פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 2004, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
דוגמנית של מילים - המודל של שומרי משקל
מתוך שפע הדיאטות והמכונים, שומרת אגודת שומרי משקל על משקלה בשוק הדיאטות, מתוך זיהוי נכון של היתרון הייחודי והמקורי שלהם ושימורו: הקבוצתיות.
לכאורה, הדרך לירידה במשקל ושמירתו אינה סוד, והכל כתוב ומותאם אישית בפגישה אחת או יותר עם דיאטן מוסמך. בפועל זה לא עובד, כי מה שמפעיל אנשים, במיוחד בהקשר כזה, זה לא הוראות ההפעלה אלא סידרה של יצרים.
את זה זיהו בשומרי משקל ועושים את זה כנראה טוב יותר מאשר אחרים, וגם מבינים שזה מה שמייחד אותם ומדגישים זאת בקמפיין הנוכחי. המסר הוא: "לבד, לא הייתי עושה את זה". וגם: "ביחד, יותר קל להצליח בהרזיה". זה כולל את יצר התחרות ויצר ההישגיות, יצר קבלת המחמאות מהמורה ורצון להימנע מנזיפת המורה, וכל אלה אל מול הקבוצה כולה. (אישית, הייתי אומר: יש לכם שני משפטי מסר? תבחרו אחד ותלכו איתו לאורך כל הדרך. כך בנוי קמפיין יעיל יותר).
בקמפיין החדש תרגמו אצל גליקמן נטלר סמסונוב את התורה הזאת לטקסט וויז'ואל מעוררים, שאפילו מושכים את המדפדף לחפש אנקדוטות ברשימת השמות האינסופית, המרכיבה את דמות הגוף החטוב במודעה בטכניקה גרפית מעניינת.
ואכן, יש שם אנקדוטות, כנראה מין בדיחה פנימית של אנשי משרד הפרסום, או אחרים. כי אחרת מה פתאום יכניסו שם בתוך רשימה סתמית של שמות נשים את מאיה הקטנה, או יהודית וסימה האחיות, או חגית השחקנית, איילת הג'ינג'ית וכדומה.
וכמו בפדגוגיה של משחקים חינוכיים, אולי תוך כדי התפעלות מהאפקט הגרפי וקריאת המסרים, יעלו הפרמטרים של החשיפה, הזכירה, ואולי אפילו נקיטת עמדה לקראת קבלת החלטה עד כדי ביצוע.
במעקב אחר המשך מודעות הקמפיין משבוע לשבוע במוספי העיתונים, נראה כאילו מנהל השיווק עדכן את הבריף וביקש להגדיל את הקונטראסט, כדי להבליט את הדוגמנית שדמותה מורכבת מכל השמות והאותיות שהיו אולי מעט חיוורות מדי בתחילת הקמפיין. יש שיפור בהמשך, ואפילו המסר המכירתי השתכלל לכדי הצעת מפגש או שניים חינם להיכרות.
ועוד מילה אחרונה, המודגמת כאן כמו בכל עולם הפרסום: הדמות שבמודעה לעולם לא תהיה דומה ללקוח, ובכל זאת משתמשים בה כיעד נכסף ומוסכם שאליו שואפים אך לא מגיעים לעולם.
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
דוגמנית של מילים - המודל של שומרי משקל
מתוך שפע הדיאטות והמכונים, שומרת אגודת שומרי משקל על משקלה בשוק הדיאטות, מתוך זיהוי נכון של היתרון הייחודי והמקורי שלהם ושימורו: הקבוצתיות.
לכאורה, הדרך לירידה במשקל ושמירתו אינה סוד, והכל כתוב ומותאם אישית בפגישה אחת או יותר עם דיאטן מוסמך. בפועל זה לא עובד, כי מה שמפעיל אנשים, במיוחד בהקשר כזה, זה לא הוראות ההפעלה אלא סידרה של יצרים.
את זה זיהו בשומרי משקל ועושים את זה כנראה טוב יותר מאשר אחרים, וגם מבינים שזה מה שמייחד אותם ומדגישים זאת בקמפיין הנוכחי. המסר הוא: "לבד, לא הייתי עושה את זה". וגם: "ביחד, יותר קל להצליח בהרזיה". זה כולל את יצר התחרות ויצר ההישגיות, יצר קבלת המחמאות מהמורה ורצון להימנע מנזיפת המורה, וכל אלה אל מול הקבוצה כולה. (אישית, הייתי אומר: יש לכם שני משפטי מסר? תבחרו אחד ותלכו איתו לאורך כל הדרך. כך בנוי קמפיין יעיל יותר).
בקמפיין החדש תרגמו אצל גליקמן נטלר סמסונוב את התורה הזאת לטקסט וויז'ואל מעוררים, שאפילו מושכים את המדפדף לחפש אנקדוטות ברשימת השמות האינסופית, המרכיבה את דמות הגוף החטוב במודעה בטכניקה גרפית מעניינת.
ואכן, יש שם אנקדוטות, כנראה מין בדיחה פנימית של אנשי משרד הפרסום, או אחרים. כי אחרת מה פתאום יכניסו שם בתוך רשימה סתמית של שמות נשים את מאיה הקטנה, או יהודית וסימה האחיות, או חגית השחקנית, איילת הג'ינג'ית וכדומה.
וכמו בפדגוגיה של משחקים חינוכיים, אולי תוך כדי התפעלות מהאפקט הגרפי וקריאת המסרים, יעלו הפרמטרים של החשיפה, הזכירה, ואולי אפילו נקיטת עמדה לקראת קבלת החלטה עד כדי ביצוע.
במעקב אחר המשך מודעות הקמפיין משבוע לשבוע במוספי העיתונים, נראה כאילו מנהל השיווק עדכן את הבריף וביקש להגדיל את הקונטראסט, כדי להבליט את הדוגמנית שדמותה מורכבת מכל השמות והאותיות שהיו אולי מעט חיוורות מדי בתחילת הקמפיין. יש שיפור בהמשך, ואפילו המסר המכירתי השתכלל לכדי הצעת מפגש או שניים חינם להיכרות.
ועוד מילה אחרונה, המודגמת כאן כמו בכל עולם הפרסום: הדמות שבמודעה לעולם לא תהיה דומה ללקוח, ובכל זאת משתמשים בה כיעד נכסף ומוסכם שאליו שואפים אך לא מגיעים לעולם.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.