דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרבות עסקית מומלצת לעסקים במזרח הרחוק 

מאת    [ 27/10/2006 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 7232 פעמים ]

מכירת מוצרים ושירותים מישראל למדינות העולם אינם תהליך פשוט כלל ועיקר .
מעבר למרחק ,העלויות הכרוכות, תחלופת אנשי מכירות ,הבנת השוק המקומי ומגמותיו ,מצויים לא אחת נושאי השפה והתרבות במוקד הקושי .
תורת ה"עשה ואל תעשה" ,היא זו שיוצרת מצע עסקי ארוך טווח בין האנשים והחברות.
על מה כן מדברים - על עיסוקי פנאי,תחביב,בילוי,מסעדות,ספורט,נסיעות וכל נושא שוטף אוניברסלי.
ועל מה לעולם לא מדברים במפגש ראשוני?דת,מין,גיל,פוליטיקה,פרטים אינטימיים,נושאים כספיים וסטטוס משפחתי
טעות שגורה היא לחשוב כי במדינות המזרח הרחוק ישנם כללי התנהגות זהים. נהפוך הוא , חשוב להקפיד להתאים את ההתנהגות והגינונים לתרבות המקומית.

* באוסטרליה
* רצוי להתכונן היטב לפגישה היות ולרוב הינה קצרה וממוקדת בה עדיפה השיחה על המצגת.
* חשוב לזכור שמחזור המכירה באוסטרליה הינו ארוך :חשוב לאוסטרלי להכירכם היטב טרם העסקים ולכן הסבלנות וההתמדה משתלמים.
* האוסטרלים מנומסים מאד אך אין לטעות ולפרש זאת כהסכמה או תגובה חיובית למוצע על ידיכם.רצוי מאד להיעזר בנציגות מקומית.
* אוסטרליה כאמור חריגה בתרבותה המערבית בנוף תרבויות המזרח כפי שיתואר להלן.
* בהודו
* תפיסת הזמן גמישה ,ואיחורים הינם דבר מקובל. ההודי יימנע בד"כ מאמירת לא במפורש ואם אין לו תשובה חיובית או כללית ,נוטה ההודי לא להשיב ,אך אין לפרש זאת כחוסר רצינות בכוונותיהם העסקיות.
* יחסים אישיים הינם חשובים לקידום העסקים ויותר מכך אם החברה מקימה נציגות מקומית בהודו.פעולה כזו מביעה אמון בשוק ההודי.
* ההודים איטיים בקבלת החלטות בשל קפדנותם בפרטים, ולכן לעתים כדאי להגיע לעומד בראש הפירמידה.
* ביפאן
* יעדיפו לבנות קשר לאורך זמן במטרה למציאת WA (הרמוניה) עסקית והכל בסבלנות רבה ומתמשכת. לצורך כך מקפיד היפני על למידת פרטי החברה וכן המנהלים בה וכן המדרג ההירארכי.
* יש לדייק בהגעה לפגישה ורצוי אף להקדים ולהצטייד במתנה המתאימה לעומק ההיכרות.הגשת כרטיס הביקור תיעשה בשתי ידיים ובלחיצת יד.
* במהלך הפגישה רצוי לא להשיב בשלילה לשאלה העלולה להתפרש כעלבון אלא להסביר כי הנושא דורש חשיבה.
* בתום הפעילות העסקית,יהיה זה עניין שבשגרה להציע לקיים פעילות משחקי חברה וקריוקי כחלק מהפגישה.
* בסין
* לפגישה הראשונה יש להצטייד במתורגמן.אל תצפו להעביר מסר טכני באנגלית לסיני היות והוא לעולם לא יודה שאינו מבין
* את כרטיס הביקור יש למסור והן לקבל בשתי ידיים תוך עיון ולעולם לא לנעוץ אותו מיידית בכיס האחורי של המכנסיים.
* במשא ומתן יש לפנות רק לדובר אחד במידה וברור שהוא מקבל ההחלטות.
* חלק חשוב מהמשא ומתן הינו בילוי משותף במסעדה או במעדוני קריוקי.
* הסינים רואים כחולשה שיחה תוך כדי נפנופי ידיים והבעות פנים.
* איחור לפגישה נחשב מעשה מעליב ועלול לחבל בסיכויי ההעסקה.
* מתנות עדיף לעטוף באדום(צבע הנחשב כמביא מזל ועושר) ולתת באופן אישי, פן ייחשב הדבר כשוחד בקרב הנוכחים האחרים.הסיני מסרב 3 פעמים לקבלת המתנה וברביעית הינו מתרצה.
* עדיף לקיים שיחות על נושאים כלליים שאינם קשורים לפוליטיקה.מומלץ לשוחח על טיולים וטבע הקשורים לסין.

* בקוריאה
* הזמן הממוצע הנדרש להתחלת עסקים ארוך ולכן יש לצפות לתהליך ארוך ומייגע בהשוואה למדינות המערב אך קצר יותר מאשר יפן.
* העסקים עם הקוריאניים נעשים על בסיס אישי ולכן הפעילות מחייבת ביקורים תכופים של אנשי השיווק.חרף תחלופתם הרבה של הקוריאניים ,עלולה עובדה זו להוות בעייה בתהליכים שמשכם רב.להסכמים יש חשיבות פחותה.
* מרגע שהתקבלה החלטה לשיתוף פעולה עם החברה הקוריאנית,הם יצפו להליך מהיר ביותר :מתגובה על שאלותיהם ,הכנת פיילוט ואף אספקת מוצרים.
* לקוריאנים חיי תרבות המשלבים גולף,הליכה בהרים קריוקי ועוד.מומלץ להכיר בתחביבים אלה החשובים להידוק הקשר לקראת עסקים.
* הקוריאנים יבקשו להכיר מודל של הצלחה לפני כניסתם לתחום ספציפי.
* למרות ההתקרבות שחלה בשנים האחרונות למערב ,נושאים של שמירת קניין רוחני עדיין מהווים לעתים בעייה.
* הבנת השפה האנגלית ע"י הקוריאנים הינה גבוהה ,אולם לעתים נדרש מתורגמן כדי לתרגם את המשמעות והכוונה שמאחרי המלים.

לסיכום ,המזרח תמיד קסם לישראלי כתייר בשל ססגוניותו ,מאכליו,טקסים תרבותיים ועוד.עובדות חיצוניות אלו מדגישות אף את השוני בתרבויות העסקיות כפי שתואר לעיל.
שמירה על כללי התנהגות הולמים במזרח חשובה שבעתיים ,ולכן כדאי להיקשר עם חברות מקומיות באמצעות איש קשר מקומי המאפשר העברת מסר נכונה ובתיזמון הנכון.
זיכרו ,טעויות הנעשות במפגש הראשון עם בעל ברית פוטנציאלי כמעט ואינן ניתנות לגישור ותיקון כי לא מתקיימת הזדמנות נוספת.

משה שרת הינו בעלים ומנהל חברת Skylimit שעיסוקה העקרי הוא הבאת חברות ישראליות לידי ביצוע מכירות מעבר לים באמצעות הקמת מערכי מכירה אאוטסורסינג ואיתור שותפים
http://www.skylimit.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב