- אם קיבלת, עוד לפני האודישן, הנחיות בנוגע לקטע שעליך להציג (סצנה ממחזה, טקסט, שיר, ריקוד וכולי) - למד את הטקסט בעל פה, הכר את הדמות לעומק, דע את מערכות היחסים שלה עם דמויות אחרות והתאם את הלבוש וההופעה לדמות.
- אם תוכל לבחור בעצמך את הקטע שתציג - רצוי לבחור בקטע שאתה מכיר לעומק ומזדהה איתו, ושיבטא בצורה מכסימלית את כישרונך הייחודי, למשל שירה או משחק דרמטי. גם כאן עליך לברר כל פרט אפשרי על הדמות ולבחור בהתאם את הלבוש וההופעה.
- אם אינך יודע דבר על הקטע אותו תציג - מומלץ להתאים את הופעתך לתמונה שלך שבידי הבוחנים. באודישן שני כדאי לבוא לשמור על הלבוש וההופעה שהיו לך באודישן הראשון.
- בכל מקרה רצוי להתאמן ככל היותר על הקטע שיוצג באודישן, להציג אותו לפני אנשים אחרים מהתחום ואף לצלם את עצמך בווידיאו, כדי שתוכל ללמוד מהטעויות ולשפר את ההופעה.
- מומלץ להוסיף "תוכן" משלך לדמות, כמו מחווה מסוימת שתרשים את הבמאי. עם זאת, חשוב לא להגזים, ויש להקפיד לשמור על קווי האופי של הדמות.
- כדאי להכין מראש שירים או בדיחות, שתוכל "לשלוף" אם הבוחנים יבקשו.
- רצוי להגיע למקום לפני הזמן שנקבע לך, על מנת לדלות מידע רב ככל האפשר על התפקיד והבוחנים.
- מאד לא רצוי להגיע רעב או עייף לאודישן (אבל גם לא אחרי ארוחה משביעה מדי). סנדוויץ' ובקבוק מים בתיק יכולים תמיד לעזור.
- כדאי להביא לאודישן כל מיני אביזרי לבוש למקרה הצורך: פאות, כובעים, שעונים, זקן מלאכותי ועוד.
- צורת הישיבה מול הבוחנים חשובה מאד. רצוי לשבת בגב ישר (אך לא מתוח מידי), ברגליים מעט מפוסקות (אך לא יותר מידי) או משוכלות, בצורה טבעית ולא מתוחה, ולשנות מעט את התנוחה מפעם לפעם. אין לשבת בשילוב ידיים.
- הבעת הפנים צריכה להיות קשובה ומנומסת, אך גם ידידותית. כדאי לשנות את ההבעה בתגובה לדברי הבוחנים. כמובן שאסור לפהק ולהראות סימני עייפות או שעמום.
- חשוב מאד לשמור על נימוס: לא להתפרץ לדברי הבוחנים, לא לאכול או לשתות ללא רשות, לא לשאול שאלות ספציפיות על התפקיד עוד לפני שעברת את האודישן ולא להעביר שום ביקורת על הבוחנים או המבחן.
- יש לענות בדיוק על השאלות של הבוחנים. סיפור אישי מעניין ומצחיק עשוי לתרום, אך לא מומלץ להאריך בסיפור, להתחכם או לעסוק בהרחבה בעניינים אישיים.
- כשאתה מפרט את קורות החיים (אותם, כזכור, יש ללמוד בעל פה), התחל מהפרטים המאוחרים ביותר מבחינה כרונולוגית ומהתפקידים המשמעותיים ביותר, וסיים בתפקידים הראשונים והחשובים פחות. אסור להתייחס לשום תפקיד שביצעת בעבר כאל "לא מרכזי" או "קטן", אבל גם לא להגזים בחשיבות התפקיד, אם אין בכך אמת.
- בזמן הבחינה חשוב כמובן לפעול לפי הוראות הבמאי, אבל אסור לפחד ולהתבייש: מקובל וכדאי מאד לשאול שאלות על הדמות והסצנה, מותר לבקש זמן להתארגן לפני ההופעה ומותר לבקש להציג קטע נוסף. כמובן שאם הבוחנים מסרבים, אסור להתעקש יותר מידי.
- התרגשות היא טבעית. לא צריך לנסות ולהסתיר אותה, ואפשר אפילו לשתף את הבוחנים!
(הטיפים באדיבות חברת גו מנג'מנט ישראל)
"Go Management ישראל" היא סוכנות דוגמנות וטאלנטים שזהו הסניף השלישי שלה בעולם. לבעליה ניסיון של מעל 10 שנים בתחומי האופנה, צילום, הפקות ויחסי ציבור.