מדוע את/ה המטפל/ת צריך/ה ביטוח אחריות מקצועית ?
בחרת עיסוק שתפקידו לעזור לכל אדם, כמעט לכל מחלה.
אתה משקיע במטופל שעות של תשאול, הבנה, הקשבה, אמפתיה, מגע ורצון לעזור.
שני המקרים הנ"ל לא אירעו בכוונה תחילה, כי אם ברשלנות של רגע שיכולה להיות תוצאה של הסבר לא נכון ,
מגע חזק מידי, הדרכה חסרה, המלצות תזונה או צמחי מרפא לא מותאמים למצב המטופל.
חשוב לדעת שכל מטפל המספק טיפול רפואי או פרא-רפואי, יהיה אחראי על נזק פיזי או נפשי שנגרם למטופל ובתנאי שנגרם ברשלנות.
תביעות משפטיות רפואיות בחברה העכשווית נמצאות במגמת עלייה, ולו רק בגלל הקלות של הגשת תביעה מחד, והידיעה שמישהו ישלם פיצוי על הנזק שנגרם מאידך.
אם בעבר נמנע המטופל הנפגע מלתבוע את המטפל (קשר אישי או חוסר ידע), הרי שהיום תביעות שכאלה נמצאות בקביעות בבירורם של בתי המשפט.
בעת תביעה מצטרפים שני גורמי הוצאות חשובים:
1. עלות ההגנה של עורך דין.
2. סכום הפיצוי במידה וייפסק לטובת התובע.
לפיכך, לפוליסת ביטוח "אחריות מקצועית" יש מס' יתרונות עבורך :
א. שקט למטפל/ת על כל מקרה שלא יקרה, ליווי והסבר בכל עת
ב. כיסוי של סכום ביטוח הולם ל"יום סגריר"
ג. כיסוי של הוצאות ההגנה, כלומר עורך דין
ד. הוצאה מוכרת, כמובן
חשוב לוודא שהפוליסה תכלול שני סוגי ביטוח:
א. ביטוח אחריות מקצועית - לכל תחומי העיסוק הנרכשים לרבות סדנאות
הביטוח מכסה כל נזק פיזי או נפשי שייגרם ברשלנות כתוצאה או תוך כדי טיפול
ב. ביטוח צד שלישי - הביטוח מכסה כל נזק תאונתי שנגרם למטופל, שוב על רקע רשלנות של המטפל
טיפים להפחתת הסיכון ורשלנות :
שמור על ציוד תקין
ודא שמיטת הטיפולים לא גבוהה מידי, נעולה כנדרש, העמד דרגש לקראת סיום והענק סיוע למטופל לרדת ממנה בביטחה
שמור על סביבה נקיה
ודא שהסביבה נקיה מכל מכשול אפשרי
הערך כאב
שים לב במהלך הטיפול לכאב אפשרי של המטופל.
שאל את המטופל אם מידת לחץ המגע נוחה לו. אם מדובר במטופל חדש תיידע אותו על סימפטומים אפשריים ביום יומיים לאחר הטיפול.
ספק פרטיות
כדי למנוע תלונה של הטרדה מינית, ספק פרטיות מוחלטת למטופל בעת החלפת בגדים.
שים לב להערותיך, פליטות פה או מגע שיכול להתפרש כהטרדה.
תיאום ציפיות
תאם ציפיות עם המטופל לפני הטיפול. אל תשער שהמטופל יודע מה עומד להיות במהלך הטיפול או אחריו. התיאום יראה את דאגתך אליו.
המשך קשר לאחר הטיפול
כדאי ליצור קשר עם המטופל, במיוחד אם הוא חדש אצלך, ושאל כיצד הוא מרגיש. חשוב במיוחד עם מטופלים מבוגרים.
שמירה על כנות
בכל שלב של טיפול יש ליידע את המטופל על הנעשה איתו, לברר מה שלומו, לייעץ לו לפנות לרופא לפי הצורך ולגלות אמפתיה. אין להתחמק מטלפון נרגש או מודאג (התחמקות בונה כעס ותסכול אצל המטופל ועלולה להגביר מוטיבציה לתביעה)
רישום מדויק
יש לרשום כל מידע אפשרי ולתעד כל בעיה בתיק הרפואי. אין לבצע מחיקות על התיק הרפואי
התייעצות עם סוכן הביטוח
בכל מקרה של ספק כיצד לנהוג, רצוי להתקשר לסוכן הביטוח שלך ולברר כיצד לפעול
ב ה צ ל ח ה !
מישל אקרמן - סוכן ביטוח ומטפל
מישל אקרמן - סוכן ביטוח מומחה עם ותק של מעל 20 שנה בענפי הביטוח : אלמנטרי (אחריות מקצועית רפואית, רכב, דירה, עסק ועוד), פנסיה ובריאות, גמל ופיננסיים. המשרד ממוקם בהרצליה.
מטפל מומחה בשיאצו, טווינה.
טלפון : 09-951460 נייד. 050-5281348 פקסמייל - 077-9030320