הי משמעות המילה 'סיינטולוגיה'? את המילה סיינטולוגיה הגה ל. רון האברד. מקורה במילה הלטינית scio, שפירושה "לדעת" או "להבחין", ובמילה היוונית logos שפירושה "ההיגיון עצמו" או "מחשבה פנימית." לפיכך, משמעותה של המילה היא לימוד החוכמה או הידע. משמעותה היא לדעת איך לדעת. סיינטולוגיה, מכל מקום, מוגדרת בתור הלימוד והטיפול ברוח ביחס לעצמה, לעולמות ולחיים אחרים. במה עוסקת סיינטולוגיה? סיינטולוגיה, אשר פותחה על-ידי ל. רון האברד, היא דת שמציעה נתיב מדוייק המוביל להבנה ודאית ומלאה בנוגע לטבעו הרוחני האמיתי של אדם, וליחסיו עם עצמו, עם משפחתו, עם קבוצות, עם המין האנושי, עם כל צורות החיים, עם עולם החומר, עם העולם הרוחני ועם היישות העליונה או האין-סוף. סיינטולוגיה עוסקת ברוח - לא רק בגוף או בשכל - ומאמינה שהאדם הוא הרבה יותר מאשר התוצר של סביבתו או של הגנים שלו. סיינטולוגיה מהווה מכלול של ידע המבוסס על כמה אמיתות יסוד. להלן העיקריות שבהן: האדם הוא ישות רוחנית נצחית. ניסיונו משתרע הרבה מעבר לתקופת חיים אחת. יכולותיו בלתי מוגבלות, אפילו אם אינן באות לידי מימוש בהווה. סיינטולוגיה אף מאמינה שהאדם הינו טוב ביסודו, ושגאולתו הרוחנית תלויה בו עצמו, בזולתו ובכינון יחסי אחווה עם היקום. סיינטולוגיה אינה דת דוגמטית שבה אדם מתבקש להאמין בדבר כלשהו מתוך אמונה. האדם מגלה בעצמו שסיינטולוגיה פועלת על-ידי יישום עקרונותיה והתבוננות בתוצאות או התנסות בהן. פיסגת שאיפתה של סיינטולוגיה היא הארה וחירות רוחניות אמיתיות עבור האדם. כיצד החלה סיינטולוגיה? ל. רון האברד התחיל את מחקריו בנוגע למיינד והרוח בשנת 1923, אשר הביאו ליצירתו של כתב-יד בשם "אקסקליבר" בשנת 1938. בעבודה זאת, אשר לא הוצאה-לאור, הופיעה המילה "סיינטולוגיה" לראשונה כדי לתאר את מה שמר האברד כינה בתור "לימוד הידיעה איך לדעת". הוא החליט שלא לפרסם את הספר, ואמר: "אקסקליבר לא הכיל כל תראפיה משום סוג אלא היה פשוט דיון על מורכבותם של החיים". הוא הוסיף ואמר "החלטתי להתקדם הלאה." ה"התקדמות הלאה" הניבה את דיאנטיקה, נושא אשר למעשה הוכנס לתוך התחום הנרחב בהרבה של סיינטולוגיה, כדי לספק סוג כלשהו של "תרפיה" שהאדם ברחוב יוכל להשתמש בה בקלות. לפיכך, בשנת 1947, הוא יצר כתב-יד המפרט כמה מגילויים אלה. העבודה לא הוצאה-לאור באותה עת, אלא הופצה בין חברים אשר העתיקו אותה והעבירו אותה הלאה לאחרים. (היא הוצאה-לאור בסופו של דבר בשנת 1951 בשם 'דיאנטיקה: התזה המקורית' ולאחר מכן הוצאה-לאור מחדש בשם 'הדינמיקות של החיים'.) בעוד העותקים של כתב-היד מופצים, מר האברד החל לקבל שטף מכתבים המבקשים מידע ויישומים נוספים בנושא החדש. הוא מצא עצמו עד מהרה מקדיש את כל זמנו למענה למכתבים, והחליט לכתוב טקסט מקיף בנושא. תחילה הוא פרסם מאמר בנושא. "ארץ לא נודעת: המיינד" הופיע בגיליון החורף-אביב של 1950 ב'עיתון מועדון המסיירים'. בעקבותיו הופיע הספר 'דיאנטיקה: המדע המודרני של בריאות הנפש', שהוצא-לאור בחודש מאי 1950. כמעט בן-לילה הפך הספר לרב-מכר בכל המדינה. בסוף הקיץ, לא זו בלבד שאנשים מרחבי המדינה קראו את הספר, אלא שהם אף ארגנו קבוצות משל עצמם במטרה ליישם את טכניקות הדיאנטיקה. מאז ואילך נשאר הספר רב-מכר, כשהוא הופך להיות מספר אחד ברשימת רבי-המכר של הניו-יורק טיימס במשך כמעט ארבעים שנה מאז הוצאתו הראשונה לאור. הוא ממשיך להופיע ברשימות רבי-המכר סביב העולם. במהלך אלפי השעות של ייעוץ דיאנטיקה לעשרות אלפי אנשים ברחבי המדינה כולה, התברר עד מהרה שאנשים רבים אשר קיבלו אודיטינג על פי נהלים אלה יצרו קשר עם מאורעות שנראה כי הם חוו בתקופות חיים קודמות. על אף שבעלי סמכות מסויימים בארגוני הדיאנטיקה ניסו לדכא מחקר אל עמקי התופעה הזו, ל. רון האברד סירב להתיר זאת. בבדיקה מדוקדקת שביצע לאחר מכן, אשר במהלכה שאל את עצמו את השאלה "מי הסתכל על תמונות הדמות המנטליות האלה?" (שאלה שעלתה בשנת 1950 בספר 'דיאנטיקה: המדע המודרני של בריאות הנפש' כנושא חיוני שיש לפתור אותו), מר האברד האמין שהדבר חייב היה להיות משהו אחר מאשר המיינד עצמו. הוא הגיע למסקנה שהיה זה ה'אני' הרוחני של האדם אשר עשה זאת. בסופו של דבר, מר האברד אישר כי הוא עסק באדם אשר היה נפש השוכנת בתוך גוף ומשתמשת במיינד, וכי טבעו של האדם רוחני ביסודו. גילוי זה, בסתיו של שנת 1951, הוא זה אשר סגר עבור מר האברד את המעגל והחזירו אל הנושא הנרחב של סיינטולוגיה ואל הדבר שבו עסקה דיאנטיקה לאורך כל הזמן - הנפש. היה זה באותה עת שהוא הכריז בפומבי על סיינטולוגיה. כפי שהוא הציג זאת "גיליתי מה הסתכל בתמונות. ותיארתי אותו. וגיליתי שניתן לעשות איתו דברים, מנקודת מבט מאוד מעשית, שאיש מעולם לפני כן לא עשה, ומצאתי עצמי לפתע בתחום הדת. . ." ב-1954 נוסדה בלוס-אנג'לס הכנסייה הראשונה של סיינטולוגיה על-ידי קבוצת סיינטולוגים, ובתוך שנים ספורות נוסדו כנסיות ברחבי המדינה וברחבי העולם כולו. בשנים שלאחר מכן, ל. רון האברד השלים את מחקרו אל טבעו הרוחני של האדם. היום, כל כתביו על הנושא זמינים לכל המעוניין ללמוד סיינטולוגיה. על אף שמר האברד עזב את גופו בשנת 1986, רוחו עדיין איתנו, ומורשת עבודתו ממשיכה לעזור לאנשים סביב העולם לממש את טבעם הרוחני האמיתי. האם הכל מבוסס על עבודתו של אדם אחד? על אף שדיאנטיקה וסיינטולוגיה נתגלו על-ידי ל. רון האברד, הוא כתב: "הכרת תודה ניתנת לחמישים אלף שנה של אנשים חושבים, אשר ללא השערותיהם ותצפיותיהם לא ניתן היה ליצור ולבנות את דיאנטיקה. הערכה מיוחדת מגיעה לאנשים שלהלן: "אנכסגורס, תומס פיין, אריסטו, תומס ג'פרסון, סוקרטס, רנה דקרט, אפלטון, ג'יימס קלרק מקסוול, אוקלידס, צ'רקוט, לוקרטיוס, הרברט ספנסר, רוג'ר ביקון, ויליאם ג'יימס, פרנסיס ביקון, זיגמונד פרויד, אייזק ניוטון, ון לאבנהוק, קומנדר ג'וזף תומפסון (חר"פ) הצי האמריקני, ויליאם א. וייט, וולטר, וויל דוראנט, הרוזן אלפרד קורזיבסקי, ולמדריכי לתופעות אטומיות ומולקולריות, במתמטיקה ובמדעי הרוח באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ובפרינסטון." סנטולוגיה,סינטולוגיה,סיינטולוגיה,פסיכולוג,פסיכאטר,פסיכיאטריה, רון האברד.
http://www.scn-tav.org.il/
סיינטולוגיה,סנטולוגיה,פסיכולוגיה,פסיכולוג, דיאנטיקה,רון הבארד,רון האברד,סנטולוג.