אין לי מושג איך היא עושה את זה. בעצם יש לי או שהיה לי. בכל אופן, כשיצא הספר הזה לאור נפנפתי אותו מעלי בביטול, מותירה אותו מיותם על מדף הספרים, אומרת לעצמי "אני יודעת בדיוק איך היא עושה את זה, אין לי רצון לקרוא סטנדאפ על חיי". והנה בשנת החופש שלי הרגשתי שאני יכולה ולקחתי אותו לידי. גיליתי ספר שנון, חכם, רצוף בתובנות על נשים והחיים הבלתי אפשריים שהן מנהלות וכלל וכלל לא סטריאוטיפי או ציני כי אם חשוף וכן, לעיתים עד כאב.
קיית רדי מלהטטת בין בית לעבודה, בין קריירה מקצועית לאמהות לזוגיות. חיה בלונדון עם בעלה המסור ריצ'רד ושני ילדיהם הקטנים, אמילי ובן, מעסיקה מטפלת במשרה מלאה ++, עוזרת בית ומחלק עיתונים וכפופה לבוס משלה כמנהלת תיקי השקעות מצליחה בחברת אדווין מורגן פורסטר בסיטי של לונדון. הפרק הפותח מכניס את הקורא הישר אל תוך הקלחת הרותחת של חייה של אם עובדת. בשתיים בלילה עומדת קיית במטבח ומהנדסת עוגה קנויה כדי שתראה כעוגה מעשה ידיה וכל הטרחה הזו עבור הקונצרט בגן של אמילי הבכורה. מופרך? מטורף? לא כל כך, כפי שעולה ומצטייר בהמשך. אלו הם פני הדברים כאשר את רוקדת על כמה חתונות במקביל, רגישה למה שהסביבה תגיד, חשופה לביקורת מתמדת מהקרובים והרחוקים ו...חדורת רגשות אשמה.
אנו עולים על רכבת השדים של קיית ודוהרים איתה על רצף של משימות, מטלות, הצלחות, מפחי נפש, רגשות אשם, רגעי אושר, לבטים ושאלות. האם יש חניית ביניים, התעצור בתחנה, האם יש מטרה או יעד בסוף הנסיעה או שמא נרד מהפסים ונתהפך ביחד איתה? בין הפרקים משובצות רשימות של משימות שקיית מזכירה לעצמה לעשות, באופן אסוציאטיבי, נושא מתערבב בנושא, מטלה רודפת מטלה, מוטת השליטה שלה רחבה. האם תדע להרפות? להניח לאחרים לעשות במקומה, לעשות עבורה?
דרך פרטי הפרטים של היום ולוח הזמנים הצפוף של קיית, נחשף הקונפליקט בית-עבודה במלוא עוצמתו. אישה, מרגע שהפכה לאם, ניצבת בפני הדילמה האם לפתח קריירה מקצועית או לדחותה. כל בחירה שתעשה מקפלת בתוכה את הקונפליקט המובנה בתרבות המערבית, אשר מצד אחד מאפשרת לנשים הזדמנויות שוות ובחירה שלא היתה קיימת בעבר, ומצד שני נותרה פטריארכלית בעיקרה. כך יוצא שבתוך עולם עבודה גברי, הישגי התנועות הפמיניסטיות הינם כחרב פיפיות עבור האישה הקרייריסטית.
דמותה של קיית מבוססת על טור שבועי של הסופרת בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". כאשת קריירה ואמא בעצמה, כותבת אליסון פירסון את חייה של קיית, שלה ושל נשים רבות אחרות בבריטניה ומחוצה לה, בשנינות והומור עצמי ואיננה נופלת לציניות מרירה. היא מנסחת בחדות ובבהירות תובנות פוקחות עיניים אשר עשויות לסייע לנשים להבין, לסלוח, להרפות, לאהוב את עצמן ו...להמשיך במרוץ.
"אין לי מושג איך היא עושה את זה", אליסון פירסון, הוצאת מטר, 2003
קיית רדי מלהטטת בין בית לעבודה, בין קריירה מקצועית לאמהות לזוגיות. חיה בלונדון עם בעלה המסור ריצ'רד ושני ילדיהם הקטנים, אמילי ובן, מעסיקה מטפלת במשרה מלאה ++, עוזרת בית ומחלק עיתונים וכפופה לבוס משלה כמנהלת תיקי השקעות מצליחה בחברת אדווין מורגן פורסטר בסיטי של לונדון. הפרק הפותח מכניס את הקורא הישר אל תוך הקלחת הרותחת של חייה של אם עובדת. בשתיים בלילה עומדת קיית במטבח ומהנדסת עוגה קנויה כדי שתראה כעוגה מעשה ידיה וכל הטרחה הזו עבור הקונצרט בגן של אמילי הבכורה. מופרך? מטורף? לא כל כך, כפי שעולה ומצטייר בהמשך. אלו הם פני הדברים כאשר את רוקדת על כמה חתונות במקביל, רגישה למה שהסביבה תגיד, חשופה לביקורת מתמדת מהקרובים והרחוקים ו...חדורת רגשות אשמה.
אנו עולים על רכבת השדים של קיית ודוהרים איתה על רצף של משימות, מטלות, הצלחות, מפחי נפש, רגשות אשם, רגעי אושר, לבטים ושאלות. האם יש חניית ביניים, התעצור בתחנה, האם יש מטרה או יעד בסוף הנסיעה או שמא נרד מהפסים ונתהפך ביחד איתה? בין הפרקים משובצות רשימות של משימות שקיית מזכירה לעצמה לעשות, באופן אסוציאטיבי, נושא מתערבב בנושא, מטלה רודפת מטלה, מוטת השליטה שלה רחבה. האם תדע להרפות? להניח לאחרים לעשות במקומה, לעשות עבורה?
דרך פרטי הפרטים של היום ולוח הזמנים הצפוף של קיית, נחשף הקונפליקט בית-עבודה במלוא עוצמתו. אישה, מרגע שהפכה לאם, ניצבת בפני הדילמה האם לפתח קריירה מקצועית או לדחותה. כל בחירה שתעשה מקפלת בתוכה את הקונפליקט המובנה בתרבות המערבית, אשר מצד אחד מאפשרת לנשים הזדמנויות שוות ובחירה שלא היתה קיימת בעבר, ומצד שני נותרה פטריארכלית בעיקרה. כך יוצא שבתוך עולם עבודה גברי, הישגי התנועות הפמיניסטיות הינם כחרב פיפיות עבור האישה הקרייריסטית.
דמותה של קיית מבוססת על טור שבועי של הסופרת בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". כאשת קריירה ואמא בעצמה, כותבת אליסון פירסון את חייה של קיית, שלה ושל נשים רבות אחרות בבריטניה ומחוצה לה, בשנינות והומור עצמי ואיננה נופלת לציניות מרירה. היא מנסחת בחדות ובבהירות תובנות פוקחות עיניים אשר עשויות לסייע לנשים להבין, לסלוח, להרפות, לאהוב את עצמן ו...להמשיך במרוץ.
"אין לי מושג איך היא עושה את זה", אליסון פירסון, הוצאת מטר, 2003
מנחת קבוצות תמיכה ומעגלי נשים ללמידה וצמיחה אישית.
למעלה מ-14 שנות נסיון בתחומי משאבי אנוש מגוונים.
תואר שני בניהול משאבי אנוש מאוניברסיטת תל אביב, לימודי ביבליותרפיה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.
בזמני הפנוי אני עוסקת בכתיבה מגוונת. שירה ופרוזה, הגיגים ומחשבות על החיים וכן תקצירים לספרים שאני קוראת.
אמא, אישה, יוצרת, כותבת, חושבת, בתנועה מתמדת.
למעלה מ-14 שנות נסיון בתחומי משאבי אנוש מגוונים.
תואר שני בניהול משאבי אנוש מאוניברסיטת תל אביב, לימודי ביבליותרפיה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.
בזמני הפנוי אני עוסקת בכתיבה מגוונת. שירה ופרוזה, הגיגים ומחשבות על החיים וכן תקצירים לספרים שאני קוראת.
אמא, אישה, יוצרת, כותבת, חושבת, בתנועה מתמדת.