הם מדברים על הכל...אנחנו מדברים על הכל....על חוויות, על אהבות, על מוצרים, על אכזבות...ועל כל נושא שבעולם...מהתוכניות של הישרדות והאח הגדול, דרך ביקורות על האייפון דור 700, המזדה טורבו החדשה ועד לקושיות בתחום הכלכלי, אימהי ומיני.
מסתבר שכל השיחות הללו מעניינות את המשווקים או ה'מרקטרס' (marketers). (חוץ מאלה שעדיין לא יודעים שזה מעניין אותם).
שיחות אלה מסייעות במגוון תחומים הקשורים למחזור החיים של מוצרים ושירותים.
מזיהוי טרנדים חדשים, כאשר ניכרת מגמה של עלייה בכמות השיחות סביב תתי תחומים חדשים (בריאות, טכנולוגיה למשל), דרך השלבים של הגדרת מאפיינים חדשים למוצר קיים או חדש, ועד לסיוע בשירות לקוחות עקיף על ידי זיהוי תלונות ושאילתות של לקוחות שלא הופנו ישירות למשווק/לחברה.
ההגעה לתכנים אלה של שיחות מתאפשרת על ידי טכנולגיית חיפוש תחומית (ורטיקלית) בזמן אמת, כלומר, טכנולוגיה שמאפשרת להגיע בעקיר לתכנים של שיחות גולשים ובזמן שהוא כמה שיותר עדכני, בכדי שהשיחה תהיה עדיין רלוונטית הן לתגובה או להפנמה.
טכנולגיות אלה מסייעות גם בניתוח השיחות עצמם בהיבט של כמות, פרישה ברשת, משמעות ועוד.
חיפוש זהו היישום השכיח ביותר באינטרנט וגוגל, כיום, הינו ללא ספק מנוע החיפוש המוביל עם שילוב יכולות גבוהות של תוכנה וחומרה. גוגל הוא בהחלט המזדה או ה'מכונית המשפחתית' של מנועי החיפוש.
אך, גוגל אינו יכול לספק פיתרון לכל צורך פרטי או עיסקי מאחר וגוגל הינו מנוע המכוון לשימוש כללי.
כמנוע לשימוש כללי עליו לכסות כמות אינסופית של מידע שחלקה הגדול אינו רלוונטי לתחומים מסויימים.
מאחר וגם גוגל לא יכול להיות בכל מקום, כל הזמן, אין באפשרותו לספק תכנים כאלה, בהיקף נרחב, בזמן אמת.
בקיצור, לשטח כדאי לרדת בג'יפ ולא ב'משפחתית'.
כאשר רוצים למצוא את מספר הטלפון של סלקום או מתי משדרים את האח הגדול, כדאי להשתמש בגוגל.
כאשר רוצים לדעת מה חושבים על סלקום והמכשירים החדשים שהשיקה, פרק הפתיחה של האח הגדול או על המסעדה שאתם רוצים ללכת אליה מחר בערב כדאי להשתמש במנועי חיפוש כדוגמת ספיידהנט.
אלעד אמיר
_______________
http://www.spythenet.co.il
מסתבר שכל השיחות הללו מעניינות את המשווקים או ה'מרקטרס' (marketers). (חוץ מאלה שעדיין לא יודעים שזה מעניין אותם).
שיחות אלה מסייעות במגוון תחומים הקשורים למחזור החיים של מוצרים ושירותים.
מזיהוי טרנדים חדשים, כאשר ניכרת מגמה של עלייה בכמות השיחות סביב תתי תחומים חדשים (בריאות, טכנולוגיה למשל), דרך השלבים של הגדרת מאפיינים חדשים למוצר קיים או חדש, ועד לסיוע בשירות לקוחות עקיף על ידי זיהוי תלונות ושאילתות של לקוחות שלא הופנו ישירות למשווק/לחברה.
ההגעה לתכנים אלה של שיחות מתאפשרת על ידי טכנולגיית חיפוש תחומית (ורטיקלית) בזמן אמת, כלומר, טכנולוגיה שמאפשרת להגיע בעקיר לתכנים של שיחות גולשים ובזמן שהוא כמה שיותר עדכני, בכדי שהשיחה תהיה עדיין רלוונטית הן לתגובה או להפנמה.
טכנולגיות אלה מסייעות גם בניתוח השיחות עצמם בהיבט של כמות, פרישה ברשת, משמעות ועוד.
חיפוש זהו היישום השכיח ביותר באינטרנט וגוגל, כיום, הינו ללא ספק מנוע החיפוש המוביל עם שילוב יכולות גבוהות של תוכנה וחומרה. גוגל הוא בהחלט המזדה או ה'מכונית המשפחתית' של מנועי החיפוש.
אך, גוגל אינו יכול לספק פיתרון לכל צורך פרטי או עיסקי מאחר וגוגל הינו מנוע המכוון לשימוש כללי.
כמנוע לשימוש כללי עליו לכסות כמות אינסופית של מידע שחלקה הגדול אינו רלוונטי לתחומים מסויימים.
מאחר וגם גוגל לא יכול להיות בכל מקום, כל הזמן, אין באפשרותו לספק תכנים כאלה, בהיקף נרחב, בזמן אמת.
בקיצור, לשטח כדאי לרדת בג'יפ ולא ב'משפחתית'.
כאשר רוצים למצוא את מספר הטלפון של סלקום או מתי משדרים את האח הגדול, כדאי להשתמש בגוגל.
כאשר רוצים לדעת מה חושבים על סלקום והמכשירים החדשים שהשיקה, פרק הפתיחה של האח הגדול או על המסעדה שאתם רוצים ללכת אליה מחר בערב כדאי להשתמש במנועי חיפוש כדוגמת ספיידהנט.
אלעד אמיר
_______________
http://www.spythenet.co.il
אלעד אמיר
http://www.SpyTheNet.co.il
אלעד אמיר (B.Sc E.E., MBA) הנו מנכ"ל SpyTheNet, המפתחת פתרונות לחיפוש וניתוח תוכן באינטרנט לטובת ניטור מותג ומחקרי שוק
http://www.SpyTheNet.co.il
אלעד אמיר (B.Sc E.E., MBA) הנו מנכ"ל SpyTheNet, המפתחת פתרונות לחיפוש וניתוח תוכן באינטרנט לטובת ניטור מותג ומחקרי שוק