אין ספק כי המרחב הווירטואלי של היום מציע מגוון רחב היקף של אתרי אינטרנט בשלל תחומים ונושאים. כמעט ולא קיימים חברות או בתי עסק אשר אין בבעלותם אתר אינטרנט, המפרסם את מוצריהם או את השירותים המוצעים על ידם. עם זאת, מאחר והתחרות בכל תחום ותחום הנה אינטנסיבית, כל בעל אתר אינטרנט מבקש להראות לקהל הגולשים מדוע המוצרים אותם הוא משווק ייחודיים יותר וטובים יותר מאלו של מתחריו. תוכן שיווקי הנו אחד הכלים העיקריים בהם ניתן להוכיח לגולשים את ייחודיות המוצרים והשירותים השונים. מטרתו של תוכן שיווקי היא למשוך גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים, לגרום להם לקרוא על המוצרים המתפרסמים ובסופו של דבר לגרום להם לרכוש את המוצרים הללו. עם זאת, כמו שמוצרים ושירותים מיועדים לקהל יעד מסוים, כך גם יש לבצע התאמה בין התוכן השיווקי לבין קהל הגולשים אותו מבקשים למשוך לאתר.
תוכן שיווקי המותאם לקהלי יעד שונים
אחד השלבים המהותיים בבניית אתר אינטרנט חדש ובקביעה איזה תוכן שיווקי יופיע באתר, הוא לקבוע באופן מדויק וספציפי מיהו קהל היעד. לאחר הגדרת קהל היעד, קל הרבה יותר להחליט איזה תוכן שיווקי מתאים יותר. התאמתו של תוכן שיווקי אל קהל היעד הינה בעלת חשיבות רבה להצלחתו של אתר האינטרנט. ניתן להקביל את ההתאמה ביניהם לסיפור של זהבה ושלושת הדובים. בסיפור זה זהבה מנסה את שלושת הכיסאות, הדייסות והמיטות של הדובים, עד שהיא מוצאת את אלה שהכי מתאימים לה - את כיסאו, דייסתו ומיטתו של הדוב הקטן. סביר להניח שאם אלה לא היו בנמצא, זהבה הייתה עוזבת את בית הדובים מוקדם יותר. כך יש להתייחס גם אל קהל הגולשים. יש להתאים אליהם את התוכן השיווקי בצורה הטובה ביותר, על מנת שלא יברחו מאתר האינטרנט. הכנסת תוכן שיווקי המתאים לקהל היעד תרתק את הגולשים, תגרום להם להישאר באתר ולשקול רכישה של המוצרים המתפרסמים בו.
דוגמאות להתאמת תוכן שיווקי אל קהל היעד
כאמור, תוכן שיווקי משתנה מאתר לאתר, בהתאם לקהל היעד. לכן, אתרי אינטרנט יכילו תכנים שונים, בהתאם למגזרים ולגילאים השונים של קהל היעד. אתרי אינטרנט המפרסמים מוצרים המיועדים למגזר החרדי, יכילו תכנים שיווקיים שונים מאשר אלו המפרסמים מוצרים למגזר החילוני. כמו כן, אתרי אינטרנט המבקשים לפרסם מוצרים לאנשי מקצוע יכילו תכנים שיווקיים שונים מאתרים המיועדים לציבור הרחב. כך גם מבחינת גיל קהל היעד. לדוגמא, אם אתר אינטרנט מבקש לפרסם מוצרים למתבגרים, הוא יכיל תוכן שיווקי המנוסח באופן שימשוך נערים ונערות בגילאים אלו. לעומת זאת, אתר אינטרנט המבקש לפרסם מוצרים לקהל יעד של מבוגרים, יכיל תוכן שיווקי המנוסח בצורה שונה לגמרי.
לסיכום, ניתן לראות כי חשיבות ההתאמה בין תוכן שיווקי באתר אינטרנט לבין קהל היעד שלו הינה רבה ביותר. באמצעות התאמה זו, ניתן לגרום למעמדו של אתר האינטרנט לנסוק ולהכנסות החברה או בית העסק לצמוח בהתאם.
איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.