דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 ניתוחים המחויבים להופיע בתוכנית עסקית 

מאת    [ 11/11/2009 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2867 פעמים ]

1 חקר שוק מדויק הכולל. גודל שוק פוטנציאלי, רמת הביקושים האפשרית, כמה לקוחות יגיעו לעסק מתוך רמת הביקושים האפשרית ומהי רמת הסבירות שזה יקרה

2 מרכזי הרווח של העסק. יש לפרט במלואו את מרכזי הרווח של העסק, ממה העסק ירוויח, כמה לקוחות יגיעו לכל מרכז רווח כזה, מה יהיו מחזורי המכירות של כל מרכז רווח כזה, מהיכן יגיעו הלקוחות למרכזי רווח אלו, מתוך אילו רמות ביקושים זה יקרה, מה מידת הריאליות שזה יקרה.

3 צפי זרימת כניסת לקוחות מתוך תוכנית השיווק והפרסום. יש לנתח ברמה  המדויקת האפשרית מה יהיו ערוצי הפרסום של העסק, מה תהיה זרימת הלקוחות לעסק מכל ערוץ, עד כמה הדבר יהיה ריאלי, כמה לקוחות יהפכו ללידים לסגירה, מה יהיה אחוז הסגירה הצפוי ומהם רמות מחזורי הרווח שיניב כל אפיק פרסום.

4 גורמי מפתח להצלחה. גורמי מפתח יכולים להיות רבים ושונים. החל מהשוק עצמו, ביקושים קשיחים או גמישים למוצר, היות העסק מבודל לגמרי ממתחריו, מחירי חדירה לשוק נמוכים, עסק הנשען על מותגים אחרים, מיקום מיוחד לעסק, מוצר מיוחד וכו'.

5 ניתוח נקודת איזון. ניתוח זה הינו הנקודה הקריטית ביותר ומהווה את סיכום התוכנית והתמונה השלמה של העסק. ניתוח נקודת איזון הינו למעשה ניתוח של רמות מחזורי ההכנסה בהן רמות אלו שוות לכלל ההוצאות של העסק (הוצאות קבועות ומשתנות). החשיבות הקריטית של ניתוח נקודה זו הינו : אם אני יודע מהי רמת המחזור שהעסק חייב לייצר (רמה השווה לכלל ההוצאות) אז אני יכול לדעת כמה מוצרים עליי למכור בשנה. כאשר אני יודע במדויק כמה עלי למכור במהלך שנה, אני יכול לדעת כמה לקוחות אני צריך לסגור במהלך שנה. כאשר אני יודע כמה לקוחות אני צריך לסגור אני יכול לדעת בצורה ריאלית האם כמות לקוחות זו אכן תגיע אלי דרך אפיקי הפרסום שלי, צפי זרימת הלקוחות (שכבר ניתחתי זאת..) וכמות הסגירות מתוך כמות זרימת לקוחות זו.

אם למשל אני רואה שעלי למכור במחזור של 1,000,0000 לשנה (כדי להיות בנקודת איזון), ומחיר המכירה של מוצר שלי עולה 1,000 ש"ח - הרי אני יכול להסיק מכך שאני צריך לסגור במשך שנה אחת 1,000 לקוחות שהם 83 לקוחות לחודש.

אם אפיקי הפרסום שלי מניבים לי זרימת 500 לקוחות מתעניינים לחודש, והסטטיסטיקה אומרת שבענף שלי יש 10% סגירה, הרי שאפיקי הפרסום שלי יכולים להניב לעסק 50 לקוחות סוגרים בחודש.

שמו לב ש 50 לקוחות בחודש הינם מחזורי מכירות של 50,000 ש"ח לחודש, ועל פניו יכולים להיראות כסיפור הצלחה במידה ולא הכנתם נקודת איזון.

 

 

חברת "מצפן לעסקים קטנים" - מומחים בהכנת תוכניות עסקיות לצורך פתיחת עסק חדש!

+חקר שוק מקיף
+גיבוש האסטרטגיה העסקית
+ניתוח מרכזי הרווח של העסק
+גיבוש תוכנית שיווקית
+ניתוח תקציבי פרסום
+ניתוח גורמי המפתח להצלחה
+ועוד..

מחוייבים לסטנדרט גבוה ולמחיר זול ב-30% מהמחיר הממוצע בשוק!!!

03-9213668
www.yeutz4u.fav.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב