אתרי המדיה החברתית המאופיינים בסביבת ה-Web 2.0, אותם אתרים המאפשרים לגולשים לייצר, לפרסם ולהפיץ תכנים מסוגים שונים. תחת קטגוריה זו ניתן למצוא מגוון רחב של אתרים דוגמת
רשתות/קהילות חברתיות, בלוגים, פורמים , אתרי שיתוף תמונות ווידאו, אתרי דרוג, אתרי Wiki, שימוש ב- Widgets, RSS Feed ועוד… בין האתרים המדוברים ביותר בעולם המדיה החברתית ניתן למצוא את: Facebook, Twitter, YouTube, Digg, StumbleUpon, Delicious.
עובדות חשובות:
אנשי שיווק רבים רואים באותם רשתות החברתיות כפוטנציאל עצום עם אפשרות לחשיפה אדירה לקהילות יעד מפולחות המניבות היקף תנועה אדיר. רשתות חברתיות כבשו את רשת האינטרנט בעולם,
הרשתות חברתיות נמצאות כיום בראשי רשימות אתרי האינטרנט הפופולאריים בעולם. דוגמא חיה היא פייסבוק; כמעט 2 מיליון משתמשים פעילים מישראל מתוך 325 מיליון בתוך רשת חברתית אחת
שגדלה בחצי מיליון משתמשים ביום!
רצון אסטרטגי וחשיבה מחוץ לקופסא:
אסטרטגיית השיווק והפרסום במדיה החברתית (SMM - SMO) מציבה את המוצר או המותג של חברות מול מיליוני גולשים מדי יום בצורה ממוקדת היטב לפי; מילות מפתח, מאפיינים דמוגרפיים, איזור גיאוגרפי ותחומי עניין.
אסטרטגיה זו נועדה בכדי לגדול ולהתפשט וכך בעצם להגדיל משמעותית את התנועה לאתרי הבית של חברות וכך בעצם לנהל באופן פרואקטיבי את מותגיהם.
הכוח, הפוטנציאל והערך המוסף:
• מיתוג המוצר / שירות החברה במדיה החברתית.
• ניהול מוניטין החברה באינטרנט. הזרמת תנועה עצומה אל אתרי החברה.
• בניית קישורים נכנסים לאתרי החברה.
• חשיפה מקסימאלית ברשת.
• הגדלת קהל לקוחות החברה.
• יצירת קשרים אסטרטגיים ושיתופי פעולה.
החשיבות הגדולה של הנוכחות במדיה החברתית:
בכנס השיווק הדיגיטאלי אד-טק שהתקיים שבוע שעבר בניו-יורק עסקו לראשונה באופן מהותי בנושא המדיה החברתית בדגש על הרשתות החברתיות ואחת המסקנות הבולטות מהכנס הייתה שמי שלא יעסוק בנושא החברתי יאבד נתחי שוק גדולים ומרכזיים.
הנוכחות והפעילות במדיה חברתית הפכה לחיונית וחשובה כי שם הגולשים נמצאים. הפעילות ברשתות חברתיות ובאתרי שיתוף מידע הפכו להיות חלק בלתי נפרד משימושי האינטרנט הנפוצים עבור
הגולשים.
המדיה החברתית היא המקום בו הגולשים מבלים את רוב שעותיהם מול המחשב, שבו הם פעילים מדברים, קוראים, מתעניינים, חווים חוויות וחולקים תכנים – שם הם גם מדברים על המותג שלכם,
על המוצר שלכם, על השירות שאתם מציעים להם.
כיום קשה מאוד לגרום לגולשים לנהל את השיחה על המותג שלכם באתר הבית של החברה. במקום זאת, כדאי להשתלב ולהיטמע בזירה הביתית שלהם על מנת להפיק תוצאות יעילות.
הסרת הפחדים והקפיצה למים:
תכליתה שלה המדיה החברתית היא אינה למכור לקהילות מקוונות אלא דרך שיווק תוכן נרחב ובניית אסטרטגיית מערכת יחסים עם קהל המטרה הרלוונטים של חברות.
המדיה חברתית היא אפיק השיווק המדובר ביותר היום בתחום השיווק באינטרנט וזוהי הפלטפורמה האולטימטיבית ביצירת "באז" באינטרנט על המותג מסויים.
בהצלחה!
www.a-2-z.co.il שיווק בינלאומי באינטרנט