סמלי הסטטוס של מנכ"לים משתנים מעת לעת. פעם זה רכב מסוים, פעם זה קואץ' אישי ועכשיו זה טריאתלון. וגם להיראות טוב ברשת. כמו שבעבר מנהלים בכירים הציצו אחד לשני בשעון ובנעליים כדי להשוות מותגים ולראות של מי יותר יוקרתי, היום עושים חיפוש גוגל אחד על השני ובודקים מי נראה יותר תותח.
לא מזמן נפגשתי עם נשיא חברת היי-טק גדולה, שאמר לי שאני לא צריכה להסביר הרבה את השירות שלי. הוא יודע בדיוק מה אני עושה, ובדיוק מה הוא רוצה ממני: הוא רוצה להיראות ברשת בדיוק כמו xxxx. וכאן הוא נקב בשמו של מנכ"ל די ידוע.
ולמרות הכל, לא כל מנכ"ל צריך בלוג ברזומה. (רק אלו שממש חשוב להם איך הם נראים).
בלוג מנכ"ל נחשב לאמצעי יעיל להשגת מטרות מגוונות:
מתן פנים אנושיות לפעילותו של גוף עסקי
יצירת קשר בלתי אמצעי עם לקוחות או קהל מתעניין
הפצת מידע שחשוב לחברה להפיץ, שאינו פרסומי ואינו מתאים לקמפיין פרסום
יצירת התעניינות גם בקרב העובדים, על האופן שבו החברה שלהם נראית מבחוץ
אמצעי לחברה להיראות מעודכנת ומתואמת עם רוח הזמן - שבה שיתוף ושיחה הן מילות המפתח, ובלוגים הם אחת הדרכים הכי יעילות לקיים את שני התנאים הללו.
הסיבות הטובות והנכונות ברורות. אבל אי אפשר בלי כמה שאלות, הסתייגויות ותהיות:
האם מנכ"ל באמת יכול לכתוב בבלוג ככל העולה על רוחו, גם התרשמויות אישיות, גם סיפורים מתוך פעילות החברה, גם אנקדוטות אישיות, וקצת ביקורת? אולי אם המנכ"ל הוא גם בעל המניות העיקרי, ולפיכך לא חושש ממה יגידו בעלי המניות.
האם כשחברה יוצרת בלוג חברה ובו עובדיה מתקשרים עם הגולשים, הם באמת מרגישים חופשיים לכתוב כפי שהיו כותבים אילו היו בעילום שם וללא פיקוח? האם בכל חברה וארגון באמת יש תחומים מעניינים לדבר עליהם, פעילויות מיוחדות ואנשים שיודעים לכתוב? איך בכלל ניגשים ליצירת בלוג מקצועי?
הנה כמה נקודות לחשוב עליהן ולאמץ:
כשמנכ"ל כותב בלוג, הוא לא יכול להישמע כמו עוד ערוץ להפצת הודעות לעיתונות. בשביל זה הוא משלם הון ליחצ"ני החברה. הוא חייב לדבר כמו בנאדם.כן, כמו בנאדם. אבל לא כמו אחד מהחבר'ה. השפה צריכה להיות מדויקת, נכונה ומכובדת.
וצריך נושא לבלוג. נשמע טריויאלי? זה לא. האם הנושא הוא חידושים במוצרים שלנו? פעילויות מעניינות שלנו? הערכים של המנכ"ל? הפוליטיקה הארגונית? מחשבות של יום חול? בקיצור, צריך נושא והגדרה לבלוג, לא קמים בוקר אחד ומתחילים לכתוב.
תכתבו על מה שאתם יודעים. כל אחד יודע משהו, וכל אחד לא יודע הרבה דברים. תכתבו על מה שאתם יודעים. אם תגלו שאין שם הרבה - כדאי שתפתחו כישרון כתיבה אדיר שיסווה את זה.
לא מזמן נפגשתי עם נשיא חברת היי-טק גדולה, שאמר לי שאני לא צריכה להסביר הרבה את השירות שלי. הוא יודע בדיוק מה אני עושה, ובדיוק מה הוא רוצה ממני: הוא רוצה להיראות ברשת בדיוק כמו xxxx. וכאן הוא נקב בשמו של מנכ"ל די ידוע.
ולמרות הכל, לא כל מנכ"ל צריך בלוג ברזומה. (רק אלו שממש חשוב להם איך הם נראים).
בלוג מנכ"ל נחשב לאמצעי יעיל להשגת מטרות מגוונות:
מתן פנים אנושיות לפעילותו של גוף עסקי
יצירת קשר בלתי אמצעי עם לקוחות או קהל מתעניין
הפצת מידע שחשוב לחברה להפיץ, שאינו פרסומי ואינו מתאים לקמפיין פרסום
יצירת התעניינות גם בקרב העובדים, על האופן שבו החברה שלהם נראית מבחוץ
אמצעי לחברה להיראות מעודכנת ומתואמת עם רוח הזמן - שבה שיתוף ושיחה הן מילות המפתח, ובלוגים הם אחת הדרכים הכי יעילות לקיים את שני התנאים הללו.
הסיבות הטובות והנכונות ברורות. אבל אי אפשר בלי כמה שאלות, הסתייגויות ותהיות:
האם מנכ"ל באמת יכול לכתוב בבלוג ככל העולה על רוחו, גם התרשמויות אישיות, גם סיפורים מתוך פעילות החברה, גם אנקדוטות אישיות, וקצת ביקורת? אולי אם המנכ"ל הוא גם בעל המניות העיקרי, ולפיכך לא חושש ממה יגידו בעלי המניות.
האם כשחברה יוצרת בלוג חברה ובו עובדיה מתקשרים עם הגולשים, הם באמת מרגישים חופשיים לכתוב כפי שהיו כותבים אילו היו בעילום שם וללא פיקוח? האם בכל חברה וארגון באמת יש תחומים מעניינים לדבר עליהם, פעילויות מיוחדות ואנשים שיודעים לכתוב? איך בכלל ניגשים ליצירת בלוג מקצועי?
הנה כמה נקודות לחשוב עליהן ולאמץ:
כשמנכ"ל כותב בלוג, הוא לא יכול להישמע כמו עוד ערוץ להפצת הודעות לעיתונות. בשביל זה הוא משלם הון ליחצ"ני החברה. הוא חייב לדבר כמו בנאדם.כן, כמו בנאדם. אבל לא כמו אחד מהחבר'ה. השפה צריכה להיות מדויקת, נכונה ומכובדת.
וצריך נושא לבלוג. נשמע טריויאלי? זה לא. האם הנושא הוא חידושים במוצרים שלנו? פעילויות מעניינות שלנו? הערכים של המנכ"ל? הפוליטיקה הארגונית? מחשבות של יום חול? בקיצור, צריך נושא והגדרה לבלוג, לא קמים בוקר אחד ומתחילים לכתוב.
תכתבו על מה שאתם יודעים. כל אחד יודע משהו, וכל אחד לא יודע הרבה דברים. תכתבו על מה שאתם יודעים. אם תגלו שאין שם הרבה - כדאי שתפתחו כישרון כתיבה אדיר שיסווה את זה.
דנית ניצן, מומחית Identity Management (ניהול זהות). המטרה: כשיחפשו את השם שלך ברשת תיראה פצצה. התוצאה: בדיוק זה.
http://www.dnim.co.il