בעולם השיווק, קידום מכירות נחשב לאחד מארבעת מרכיבי תמהיל השיווק, בנוסף לפרסום, שיווק ישיר ויחסי ציבור. קידומי מכירות הם מאמצי קידום בלתי אישיים אשר המטרה שלהם היא ליצור השפעה מיידית על מכירות.
מאמצי קידום המכירות מופעלים לתקופה מוגבלת וקבועה מראש על מנת להגדיל את הביקוש של הצרכן למוצר או לשירות, לעורר את המודעות למוצר/שירות או לשפר את הזמינות של המוצר. דוגמאות לקידום לקוחות כוללות קופונים, הנחות, תחרויות, תצוגות מכירה(point of purchase displays), חלוקת דוגמיות ומתנות, הפקת אירועים שונים ומימון.
קידום אתרים, לעומת זאת כולל פעילויות העוסקות בשיפור מעמדו של אתר אינטרנט במנועי החיפוש, והעלאת דרוג האתר באמצעים שונים.
קידום אתרי אינטרנט הינו תחום חם בעולם השיווק בארץ ובעולם, ולאחרונה צצים יותר ויותר אתרי אינטרנט, אשר טוענים "להבין איך גוגל עובד" ולהצליח לקדם אתר במהירות.
מלבד העובדה שרוב החברות העוסקות בתחום עושות זאת בחובבנות, ופעמים רבות חסרות את הידע שנדרש לשם קידום אתרים אמיתי אשר מחזיק לאורך זמן, אחת הבעיות המרכזיות בתחום הוא שהחברות הללו מספקות פתרון ייעודי של קידום אתרים, וחסרי כל ניסיון בתחומי שיווק חשובים לא פחות, ביניהם קידום מכירות.
כך נוצר מצב בעייתי שלקוח שמעוניין לקדם את החברה שלו נדרש לפנות לשני גורמים, לחברות SEM המתמחות בקידום אתרים ולחברות פרסום וקידום מכירות שונות. למרות שחברות רבות טוענות שהן מתמחות ב-SEM (Search Engine Marketing), חברות אלו לרוב פועלות רק בתחום מצומצם כלשהו, למשל שיפור הקוד של אתר האינטרנט.
מלבד הבזבוז המיותר שנוצר משכירת שתי חברות לשם המטרה הזהה של שיווק והעלאת המודעות למותג, הבעייתיות האמיתית בפיצול זה הינה שהקמפיינים השיווקיים השונים פועלים בנפרד, למרות שהפרדה זו פוגמת ביעילות של שני הקמפיינים.
לאחרונה גוברת המודעות בשוק לכך שעל מנת להיות אפקטיביים בתחום השיווק, שם התחרות היא פראית, יש לבנות מערך שיווק כולל, אשר משלב את היתרונות של הערוצי המדיה השונים.
מלבד פתרונות השיווק הברורים, כגון פרסום של קופונים והנחות באתר, השיווק באינטרנט מאפשר גם ליצור פתרונות יצירתיים יותר. התאמת עיצוב אתר הבית לנקודת המכירה(P.O.P) מהווה דוגמה אחת לדרך בה קידום אתרים יכול לעבוד במשותף עם קידום מכירות, וליצור אפקט צרכני חזק יותר של המותג.
מאמצי קידום המכירות מופעלים לתקופה מוגבלת וקבועה מראש על מנת להגדיל את הביקוש של הצרכן למוצר או לשירות, לעורר את המודעות למוצר/שירות או לשפר את הזמינות של המוצר. דוגמאות לקידום לקוחות כוללות קופונים, הנחות, תחרויות, תצוגות מכירה(point of purchase displays), חלוקת דוגמיות ומתנות, הפקת אירועים שונים ומימון.
קידום אתרים, לעומת זאת כולל פעילויות העוסקות בשיפור מעמדו של אתר אינטרנט במנועי החיפוש, והעלאת דרוג האתר באמצעים שונים.
קידום אתרי אינטרנט הינו תחום חם בעולם השיווק בארץ ובעולם, ולאחרונה צצים יותר ויותר אתרי אינטרנט, אשר טוענים "להבין איך גוגל עובד" ולהצליח לקדם אתר במהירות.
מלבד העובדה שרוב החברות העוסקות בתחום עושות זאת בחובבנות, ופעמים רבות חסרות את הידע שנדרש לשם קידום אתרים אמיתי אשר מחזיק לאורך זמן, אחת הבעיות המרכזיות בתחום הוא שהחברות הללו מספקות פתרון ייעודי של קידום אתרים, וחסרי כל ניסיון בתחומי שיווק חשובים לא פחות, ביניהם קידום מכירות.
כך נוצר מצב בעייתי שלקוח שמעוניין לקדם את החברה שלו נדרש לפנות לשני גורמים, לחברות SEM המתמחות בקידום אתרים ולחברות פרסום וקידום מכירות שונות. למרות שחברות רבות טוענות שהן מתמחות ב-SEM (Search Engine Marketing), חברות אלו לרוב פועלות רק בתחום מצומצם כלשהו, למשל שיפור הקוד של אתר האינטרנט.
מלבד הבזבוז המיותר שנוצר משכירת שתי חברות לשם המטרה הזהה של שיווק והעלאת המודעות למותג, הבעייתיות האמיתית בפיצול זה הינה שהקמפיינים השיווקיים השונים פועלים בנפרד, למרות שהפרדה זו פוגמת ביעילות של שני הקמפיינים.
לאחרונה גוברת המודעות בשוק לכך שעל מנת להיות אפקטיביים בתחום השיווק, שם התחרות היא פראית, יש לבנות מערך שיווק כולל, אשר משלב את היתרונות של הערוצי המדיה השונים.
מלבד פתרונות השיווק הברורים, כגון פרסום של קופונים והנחות באתר, השיווק באינטרנט מאפשר גם ליצור פתרונות יצירתיים יותר. התאמת עיצוב אתר הבית לנקודת המכירה(P.O.P) מהווה דוגמה אחת לדרך בה קידום אתרים יכול לעבוד במשותף עם קידום מכירות, וליצור אפקט צרכני חזק יותר של המותג.
הכותב הינו מייסד וסמנכ"ל של דומיין דה נט טכנולוגיות.