תוכן שיווקי הינו שם קוד נפוץ בעולם הפרסום המכוון לתוכן פרסומי סמוי, הנפוץ בחלק ניכר מאמצעי התקשורת של ימינו, לרבות סרטי קולנוע, עיתונים, אתרי אינטרנט, תוכניות טלוויזיה וכדומה. המינוח תוכן שיווקי הומצע על-ידי אנשי הפרסום, שכן לצירוף המילים "פרסומת סמויה" יש דימוי שלילי ופולשני, ואילו תוכן שיווקי מצלצל לאוזן הממוצעת כהליך ידידותי.
תוכן שיווקי בתוכניות טלוויזיה
הערוצים המסחריים בטלוויזה הם המובילים בשילוב תוכן שיווקי בתוך תכניהם השונים, זאת מהסיבה שערוצים אלו, כמעט כמו כל כלי מדיה כיום, מתפרנסים מפרסומות. תוכן שיווקי נחשב לפרסומת מעודנת, שהצופה לא חושד במניעים השיווקיים שמאחוריה, וברוב המקרים האפקטיביות של תוכן שיווקי היא רבה ואיכותית יותר מהאפקטיביות של פרסומת מוצהרת.
דוגמאות לשימוש בתוכן שיווקי תוכלו לראות בתוכניות בישול, לדוגמה, בהן ימליץ הבשלן התורן על שמן של חברה ספציפית, או שידאג שבכל זמן הבישול יופיע בפריים של המסך רסק עגבניות של חברה אחרת. תוכן שיווקי מסוג אחר יוכל להופיע בסדרת אקשן, בה הגיבור נוסע תמיד ברכב נוצץ בעל ביצועים מרשימים, והמצלמה מקפידה להראות לנו את סמל הרכב (מיצובישי, מאזדה או ב.מ.וו לדוגמא) בסצינות שונות.
תוכן שיווקי באתרי אינטרנט ועיתונים
לעיתונים ומגזינים באינטרנט יש מוניטין גבוה בעיני הקוראים. כשאנו קוראים מגזין או עיתון זה או אחר, אנו יודעים שהתכנים שאנו צורכים הינם תכנים אובייקטיביים, שנהגו, נכתבו ונבדקו - כל זאת ממניעים טהורים ולא תלויים. אלא שלאחרונה מופיעים בתקשורת יותר ויותר תכנים אותם ניתן לסווג כתכנים שיווקיים בוטים.
לא חסרות דוגמאות לכך - אם חברת קפה ישראלית, לדוגמא, תהא מעוניינת לשווק טוב יותר את מוצריה היא תוכל ליזום שיתוף פעולה עם מגזין אינטרנט. כתוצאה מכך יוקם מדור חדש באתר, שיעסוק בקפה, בו יכתבו כותבי האתר ביקורות, סיפורים וסקירות אובייקטיביות אודות קפה, ואחת לכמה כתבות תכתב סקירה על חברת הקפה המממנת, ובנוסף - פרסומות שונות של אותה החברה יעטרו את המדור באופן קבוע.
תוכן שיווקי בסרטי קולנוע
תוכן שיווקי בסרטי קולנוע נחשב לסוג הבעייתי ביותר של תוכן שיווקי. ביקורות רבות נכתבות על כך שנים רבות, זאת משום שסרטי קולנוע נחשבים ליצירות אמנות בלתי תלויות, ושילוב של תוכן שיווקי במהלכם נחשב לאקט בעייתי, שרבים סולדים ממנו.
דוגמא מפורסמת לשימוש בתוכן שיווקי בסרטי קולנוע ההם סרטי ג'ימס בונד המפורסמים. כחלק מגיוס הכספים למימון סרטי האקשן היקרים הללו, נחתמים חוזי ענק עם מותגים מובילים בעולם מתחומי הלבוש, ההנעלה, והרכב, אשר פורשים את חסותם הבלעדית על חלקים שונים בסרט. כך, למשל, רכבו המיתולוגי של ג'ימס בונד יהיה תמיד מסוג ב.מ.וו, שעונו היוקרתי יהא מסוג רולקס, משקפי השמש שלו יהיו של ריי-באן, וכדומה.
איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.