במטרה לתעל את יכולת האבחנה שלנו בזיהוי הצבעים, למיצוי הפוטנציאל-
הגלום באישיותנו ולשיפור איכות חיינו ורמת החיוניות שבקרבנו, נשתמש
במודל- "קצפת". מודל זה, מספק כלים המשקפים 'מבעד לצבעים' את אותן-
המטרות והמשמעויות הקיומיות אליהם אנו שואפים בעולמנו.
טרם הפעלת המודל בחיינו, חשוב שנהיה ערים ומודעים למהותם 'ולכוחם' -
של הצבעים השונים באופן מקיף, על מנת ליישם את משמעותם ברמת
"השיעור בהעצמה הקיומית" ובדרך בה הם מגדירים ומצביעים על-
'אופי חיינו ועולמנו הפנימי'. להלן, ארבעת השלבים אשר במודל:
**--**--**--
קריאה/קליטה
**--**--**--
בשלב בסיסי זה נגדיר 'ונאבחן', את אותם הצבעים העיקריים-
"הניבטים מאישיותנו" נפתח את ארון הבגדים שלנו (הקיצי והחורפי)-
ונתבונן בשלל הצבעים המאפיינים אותו. מתוך המגוון, נבחר כשלושה-
צבעים עיקריים הנחשבים- "שולטים בחיינו"... כעת, נבצע- 'תהליך-
הפנמה' של משמעות שלושת הצבעים הללו, כפי שהינם- 'מקרינים-
בתכונותיהם' ומציגים 'מרכיבים שונים' באישיותנו ובעולמנו. מרגע זה
וכמספר ימים לאחר התגבשות הבחירה, 'נעבד' את משמעותם של צבעים-
אלה, לדרך- בה מתנהל עולמנו (סגנון חיינו) ועל פיה מאופיינים מגוון-
קוויי אישיותנו, לצד- השתקפותם בתהליכי קבלת החלטותינו ובבחירות-
הניבטות מהן- בדרך- בה מתקיימים חיינו- כאן ועכשיו...
**--**--**-
"ציון דרך"
**--**--**-
לאחר 'שעיכלנו והפנמנו' את מכלול "ציוניי הדרך" אשר-
בשיעורים בהעצמת קיומנו, בכל הקשור לאפיונינו האישיותיים-
'ולקוויי המתאר' של מסגרות חיינו, לאורך כמספר ימים; נעלה על-
הכתב, או 'נציב בתודעתנו', את שלל המסקנות התפיסתיות, בכל-
הנוגע- "למקצה השיפורים", הנדרש להבאת חיינו- 'למסלולם-
הייעודי', ביחס להצמחה ולהתפתחות- המנטאלית והאישית.
-**--*
פענוח
-**--*
בשלב זה נפענח, נזהה ונגלה, מהם "הצבעים המתקנים"-
המשתקפים בתכונותיהם, את אותם- "המקומות המנטאליים-
הדורשים שיפוץ" בעולמנו והמשפיעים בתהליכי יצירת ההתעלות בדרך-
אל ההתעצמות הרוחנית- כהישגית בנפשותינו, בכל הנוגע להגשמת יעדינו-
הקיומיים. בצורה הדרגתית, נבחר לנסות 'ולשלבם ברוחנו' ולאחר מכן אף-
במלתחת בגדינו... ניתן לכל צבע כמספר הזדמנויות התלבשות, לשם מימוש-
'חדירה ללבבנו'... כאשר 'מטרת העל' בחלק זה של התהליך, הינה לדרבן,
לקרב ולחזק- בפנימיותנו את כל 'אותם המקומות' שבחלוף השנים , הפכו-
פחות: ססגוניים, בולטים ושולטים... ולהפוך לדמויות: מתמודדות, פתוחות,
מחוברות ומודעות, ברצף אפיזודות חיינו השונות, זהו 'כלי שרת' ההופך כל
אחת ואחד מאיתנו לבעל הערכה, דימוי ואהבה עצמיים גבוהים בעולמו-
האישי, 'פונקציה'- המשליכה גם אל עבר מכלול עולמותיו- החיצוניים...
השלב הבא, הינו למעשה- "הדובדבן שבקצפת" ומחולק לשלושה תתי- שלבים:
**--**-
תפיסות
**--**-
במסגרת תהליך הניסוי והטעייה בצבעים השונים, 'נתחבר'-
אל שלל: התחושות, השינויים 'ותהליכי ההתגבשות'- הקיומיים/מנטאליים-
שבנו ונבצע- 'שלייה' של כל אותם "הערכים המתווספים" לתודעתנו וחיינו,
כפועל היוצא 'מהשיעורים הקיומיים החדשים', אשר יתרחשו בחיינו- 'בשביל-
ההתפתחות והצמיחה' בו אנו צועדים... לדוגמא: אם במהלך ההתנסות בלבוש-
בצבע הכתום, נחוש: קלילים, מחוזרים ועליזים יותר, נחבור אל 'החותמת-
המנטאלית' שהשאיר אותו הצבע באישיותנו ובלבנו, ע"פ מהות התחושה-
והתובנה, 'המשתקפת מבעד לשימוש' בבגד בצבע זה, כגון: עד כמה מוסיף
הכתום אור וחיות לעולמנו והופך אותנו בהדרגה בהיבט העצמת קיומנו-
למחוזקים ומוגשמים- הרמונית, תקשורתית, חברתית וכיו"ב...
**--**--**--
תכלית/תוחלת
**--**--**--
לאחר שקבלנו 'אמות מידה תפיסתיות' בנוגע לשיפור עצמנו ועולמנו,
נשתמש- 'בתבניות ההבנה מהשטח' ונייצר במוחנו וברוחנו- 'תוחלת
קיומית', הנובעת מכל אותן ההתנסויות והדפוסים החשיבתיים, שאספנו-
בבחירות 'לאורך דרך הצבעים', בשאיפה ובאוריינטציה הפנימית אל-
'דרך המלך'...
*--**-
תרומה
*--**-
תת שלב זה נחשב 'כדובדבן שבקצפת אשר בעוגת התהליך כולו'... על ידו-
'נבחן ונמפה' את הצבעים השונים בפרטיי הלבוש, אותם ניסינו להוסיף לחיינו...
נשאל את נפשנו: אילו צבעים מהנ"ל, נותנים תרומה ומוסיפים תמורה: חיובית,
חיונית, והישגית, לרוחנו ולמסגרות עולמנו?... עד כמה ובאילו אופנים, צבע לבוש-
כזה או אחר- 'מוסיפים צבע' לשיפור מהות קיומנו, לצידה של ההתקרבות ליעדינו?...
-**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**-
באמצעות אותם הצבעים בבגדינו, התורמים ומתמירים הלכה למעשה את הלך
משעול חיינו ולבבנו, נתווה ונאמץ אל קרבינו- את אותה 'הדרך המסומנת-
בצבעים', אל עבר האושר הנכסף והמימוש האולטימטיבי, בשלל המישורים-
והרבדים הטמונים בפוטנציאל- אישיותנו, כפי שהללו נשקפים מבעד לצבעים-
המופלאים, באופק ההתפתחות המנטאלי- והייעודי אשר במעמקיי נשמתנו...
שפעת הצלחות ומאורות האהבה-
מלבבי
אל זה שלכם-
איל חזיז
הגלום באישיותנו ולשיפור איכות חיינו ורמת החיוניות שבקרבנו, נשתמש
במודל- "קצפת". מודל זה, מספק כלים המשקפים 'מבעד לצבעים' את אותן-
המטרות והמשמעויות הקיומיות אליהם אנו שואפים בעולמנו.
טרם הפעלת המודל בחיינו, חשוב שנהיה ערים ומודעים למהותם 'ולכוחם' -
של הצבעים השונים באופן מקיף, על מנת ליישם את משמעותם ברמת
"השיעור בהעצמה הקיומית" ובדרך בה הם מגדירים ומצביעים על-
'אופי חיינו ועולמנו הפנימי'. להלן, ארבעת השלבים אשר במודל:
**--**--**--
קריאה/קליטה
**--**--**--
בשלב בסיסי זה נגדיר 'ונאבחן', את אותם הצבעים העיקריים-
"הניבטים מאישיותנו" נפתח את ארון הבגדים שלנו (הקיצי והחורפי)-
ונתבונן בשלל הצבעים המאפיינים אותו. מתוך המגוון, נבחר כשלושה-
צבעים עיקריים הנחשבים- "שולטים בחיינו"... כעת, נבצע- 'תהליך-
הפנמה' של משמעות שלושת הצבעים הללו, כפי שהינם- 'מקרינים-
בתכונותיהם' ומציגים 'מרכיבים שונים' באישיותנו ובעולמנו. מרגע זה
וכמספר ימים לאחר התגבשות הבחירה, 'נעבד' את משמעותם של צבעים-
אלה, לדרך- בה מתנהל עולמנו (סגנון חיינו) ועל פיה מאופיינים מגוון-
קוויי אישיותנו, לצד- השתקפותם בתהליכי קבלת החלטותינו ובבחירות-
הניבטות מהן- בדרך- בה מתקיימים חיינו- כאן ועכשיו...
**--**--**-
"ציון דרך"
**--**--**-
לאחר 'שעיכלנו והפנמנו' את מכלול "ציוניי הדרך" אשר-
בשיעורים בהעצמת קיומנו, בכל הקשור לאפיונינו האישיותיים-
'ולקוויי המתאר' של מסגרות חיינו, לאורך כמספר ימים; נעלה על-
הכתב, או 'נציב בתודעתנו', את שלל המסקנות התפיסתיות, בכל-
הנוגע- "למקצה השיפורים", הנדרש להבאת חיינו- 'למסלולם-
הייעודי', ביחס להצמחה ולהתפתחות- המנטאלית והאישית.
-**--*
פענוח
-**--*
בשלב זה נפענח, נזהה ונגלה, מהם "הצבעים המתקנים"-
המשתקפים בתכונותיהם, את אותם- "המקומות המנטאליים-
הדורשים שיפוץ" בעולמנו והמשפיעים בתהליכי יצירת ההתעלות בדרך-
אל ההתעצמות הרוחנית- כהישגית בנפשותינו, בכל הנוגע להגשמת יעדינו-
הקיומיים. בצורה הדרגתית, נבחר לנסות 'ולשלבם ברוחנו' ולאחר מכן אף-
במלתחת בגדינו... ניתן לכל צבע כמספר הזדמנויות התלבשות, לשם מימוש-
'חדירה ללבבנו'... כאשר 'מטרת העל' בחלק זה של התהליך, הינה לדרבן,
לקרב ולחזק- בפנימיותנו את כל 'אותם המקומות' שבחלוף השנים , הפכו-
פחות: ססגוניים, בולטים ושולטים... ולהפוך לדמויות: מתמודדות, פתוחות,
מחוברות ומודעות, ברצף אפיזודות חיינו השונות, זהו 'כלי שרת' ההופך כל
אחת ואחד מאיתנו לבעל הערכה, דימוי ואהבה עצמיים גבוהים בעולמו-
האישי, 'פונקציה'- המשליכה גם אל עבר מכלול עולמותיו- החיצוניים...
השלב הבא, הינו למעשה- "הדובדבן שבקצפת" ומחולק לשלושה תתי- שלבים:
**--**-
תפיסות
**--**-
במסגרת תהליך הניסוי והטעייה בצבעים השונים, 'נתחבר'-
אל שלל: התחושות, השינויים 'ותהליכי ההתגבשות'- הקיומיים/מנטאליים-
שבנו ונבצע- 'שלייה' של כל אותם "הערכים המתווספים" לתודעתנו וחיינו,
כפועל היוצא 'מהשיעורים הקיומיים החדשים', אשר יתרחשו בחיינו- 'בשביל-
ההתפתחות והצמיחה' בו אנו צועדים... לדוגמא: אם במהלך ההתנסות בלבוש-
בצבע הכתום, נחוש: קלילים, מחוזרים ועליזים יותר, נחבור אל 'החותמת-
המנטאלית' שהשאיר אותו הצבע באישיותנו ובלבנו, ע"פ מהות התחושה-
והתובנה, 'המשתקפת מבעד לשימוש' בבגד בצבע זה, כגון: עד כמה מוסיף
הכתום אור וחיות לעולמנו והופך אותנו בהדרגה בהיבט העצמת קיומנו-
למחוזקים ומוגשמים- הרמונית, תקשורתית, חברתית וכיו"ב...
**--**--**--
תכלית/תוחלת
**--**--**--
לאחר שקבלנו 'אמות מידה תפיסתיות' בנוגע לשיפור עצמנו ועולמנו,
נשתמש- 'בתבניות ההבנה מהשטח' ונייצר במוחנו וברוחנו- 'תוחלת
קיומית', הנובעת מכל אותן ההתנסויות והדפוסים החשיבתיים, שאספנו-
בבחירות 'לאורך דרך הצבעים', בשאיפה ובאוריינטציה הפנימית אל-
'דרך המלך'...
*--**-
תרומה
*--**-
תת שלב זה נחשב 'כדובדבן שבקצפת אשר בעוגת התהליך כולו'... על ידו-
'נבחן ונמפה' את הצבעים השונים בפרטיי הלבוש, אותם ניסינו להוסיף לחיינו...
נשאל את נפשנו: אילו צבעים מהנ"ל, נותנים תרומה ומוסיפים תמורה: חיובית,
חיונית, והישגית, לרוחנו ולמסגרות עולמנו?... עד כמה ובאילו אופנים, צבע לבוש-
כזה או אחר- 'מוסיפים צבע' לשיפור מהות קיומנו, לצידה של ההתקרבות ליעדינו?...
-**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**-
באמצעות אותם הצבעים בבגדינו, התורמים ומתמירים הלכה למעשה את הלך
משעול חיינו ולבבנו, נתווה ונאמץ אל קרבינו- את אותה 'הדרך המסומנת-
בצבעים', אל עבר האושר הנכסף והמימוש האולטימטיבי, בשלל המישורים-
והרבדים הטמונים בפוטנציאל- אישיותנו, כפי שהללו נשקפים מבעד לצבעים-
המופלאים, באופק ההתפתחות המנטאלי- והייעודי אשר במעמקיי נשמתנו...
שפעת הצלחות ומאורות האהבה-
מלבבי
אל זה שלכם-
איל חזיז
מ. איל חזיז הינו המפתח והממציא הבלעדי של שיטת - "המשואה", המשלבת אבחון ויעוץ, באמצעות: נומרולוגיה, תרפיה ע"פ מהות הצבעים, אבחון האינטונציה, העידן החדש, כוח השמות ע"פ חכמת הקבלה, ואימון אישי לחיים; להעצמת והגשמת פוטנציאל האישיות הגלום בכל מישורי החיים. סופר ומחבר כתבים ומאמרים בתחום המודעות והצמיחה האישית. "מורה דרך לחיים", המשלב- כלים אותנטיים לתהליך צמיחה רוחנית, התפתחות והגשמה אישית. דואר אלקטרוני: eyaly4@bezeqint.net טלפון נייד - 052-3387722.