בע"ה
@start up at”
“god
להפוך מציאות לחלום...
מבוא.
מוריי ורבותיי היקרים שלום וברכה, בוקר טוב.
בהמשך למאמרים הקודמים ולהגשמת דברי הרמב"ם "מלאה הארץ דעת ה'..."
קיבצתי לפניכם כמה רעיונות ותוכנות למימוש החזון שימחיש את מציאות ה', תוך עזרה באמצעים הקיימים: המדע, המחשב והטכנולוגיה.
יהי רצון שעל כל פנים יימצאו כמה אנשים, אפילו שניים או אחד, אשר יטכסו עצה ויגשימו רעיונות אלו בפועל ממש ויחשבו מה לעשות ואיך לעשות על מנת להביא את משיח צדקנו במהרה.
ולא יהיה הדבר כעבודת אלילים, חלילה, כי אין להחליף את ה' בשום אופן וזמן.
הרעיונות צריכים אישור רבני ומדיני מוסמך למימושם החוקי .
ואולי טוב יהיה שהכול יהיה מרוכז במיזם אחד ויפעל בצורת מלכ"ר.
אמר שלמה המלך: "אין חדש תחת השמש". אז בטח כבר מישהו חשב על זה קודם...
דולר מהרבי.
מי לא היה חולם לקבל דולר מהרבי? כעת כאמצעי שיווקי ניתן להדפיס דמוי שטר מעוצב של הרבי עם בית משיח –770 . המנורה והסמל של הכתר מלפנים
ומאחור 10 המבצעים, 12 הפסוקים, שם וטלפון, כמו גלויה מבוילת .
פעם ישבתי בהרצאה והמרצה הראה לתלמידים שני מקדחים בערך בקוטר 10 מ"מ, אחד רגיל, חלק של מתכת, ולשני הייתה בליטה על הפאזה, מעין חטטורת כמו משולש זעיר, כמו על גב. האות ח' בכתב סתם. המרצה שאל את התלמידים כיצד תראה הקדיחה מבפנים, ולא הייתה תשובה לאף אחד מהתלמידים.
לבסוף הפצרתי ועניתי שצורת החור תהיה כתבנית גב האות ח' בספירלה לאורך החור.
כבונוס על התשובה הראו לי בורג מיוחד שלאורך ההברגה שלו מלופף סליל של פלסטיק. אומנם הוא היה מסוג של בורגי עץ בינוני באורך 6 ס"מ.
אבל הבנתי שמדובר כאן בפטנט שיאפשר אחיזה איתנה של הבורג ולא תאפשר התרופפותו בעתיד... כל זה היה חלום.
מחשב עם נשמה.
המחשב אינו חושב, כי עם מחשב ודרשו רבותינו בפרקי אבות:
"הווה מחשב שכר מצווה כנגד הפסדה..."
ליצור את אתר הבית של ה' ומה יהיה בו:
דף הנותן במה לכל אחד מכדור הארץ, למשל, לשישים תמונה אחת, ועל ידי זום ניתן לראות איך כל העולם מורכב מאותן היצירות שמהן בנויות יבשות, ארצות ויישובים.
1. תוכנת בינה מלאכותית
התוכנה מושתתת על יסודות היהדות, והמבנה האלוק-י
(בדיני משפט חייב להיות השופט אדם, כי רק לו יכולה להיות רוח הקודש אשר לה הוא זקוק לשם ההכרעה).
התוכנה תדבר כביכול על פי דיאלוג עם המשתמש. מחשב מדבר, קורא ומפענח מה שרואה ומתקשר בצורה אנושית.
(על ידי מצביעים, מבני נתונים, מטריצות ועצים מורכבים לפי הספירות העליונות והשלכותיהן).
ראה פרטים באתר גלריה0.
על תוכנה שכתבתי והיא למעשה פועלת כמו תוכי חכם (על ידי השוואה בין השאלה הנשאלת לשאלה זהה שנמצאת במאגר הנתונים, או שהמחשב יחזיר שאלה כדי להתאים את תשובתו), עם אופציה לתשובה אקראית. אך אנו יודעים שאין זה מקרה אלא רק מה' או רקם ה'.
בכל אופן, אותה תוכנה מוזנת בשאלות ותשובות על ידי המשתמש, וככול שגדל מאגר הנתונים שבה, כך היא לכאורה יודעת יותר שמה – .I.M . את קוד התוכנה תמצא בנספח בסוף הספר.
התוכנה מיועדת גם להצפנת מידע וספר זיכרונות.
למרות שה' לא רוצה שנהיה רובוט דתי, אולי יהיה שווה לייצר רובוט דתי.
כדאי להחזיר תשובות מעודדות ככול הניתן שהרי הכול לטובה ואין רע יורד משמיים שהרע הוא למעשה טוב נסתר שעם עומדים בניסיון נהיה חזקים יותר.
.2 תוכנה שמציירת בעצמה ולפי הוראות המשתמש
תוכנה מעניינת שמציירת מופשט או על פי אובייקט, אבל הסגנון תלוי בבחירת המשתמש.
כידוע, הצבעים משקפים מצבי רוח ולכל צבע אופי משלו.
יש לתכנת עקרונות בציור על פי הסגנונות ושילובי צבעים:
נגדיים, משלימים, הרמוניים.
כמו כן את המקצב הציורי והשימוש במכחולים.
אופציה לציור לאחר מילוי שאלון משתמש. ויהי הציור על פיו.
3. א. תוכנה שמחשבת גימטריות של טקסט ומפרשת
למעשה כבר כתבתי תוכנה שהופכת מילים למספרים, אך עדיין ניתן לשכללה כך שתמיין את כל המילים בטקסט לפי גימטרייה גדולה וקטנה ואף תיתן סה"כ ערך כולל של משפטים או פסקאות וכולי. CPP.GIMATRIC. את קוד התוכנה תמצא בנספח בסוף הספר.
ב. תוכנה שמפרקת שם, כלומר כל מילה מורכבת מאותיות ולכל אות יש שם לדוגמה = ל – למ"ד ד- דל"ת ו = ואו מ = מם א = אל"ף. התהליך נקרא מילוי ויש אפשרות להמשיך מילוי של מילוי, וכך ניתן להבחין בפרטים נסתרים המרכיבים את מהות המילה הראשונית...
המחשב יכול לסכם גם את הערך הגימטרי של כל מילוי.
ג. תוכנה שיודעת להקריא טקסט שכתוב ולכתוב טקסט שמשמיעים.
ד. תוכנה שמגוללת טקסט אוטומטית על פי הקצב הרצוי.
כך ניתן להתפלל מבלי לדפדף ולהסיח כוונתו.
4. תוכנה שפוטרת את הסוגיות מהגמרא ומסייעת לתלמיד להבין איך חשבו חז"ל.
5. פינה הודיה ובקשה מה'.
6. מה ה' אומר לאורך הזמן מהמקורות תורה שבכתב ותורה שבעל פה.
7. שידורים ישירים 24 שעות של דרשות תורניות מטובי הרבנים מסביב לעולם.
8 א. מבנה האתר: למעט במילים, לתת אשליית חיות – אולי של סביבה טבעית או מוזיאונית. מכל מקום, האתר צריך לנשום ולהשתנות (בצבעיו וצורתו) ולא להיות כלוח מודעות סטאטי.
להוספת עניין, שילוב של מוסיקת רקע מרגיעה.
ב. ליצור אתר המציג את המידע בכתב יד או וידאו (כתיבה).
צור אתר שמכיל את כל השמות המפורסמים. כך יגיעו אליך מטוויטר.
9. מצלמה מיוחדת שתופסת את ההארה שמקיפה את האדם ומדפיסה את זה לנייר.
10. תלת-ממד של בית המקדש וסיור וירטואלי שמסביר על הלכות בית הבחירה.
.11 אתר "מחילה" בו יחתמו האנשים על הצהרה כי הם סולחים ומוחלים לכל מי שפגע בהם וכולי. וכולם מבקשים סליחה ומחילה בכל מי שפגעו ומביעים וידוי חרטה וקבלה שלא יחזרו על מעשיהם הרעים.
תכתבון ותחתמון לחיים טובים וארוכים. דבר אחר, אתר טיפים למנהלים.
לקיים את הפסוק "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו".
STRTUP.COM – האתר יהיה סוריאליסטי אינטראקטיבי, תמונה על תמונה. האחת רקע והשנייה כפתור והן חיות בהרמוניה זו על גבי זו. שימוש בתוכנות עריכה ממוחשבת, שימוש בדפים ארוכים וגבוהים וניווט כמו בטיסה על נוף רחב ידיים מהשמיים ליבשה, לים ומתחתיו למצולות, לקרקעית ולבטן האדמה. שינוי גווני התאורה על פני שעות היום, כך גם פס הקול, ציוץ ציפורים, הרוח, הגלים, העצים והגשם.
הכפתורים לוקחים אותנו לקטעי קריאה מעניינים או לתמונות תקריב או קישור לאתרים בנושא, ולמעלה במסך בצד שמאל יהיו האותיות שייקחו אותנו חזרה הביתה בשלום ב"ה.
הרעיון ליצור חוויית גלישה מרתקת ומעניינת, המשלבת דמיון ומציאות. המסר הוא להתענג על ה'.
אתר, שעון שמראה כל רגע את הפסוק השייך לאותו הרגע על פי הפרשה כפי שנחלקת לימי השבוע. כמו כן, אפשר לצרף על זו הדרך תהילים יומי תניא, הלכה, נ"ך, משנה, גמרא, זוהר וכולי.
*הרשמה למיליונרים, דמי רישום מיליון $.
תוכנה שהופכת לגרף, ציור ואותיות לנוסחה, לפונקציה, וכך אפשר להצפין,
ללמוד את העניין מכיוון שונה.
האמת שכל מידע במחשב נשמר בשפה שהמחשב מבין כגון C, שפת סף אסמבלר וקוד בינארי הבנוי מ- 0 ו-1, שכן המעבד מבין רק שני מצבים אלו: אם יש חשמל או לאו.
אומנות- מאחדת
1 פסיפס עולמי
מכל מדינה ומדינה יישלח לירושלים שיש מלכותי מייצג בצורת המדינה, בקנה מידה אחיד אשר יורכב מפסיפס לכדי תמונה עולמית שלמה.
2. תערובת קרקע מכל הארץ לשם גידול קטורת הסמים לבית המקדש (לא התכוונתי לקנבוס).
מכל המרכיבים: אדמה כבדה, קלה, אדומה, שחורה, צהובה, חול, טוף, כבול, קומפוסט וכולי ליצירת הקרקע האידיאלית לגידול עץ החיים. סממני הקטורת : נטף – הוד, שחלת – יסוד, חלבנה – מלכות, לבונה (שמות ל') – או"מ, צרי – כתר, ציפורן – יסוד, מור – חסד, קציעה – גיבור, שיבולת נרד – תפארת, כרכום – נצח, קושט – חכמה, קילופה – בינה, קינמון – הוד, בורית קרישנה – ט' מידות דז”א, יין חורין עתיק – יין משומר, סוד, בינה, חסד (מסכת כריתות ו'). מבואר על פי סידור הארי ז"ל שתיקן רבנו אשר בהוצאת ברזני.
3. ציור מכל העולם, המורכב מציורים שונים שיש בהם צבעים ואנשים שונים מכל העולם, שייתן תמונה שלמה. פרויקט טוב לאינטרנט.
4. הודו הקטנה בישראל ("הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו").
מודל של הודו על שטח הררי וירוק . בצפון, כמו הרי ההימלאיה, או בדרום הרגוע, כמו מדבריות ראג'סטאן, שייצור אווירה ייחודית של המזרח.
למה להוציא סתם כסף על טיסה? המטבע יהיה בערך רופי והכתובות בסגנון הינדי או פנג'בי. המוכרים ידברו עם מבטא הודי. יהיו סדנאות מסאז', מדיטציה (בלי הפסלים וע"ז) ויוגה. יגישו צ'אי (תה), מאסלה וצ'יקן (עוף) קארי ועלו גובי (תפוח אדמה עם אפונה). מקלחת חמה תהיה רק עם הזמנתה HOT באקט (דלי חם) וכולי. על הדרך יסתובבו כמה בבות שיגידו למטיילים: "אתם לא הודים, אתם יהודים!"
כך אולי נמנע מישראלים לטוס שוב ושוב למזרח, אם אפשר לעשות טרק בארץ...
ידועה הנבואה לאחרית הימים, שכל העולם יהיה ישראל וכל ישראל תהיה ירושלים...
במרכז הכפר מקדש, עם מעט תפילות מסודרות, שחרית, מנחה, מעריב, שמירה על שבתות וחגים כהלכה. מוסיקה שירה וריקודים.
(את כל הפעילויות עושים גברים ונשים בנפרד וחובה לבוא בלבוש צנוע).
5 פינת הודו היהודית. מה עושים:
א. מודים לה'.
ב. קוראים בשמו.
ג. מודיעים בעמים על עלילותיו.
ד. שרים ומזמרים לה'.
ה. מתהללים בשם קודשו.
ו. משמחים לב מבקשי ה'.
ז. דורשים את עוז ה'.
ח. מבקשים פניו תמיד.
ט. זוכרים נפלאותיו אשר עשה.
י. זוכרים מפתיו ומשפטי פיהו.
יא. זוכרים לעולם בריתו.
יב. לא לגעת במשיחיו ובנביאיו.
יג. לשיר לה' כל הארץ.
יד. לבשר מיום אל יום ישועתו.
טו. לספר בעמים את כבודו ונפלאותיו.
טז. להביא לה' משפחות עמים.
יז. להביא לה' כבוד ועוז.
יח. הבנתם את הרעיון?
6. מדיטציה (התבוננות) יהודית :
מה לעשות כדי להגיע לשלווה פנימית מבלי לבטל תורה ?
נלך למקום שקט ורגוע, נשב בניחותא, ניקח נשימה עמוקה, נעצום את העיניים וננשוף.
כמה דקות דגש על הנשימות העמוקות והארוכות, כך שמרגישים איך האוויר הקריר נכנס דרך האף לגרון ולריאות, רצוי לנשום מהבטן, לעצור קצת ולהוציא את האוויר לאט מהפה.
הגוף מתחיל להירגע אך המוח, שרגיל כל היום להריץ מחשבות, עדיין פועל במרץ וכדי להירגע ולהשתחרר מהמתחים שמלווים את חיי היום-יום ולחשוב באופן צלול יותר, כדאי שגם המוח ינוח מעט ויחשוב על דברים מרגיעים, נעלים, רוחניים. למרות המצב הרגוע אסור להירדם אלא להישאר ערניים.
דמיון מודרך: דמיין את הנשמה שמחזיקה את החיות בגופך – איך היא בחלקה עולה מעולם העשייה. נפרדים מעול מלכות ועולים לעולם היצירה מהיסוד בהוד לעבר הנצח ובדרך פוגשת הנשמה נשמות מגן עדן עליון שמברכות אותה לשלום והיא עולה לעולם הבריאה. מלאכי עליון מלווים אותה בדרכה לעולם האצילות והאופנים וחיות הקודש משבחים ואומרים קדוש, קדוש, קדוש, והנה רואה היא את עולם האדם הקדמון אשר מעליו קורן האור אין-סוף, ברוך הוא והיא שטה לה באור על גבי הזעיר אנפין, והנה לפניה כתר על כיסא רם ונישא ובתוכו העתיק. משום מה הוא נראה בגוון בורדו מלכותי והיא שוחה להנאתה חזה וגב, פי כמה מהנה משחייה בכינרת ביום קיץ חם – לעוף בחלל האין סופי.
להתאחד בייחודים נפלאים עם ה' יתברך, להודות על כל הטוב הזה שבאמת בכלל לא מגיע לי ואחר כך להתגלש חזרה לעולמנו, לגוף על אור הקו ולשמור הרגשה טובה זו כל הזמן.
החזרה בתשובה היא לא אל ה' (כחיצון לך), אלא לגלות את ה' בפנימיות שלך, לשוב בתשובה לא לדבר חדש אלא למי שאתה באמת היית במקור.
כדי לפתור בעיות חשוב לנקות את הראש ממחשבות מבלבלות. אמנם האדם לגבי עצמו אינו אובייקטיבי, לכן עדיף להתייעץ עם מישהו חיצוני שמבין עניין והוא סומך עליו.
תוכנית כלכלית כלל עולמית שמכסה את המינוס לכולם באחת על ידי כיסוי של העשירים.
ירדנית – מעלית שרק מורידה דיירים מהקומה הגבוהה למטה. זהו מכשיר זול כי הירידה נעשית בכוח הכובד, לכן רק צריך לווסת על ידי משקל נגדי או כמו במגלשה.
*מכשיר שמתריע על תזוזה אנושית לפי תמונה במצלמה טרמית.
*שירות מקשיבון – אדם שרק מקשיב ואינו מדבר כלל, רק מאזין לשיחתך.
טוב לעסוק בהתמדה במשהו שגורם לך להיות מאושר. התורה מלמדת מה באמת יעשה אותך מאושר, כי מי מכיר את גוף האדם ואת נפשו יותר ממי שיצרו?
לחצן מצווה /עבירה: אם אתה רוצה לעשות איזו מצווה ולא יודע איזו או איך, או, להבדיל, אתה מרגיש שאינך עומד ויצרך תוקפך לעבור עבירה – לחץ מיד והשירות ידריך אותך איך לנהוג על פי התורה.
מיזמים של שמירה על איכות הסביבה.
אמר ה' לאדם: תן דעתך על כל מה שבראתי שלא לקלקל...
חמצנית הפועלת על ידי כוח הרוח / אנרגית השמש.
לאסוף ולשמור את מי גשמים מהמרזבים של הבתים והחממות ולנצלם לשתייה, רחצה – מקווה, ולחקלאות.
אפשר לשים עציצים גדולים מתחת ליציאת מי המזגנים ולגדל בהם עצי פרי ננסיים או צמחי תה.
ניצול אור השמש לחימום וליצירת חשמל. מעבר של המים דרך קולטי שמש
או אפילו צינור שחור יכול להיות פתרון.
תאים פוטו אלקטריים על לוחות קולטי שמש. יש לייצר ערכות במחיר סיטונאי להכנה ביתית. שווה לכל נפש.
ניצול הרוח ליצירת חשמל. טחנת רוח ממש כמו פעם, אך עם טכנולוגיה מתקדמת. מיון הזבל לדשן אורגני. קומפוסט ביתי, מחזור חומרים שונים למטרות אחרות ובכך להפחית את הפסולת. אם לא יודעים מה לעשות עם עיתונים ישנים או בגדים, אפשר להשתמש בהם לצורכי אומנות (בדים, צבעים פסלים. לשם שמיים יש לפגום מעט במושלמות הפסל, שלא יהיה כעבודה זרה וכולי).
2. בניית יישוב מתחת למים
יקבל את האנרגיה, המים והחמצן מהיבשה בטכנולוגיות הירוקות שתוארו לעיל.
היישוב יהיה בנוי על הר תת-מימי ומחופה בכיפה שקופה ועמידה למים, אשר תיצור מעין בועה סביבו. כאשר יורדים מההר מגיעים למים, ואם צוללים אפשר לצאת ליבשה בצלילה או עם צוללת.
היתרונות: שטח אדמה פנוי, נוף שונה, שקט. צורת חיים שונה ויש פטור ממסים. מקום בטוח מנזקי טבע ומלחמה.
3. חציבת מנהרה אנכית, שחוצה במדויק את מרכז כדור הארץ ומאפשרת ניידות מצד לצד בסיוע הגרביטציה. במרכז יהיה יישוב נטול כוח הכובד.
המצאות נוספות שנועדו לייעל ולהקל על החיים, כדי שיהיה יותר זמן לעסוק בתורה. עכשיו הוא ייקרא "חרוז הארץ". נקודת החפירה לכיוון 770, צריך להיות היכן שמתואר בנביא שיבקע הר הזיתים וייצא משם נחל לים המלח ולים תיכון. "מעשה ה' כוננו ידיך"...
1 א. היד שמנענעת את העריסה – מכונה חשמלית / מכאנית שמחליפה את היד. בזמן שהתינוק בוכה היא מרגיעה אותו בעדינות על ידי נענוע העריסה, כמו שמניעים גלגלי רכבת קדימה ואחורה.
ב. מה לעשות שהתינוק בוכה, הרי אי-אפשר לסדר לו משתיק קול.
אם אינו רוצה לאכול או שלא צריך להחליף לו, ולא כואב לו, או חולה ובכל זאת בוכה?
הסיבה לכך כנראה מפני שהנשמה מתגעגעת לבוראה, ולכן יש להשמיע לה ניגון שהיכל המוסיקה סמוך להיכל הקדושה.
2 מכונה לחיתוך לחם על ידי לייזר, כך הלחם כבר הופך לטוסט ומוכן למריחה.
3 אטמי אוזניים שקופים בלתי נראים, זעירים, אך מונעים כל צליל מבחוץ מלהישמע, חוץ מן הפעם הראשונה כי אם זה משהו חשוב.
(סינון נגד רעשים מעצבנים מבלי לפגוע ולשמוע לשון הרע).
4 תחנת רוח במים מוסיפה חמצן למים לגידול דגים אינטנסיבי במים.
5 אמירת קריאת שמע בשטח העבודה מסיעת לגידול צמחים ובעלי חיים ומעלה את מצבם הרוחני כמו ברכות המזון.
תרגול לצייר
תרגול בפחם.הציור בפחם הוא רך וחופשי
.1 אך הצבע השחור של העץ השרוף מזוהה אצלי עם מוות ולכן ציור אידיאלי לפחם יהיה מזכרת חזקה מהגטו. אם רוצים לשמר ולקבע את היצירה יש לרסס עליה ספריי מיוחד.
2. נסו לצייר עם פחם לבן, סינתטי על נייר שחור לאור הנר.
תרגול בעיפרון.טוב להתנסות ולגוון את עוצמת הגרפיט וטכניקת המריחה עם האצבע. לדוגמה: מעבר מפינה אחת של הדף לשנייה, מכהה לבהיר.
העיפרון והמחק הם כלי אימון מצוינים, לכן הם משמשים לסקיצות, אך אפשר להגיע איתם לרמה גבוהה של דיוק. נסה ליצור פני אדם או דמות ותיווכח שהדבר מורכב כמו הטבע כולו. לגבי האדם, אף הביקורת קשה יותר. לא תעשה פסל ומסכה ומונה בשמים, לכן יש טעם לפגום מעט במושלמות היצירה כדי שלא תיהפך לעבודת אליל.
תרגול בגירים
הגיר הוא זמין וצבעיו עשירים. אם יש לך רעיון שברצונך לחזות בו בין רגע העלה אותו בגירי שמן על הנייר.
תרגול בצבעי מיםיתרונם הוא בהתייבשותם המהירה, ולכן כדאי לנסות לצייר ציורי נוף בחיק הטבע. זו חוויה, טובה במיוחד בעונות המעבר שנעים בהן ובחורף כאשר הכול ירוק. כדאי לנצל את השעות שלא עובדים בהן ועדיין יש אור יום. אפשר בשלבים:
1. סקיצה עם עיפרון קשה,H5.
2. קווים בפיילוט ומחיקת העיפרון.
3 שכבה או שתיים בצבעי מים.
4 להתארגן עם כיסא ולוח שעליו יהיה דף ציור, רצוי 300 גרם.
היתרון של צבעי השמן הוא בתהליך התייבשותם האיטי, דבר המאפשר גיוון בין צבעים ואפשרות לעבודה איטית וסבלנית.
1. קח רצועת קנבס ארוכה, נניח 30* 200 ס"מ וצייר בה ציור בהמשכים.
לאורך תמונה של זווית נוף רחבה.
משהו מופשט, אפילו בעיניים עצומות. אחר כך ניתן לפתח למשהו מובן יותר.
ציור מאונך אשר ירד לעומק הדברים וירקיע לגרמי שמים עליונים.
הדבר מצריך דמיון ותובנה עמוקה
אפשר לציר סיפור לאורך היריעה.
קח מוט ברזל דק ועצב אותו לצורה במו ידיך. אפשר גם עם חוטי ברזל או שאריות של כבל חשמל ישן (מנותק ממקור המתח). יש לוודא שאינו מחובר. לגלף בזהירות את שכבת הפלסטיק שמגינה ולחשוף את הגידים.
משימה:
בשלבים או למספר משתתפים, על בסיס הרעיון הפרקטלי (כלומר דמיון עצמי), מצייר תמונה ראשונה וממנה גוזר ומגדיל תמונה נוספת וכן הלאה. כאשר התמונה המוגדלת דומה קצת לקודמת, יש לצייר ציור ארוך מתמשך לרוחב על ידי כמה צירים, או לגובה ולעומק.
פנס מסיב אופטי מאיר לכל הכיוונים, נכנס ומגיע למקומות נידחים
כמו יהודי טוב. קורסים ללימודי עדות, כך ניתן להבין ולצפות את אופי ודרך ההתנהגות – טוב לשלום בית.
סדרת שעורי יצירה:
שיעור 1
מטרת השיעור: לפתח רעיון מקורי.
- חכמה
אם אין לך רעיון, נסה לסלק כל מחשבה כמו מסך שחור וריק ולצפות למשהו שיעלה חכמה, מאין תמצא אם עלה משהו טוב – טוב. אם עלה משהו שאינו טוב – הפוך אותו לטוב.
משימה: לחשוב על הדרך, לבצע אותה ולהעלות זאת בכתב.
לשרטט שלבי תכנון ראשוני. לחפש אם ישנם רעיונות נוספים בתחומים שונים.
סיכום: יש להציג את העבודה בכיתה. משימה לבית: למצוא עוד שלושה רעיונות חדשים כנ"ל. לשמור את הרעיונות במחברת או בזיכרון ממוחשב.
שיעור 2
מטרת השיעור: לפתח רעיון מקורי לעומק.
- בינה
משימה: לצייר את המודל של הרעיון, לערוך כמה סקיצות, טיוטות של רישום בעט ובעיפרון. לתת את הדעת על אמצעים אומנותיים כגון: קומפוזיציה, פרספקטיבה, אור וצל, מקצב והרמוניה.
לצייר בצבע את המוצר על רקע. להתייחס לבחירת צבעים: חמים וקרים, להשלים. לצייר בקווים עדינים ובאופן תלת ממד.
לתאר במילים את כוונותיך והרגשותיך.
סיכום: יש להציג את העבודה בכיתה תוך התייחסות מילולית של החברים.
משימה לבית: למצוא עוד שישה רעיונות ציוריים חדשים כנ"ל מתחום הטבע והסביבה, בית ואדם, תחבורה, תקשורת וטכנולוגיה, מדע ותודעה.
שיעור 3
מטרת השיעור: לעשות תכנון פיננסי של הייצור, של הרעיון המקורי הנבחר.
- דעת
משימה: ללמוד את הנושא לעומק – להפוך את העניין לנכס מכניס.
למשל, ליצור תיבת מייל ולבנות אתר שבו יוצג העניין.
ליצור מצגת תוך שימוש במלל אשר יתאר את יתרונות המוצר:
תמונות ותרשימים. סיכום: יש להציג את האתר בכיתה ולשמוע ביקורת ותשבחות.
משימה לבית: ליצור בקבוצות סרטון פרסומת למוצר/ים.
לשלב את הסרטון במצגת ולשלב פסקול.
לפרסם אותם באתרך או באתר משותף.
שיעור 4
מטרת השיעור: לערוך את החומר שיצרת, לתקן, להוסיף או למחוק.
- חסד
משימה: לעדכן ולקבל משוב.
למשל, לעדכן את האתר שבו מוצג המוצר.
סיכום: יש להציג את האתר בכיתה ולשמוע תגובות.
משימה: למצוא לקוחות פוטנציאלים. לחשוב על דרכים ולערוך סקר שוק.
לשמוע מהם הצעות ייעול בנושא.
שיעור5
מטרת השיעור: להתמזג עם תלמיד נוסף ולנסות לקדם ביחד את הפרויקט הקיים, או להתחיל יצירה חדשה משותפת.
- גבורה
משימה: עבודה בצוות של שניים-שלושה אנשים.
יש להתחלק לשתי חברות: אחת של אנשים בעלי אופי דומיננטי–אגרסיבי, והשנייה של בעלי אופי פסיבי, תוך דגש על פתרון קונפליקטים חברתיים.
יש להבין שכולנו באותו צד. אין מנסים לראות מי צודק, אלא למצוא פתרון שיהיה טוב לכולם. כמו בני זוג שצריכים לזכור שעליהם להיות בעיקר חברים, מתוך חכמה והתבוננות ליצור מעגל של שמחה וחברות , רעות, שוויון. אין ויכוחים, עימותים או התנגדות בין חברים, הם הרי בעלי אינטרס משותף. נותנים מקום איש לרעהו, חופש ביטוי, כבוד הדדי, למרות המחויבות וריבוי הפרטים שמסתירים את האחדות האמתית. דווקא כשהכי לחוץ ואין זמן, יש להרפות ולקחת זמן, לטפח את עצם החברות שביניהם.
סיכום: לספר על החוויה, הקשיים והיתרונות שבעבודת צוות.
שיעורי בית: להיות בקשר עם אנשי הקבוצה השנייה ולהפיק לקחים אלו מאלו.
שיעור6
מטרת השיעור: להעמיק את הידע בנושא שבחרתם – תפארת.
משימה: לקרוא חומר באינטרנט ובספרות ולנסות להתמחות ולהתמקד בפיתוח הרעיון.
אילו שאלות נשארו לא פתורות ומה התשובה, או למי יש את התשובה?
שיעורי בית: לקרוא ספרים ומאמרים בנושא. למצוא את העניין על בוריו. כל אחד מחברי הקבוצה יקבל יעוד להתמחות מסוימת. מלבד היותו יוצר הוא ייפתח מיומנות בתחומו זה. יסכם זאת במאמר מקיף בן 1,000 מילים לפחות. יצייר ארבעה ציורי נוף מתמונה ומהמציאות.
שיעור 7
מטרת השיעור: לבחור נושא חדש שהוא רחוק מכם ולפתח רעיון מקורי.
- נצח
משימה: לעבוד על פיתוחו באמצעות הכלים שרכשתם עד כה .
סיכום: להציג בכיתה ולשמוע ביקורת.
משימה לבית: למצוא עוד רעיונות כאלה שמעולם לא חשבתם שיש לכם נגיעה בהם, הכול במסגרת ההלכה כמובן.
לצייר טבע דומם, טיוטה ורישום. להשתמש בחומרים שונים כמו גירים ופחם .
שיעור 8
מטרת השיעור: להפוך את הכיתה לחברה וירטואלית.
- הוד
משימה: לחלק תפקידים, אך גם להטיל אחריות אישית על כל אחד כדי לתרום ביצירה המשותפת. למשל, תכנון משותף של האתר שבו מוצג המוצר
או עבודותיהם של כל החברים.
סיכום: להציג את האתר בכיתה ולשמוע ביקורת.
משימה לבית: לפרסם את האתר ברשת ב-15 מקומות לפחות.
לכתוב תסריט או סיפור לסרט, הצגה או תיאטרון דקדושה.
שיעור 9
מטרת השיעור: להחליף תפקידים ולערוך את האתר מחדש בהסכמת החברים. לעשות החלטות במהירות, אחריות וברוגע.
- יסוד
משימה: לשדרג את האתר או לעבוד על שיעורי הבית. למשל, תיאטרון בובות שיציג את הסיפור על האיש העני שהפך לעשיר ונשאר עשיר לכל ימיו.
סיכום: להמחיז את היצירה משבוע שעבר מול קהל – הכיתה.
משימה: למצוא עוד לקוחות פוטנציאלים. לחשוב על דרכים ליצור שיווק ומכירת המוצר. שיעורי בית: למצוא מקורות שמהם תוכלו לממש את הפוטנציאל לציבור הרחב. לעשות חזרות ולבחון את אב-הטיפוס של הפרויקט על הציבור הקרוב. לעשות את רצון ה'.
שיעור 10
מטרת השיעור: לצאת לאוויר העולם, לפתוח את העיניים ולראות כי כל מה שה' עשה – הכול לטובה.
- מלכות.
משימה: לקבוע תוכנית עבודה רצינית ולהמשיך בדרך למרות כל הקשיים. סיכום: להפיק לקחים ולהציג הישגים. מה נתתם ומה קיבלתם, מה אתם חושבים שיש לשנות ולשפר? לספר לתלמידים חדשים על הפרויקט ולהיות הבעלים/שותפים של החברה החדשה. להמשיך בתוכנית שלכם, תוך התקדמות מתמדת עד להצלחה.
.4 startups - רעיונות לפיתוח
סידור מתוקן לימות המשיח שיכלול שינויים בתפילה. כעת כבר יש שינוי במעמדה ומצבה של ישראל, ואולי אף יחזרו הקורבנות. והרי תפילות תוקנו כנגד תמידים – "אז ישלמו פרים שפתנו"... וצריך להגיד כי המשיח הגיע ונבנה בית המקדש וכולי. ואולי אפשר למצוא נוסח שיאחד את יתר הניסוחים ויספק את כולם, או שלכל נוסח יהיה צבע אותיות משלו. יש חשיבות למספר המילים בכל תפילה ולכן אין לערבב ניסוחים. בכלל, אין לערבב בין קודש לחול, היינו לקחת נוסחה מהחול ולהלבישה על הקודש בצורה מעוותת, להתייחס לחול שהוא קודש כי הוא חול. אבל בזמנו של ביהמ"ק לא היו מתוקנות תפילות כלל כמו בימינו. התפילה עוזרת לבירור הדרך והאמת ולדעת את עצמנו. לאסוף בגדים יד שנייה שנזרקים ולתפור בהם את הכיפה הגדולה בעולם, ועל זו הדרך לאסוף את כל קופסאות המזון לתינוקות זו על גבי זו כמגדל, וליצור את קופת הצדקה הגדולה בעולם –העיתון המקומי באינטרנט, על היכרות ליזמות עסקית לשם ה'.
לשים שלט גדול בכניסה להר הבית (בית המקדש) ובו לכתוב :
"כאן יבנה בע"ה בית המקדש השלישי" על ידי משיח בן דוד, על פי תכנון ה' שנמסר ליחזקאל הנביא ושלמה המלך... לאסוף רשימת תפוצה של חברים על בסיס משותף, להניח לפי שם, להגדיל לפי אות ראשונה ולצרף קבוצות עד שכולן תהיינה אגודה אחת. ליצור רצף ישובים המקושרים על ידי שדרות בתים, מדרכה וכביש ליישוב אחד ענק.
תה מיוחד – ירוק: לואיזה טרייה, נענע, מנטה ולימונית. מערבבים עם מים רותחים חמש דקות ולוגמים. ראש חודש טוב, חודש הגאולה ב"ה. ברכה והצלחה.
ימות המשיח: עד 40 (אולי פחות אי"ה) שנה מתגלה ה' בבריאת עולם הבא, שינוי הטבע, כגון: תחיית המתים, וגר זאב עם כבש, יכול מצב כפשוטו ואין צורך באכילה ושתייה.
אין ערוך לך ואין זולתך אפס בלתך ומי דומה לך. אין ערוך לך ה' אלוקינו בעולם הזה ואין זולתך מלכנו לחיי העולם הבא. אפס בלתך גואלנו לימות המשיח ואין דומה לך מושיענו לתחיית המתים...
א-ל אדון על כל המעשים.... (מהסידור שחרית לשבת).
"יברכנו אלוקים ויראו אותו כל אפסי ארץ." (תהילים ס"ז)
כמה אדם צריך לבטש את "אניותו" על מנת להגיע לתחיית המתים.
מלא כל הארץ כבודו – השרה שכינתו על עם ישראל ועליו יחד שמו. אתה בחרתנו מכל העמים.. כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים (תהילים קי"א) . בעמוס ט:' הנה עניי ה' בממלכה החטאה והשמדתי אותה מעל פני האדמה אפס כי לא אשמיד את בית יעקוב נאום ה'. ... ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות...
להזמנת כל המאמרים וחדשים רכוש הספר שנקרא: "תלמודו בידו" התקשר 0546718528
בברכה והצלחה יותם יהונתן.