קידום מכירות הוא ללא כל ספק סוג של אומנות. אך בדיוק כמו שאתם לא צריכים להיות פיקסו בשביל לצייר ציור פשוט, אינכם מחוייבים להיות אומני קידום מכירות בכדי לאפשר הגדלת מכירות בבית העסק שלכם. במאמר זה נדון בחמישה טיפים פשוטים וקלים ליישום ששימוש בהם יכול לשפר משמעותית את יכולות קידום המכירות שלכם.
קידום מכירות – קשובים ללקוח
קידום מכירות משמעו לשכנע לקוח פוטנציאלי לרכוש מכם מוצר או שירות, אך חשוב לזכור- המרכז הוא הלקוח לא המוצר. כאשר אתם מנהלים שיחת קידום מכירות עם לקוח פוטנציאלי, בין אם בטלפון או באופן אישי חשוב לרכז את כל תשומת הלב שלכם בלקוח, להקשיב לדברים שהוא אומר ולשאול אותו שאלות מנחות שמטרתן להגדיר את הצרכים, הרצונות והציפיות שלו. גישה זו של קידום מכירות שמה את הלקוח במרכז, נותנת לו את ההרגשה שאתם שם בשבילו וגורמת לו לבטוח בכם - עובדות שיהפכו כל תהליך קידום מכירות למהיר ופשוט יותר. מעבר לכך, אסור להפעיל יותר מדי לחץ על לקוחות שאינם מעוניינים בשירות או במוצר שאתם מוכרים. למדו להבין מתי "לא" משמעו "לא" ואל תתעקשו לבצע מכירה בכל שיחה עם לקוח.
קידום מכירות – מצווה לפעולה
קידום מכירות הוא תחום נרחב שכולל בתוכו גם קמפיינים פרסומיים. זכרו להשתמש בשיטת הציווי כאשר אתם בוחרים סלוגן לפרסומת שלכם, קידום מכירות יעיל מניע את הלקוח לפעולה ולא משאיר לו מקום להתלבטויות. כך, אם יש לכם למשל חנות צעצועים עדיף שעל מודעת הפרסומת שלכם יופיע המשפט- "בואו למחסני צעצוע עוד היום לרכוש בובות במבצע" מאשר "בובות במבצע במחסני צעצוע".
קידום מכירות – עצה טובה אחת מונעת אלף טעויות
קידום מכירות הוא תחום דינאמי שמשתנה, מתעדכן ומתפתח כל הזמן. חשוב לעקוב אחר שינויים אלו בכדי להתעדכן במגמות וכלים חדשים שניתן ליישם בבית העסק שלכם. אל תתביישו להשתמש בשירותי יעוץ עסקי או אימון עיסקי אך זיכרו לבחור יועץ או מאמן המתמחים בתחום קידום מכירות.
קידום מכירות – הסוד הוא בהכשרה
אין ספק כי החלק המשמעותי ביותר של קידום מכירות הוא אנשי השיווק והמכירות. דרך מצויינת להכשיר איש מכירות איכותי היא באמצעות חניכה, הצמידו את איש המכירות החדש שלכם לאיש המכירות המצליח ביותר בבית העסק שלכם. אולי זה יפגע מעט בכמות העסקאות שאיש המכירות הוותיק והמנוסה משיג בטווח הקצר, אך בטווח הארוך תוכלו ליהנות מיותר אנשי מכירות מקצועיים ויעילים ולהבטיח הגדלת מכירות משמעותית.
קידום מכירות – זו לא העטיפה זה מה שבתוכה
זכרו, קידום מכירות הוא אמצעי ולא מטרה, המטרה היא למכור מוצר או שירות. לקוחות לא יקנו את המוצר שלכם בגלל שאתם זוכרים את יום ההולדת שלהם, לוקחים אותם למסעדה טובה או מחמיאים להם- הם יקנו את המוצר או השירות רק במידה והוא ייתן להם ערך מוסף. אל תשקטו על השמרים- המשיכו לפתח מוצרים ושירותים ותנו לאנשי המכירות שלכם את האפשרות לספק לכל לקוח ולקוח את המוצר או השירות המתאים לו ביותר.