משפך הפרסום הינו אחד הקונספטים המעניינים ביותר בתאוריית השיווק.
זוהי אנלוגיה המשווה את תהליך השיווק המוביל למכירה, למשפך שבו אנו עשויים להשתמש לאפייה או לניסוי בכימיה. קצהו הרחב של המשפך הוא המקום בו אתה מושך את הקהל שלך/ הלקוחות הפוטנציאלים שלך –לקוחות אלו עוברים במורד המשפך עד לתהליך המכירה. מכיוון שמספרם של אלה הנושרים בדרך גדל, הופך המשפך לצר ביותר בהגיעו ליציאה – הנקודה בה התרחשה פעולת מכירה.
לאחר הצטברות כמות מספקת של מבקרים ומכירות ניתן לשייך סטטיסטיקות לשלבים שונים – אלו הם יחסי ההמרה.
לדוגמא, ניתן להתייחס למספר האנשים המקליקים על מנוע החיפוש הממומן שלך כאל מדרוג הקלקות המשך. מדרוג הקלקות ההמשך מחושב כיחס בין מספר החשיפות הכולל של מודעת פרסומת מסוימת ואחוז האנשים המקליקים עליה כדי לגלות פרטים נוספים. מדרוגי הקלקות המשך הם רק סוג אחד של יחסי המרה.
סוג נוסף יכול להיות מספר האנשים המבקרים בדף היעד שלך ומספקים את כתובתם או כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. או מספר האנשים הממשיכים מדף המכירות לתהליך המכירה עצמו. כמובן שאנשים רבים העוברים לדף ההזמנה עלולים לנשור בדרך או לנטוש את התהליך – ובכך יספקו צורה נוספת של יחס המרה.
ככל שיורדים במורד המשפך מאבדים אנשים – בכך פוחתת באופן משמעותי כמות המכירות הפוטנציאליות. באמצעות ייעול המשפך בנקודות מפתח ניתן להפחית את דליפות ההמרה האלה ולהגדיל רבות את הרווחים.
יחסי המרה הם שילוב של מידע ספציפי לגבי השוק, איכות ההעתקה הפרסום, אופי ההצעה המוגשת לרוכש הפוטנציאלי ומספר רב של גורמים קטנים נוספים. הדרך הטובה ביותר להגדיל את היחסים האלה היא באמצעות הפקת המיטב מן העצות והנסיון שניתן למצוא במקורות (ספרים רבים הנכתבים בתחום) – בשילוב עם יכולת השיפוט שלך וניסוי אנו אמורים להיות מסוגלים להגדיל את הרווחים באופן משמעותי.
לפיכך ברור, מדוע אנו צריכים לדאוג להגדיל את רשימות התפוצה. ככל שנגדיל את רשימות התפוצה, שהן למעשה רשימות של אנשים שמתעניינים באחד מהמוצרים שלנו (לרוב אלו מוצרים מאוד זולים עד כדי מוצרים חינמיים שבאמצעותם אנו יוצרים עיניין ומוכרים ידע בעל ערך במחיר של שם וכתובת מייל, בעצם ההרשמה הם מאפשרים לנו להמשיך ולפנות אליהם - בקישור כאן http://www.megirot.com תוכלו למצוא דוגמא לבניית רשימת תפוצה ע"י הקמת ליין מוצרים חינמיים - חשוב להדגיש כי המוצרים החינמיים יהיו בעלי ערך ע"מ שבאמת ירשמו אליהם) כך נגדיל את כמות המתעניינים במוצרים היקרים יותר (שכמותם בוודאי תפחת מה"רוכשים" שרכשו את המוצר החינמי) ונמשיך ונגדיל את כמות המתעניינים במוצרים היקרים מאוד. ברור אם כך, שככל שהמוצר שלנו יהיה יקר יותר, כך תרד כמות המתעניינים (הרוכשים לבסוף) ולכן עלינו לדאוג ולהגדיל את רשימות התפוצה שלנו.