתקופה הקרובה יוענקו פרסי רבלון לתלמידות מצטיינות של מכללת שנקר. בנוסף, פרס רבלון יוענק בתחרות ''מאפר השנה'' עם ירין שחף, וכן ייערך אירוע במרכז סוזן דלל.
לגבי הפרסום - כאן מסתפק הרברט גרנירר בהגדרה פשוטה: יש תוכנית מוגדרת לתמיכה פרסומית למוצרים. לא ניכנס לפרטים.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.