ליאור שוהם, מנכ"ל נובה תקשורת המתמחה בהשכרת טלפון לוויני ומשואות איתור למטיילים, מספר כי הפעם האחרונה שבה Tracer איתר אדם היתה לפני כחודש, ב-16 ביולי, על הר הוואינה פוטוסי בבוליביה. "מטיילת ישראלית ששכרה לטיול את המכשיר הפעילה אותו, ומיד התקבלה במוקד של נובה הודעת מצוקה יחד עם נתוני המיקום (נ"צ) של המטיילת", הוא מספר.
לאחר בדיקת פרטי המכשיר ופרטי המטיילת, יצר המוקד קשר עם משפחת המטיילת בישראל ועם הרשויות בבוליביה. המידע נמסר גם לחדר המצב של משרד החוץ ולצוות החילוץ של חברת הביטוח שבה מבוטחת המטיילת. תוך כדי האירוע התברר למוקד כי המטיילת יצאה לטרק על ההר בקבוצה הכוללת מדריך מטעם חברה מקומית. המוקד יצר קשר גם עם החברה המקומית, הודיע לה כי יש אירוע מצוקה ומסר לה את המיקום. לאחר כשעה מרגע ההפעלה תם האירוע.
"מבדיקה עם נציג החברה המקומית התברר כי אחת המטיילות, תיירת לא ישראלית, מעדה בטרק ונפלה מגובה רב אל מותה. המטיילת הישראלית הפעילה את המכשיר, ובכך תרמה להגשת סיוע מהיר ומדויק לקבוצה", אמר שוהם. לדבריו, "במקום אין קליטה סלולרית, ולכן רק השימוש ב-Tracer, שפועל באמצעות רשת לוויינית, איפשר את העברת הודעת המצוקה. במקרים שבהם אין למטייל אפשרות להודיע על אירוע המצוקה לוקח לפעמים שעות ואף ימים עד שמתחילים להבין כי משהו לא בסדר, ורק אז מתחילים במאמצי איתור וחילוץ". עוד הוסיף שוהם כי "היות שהמכשיר שולח גם את המיקום, כל מה שנשאר הוא לבצע את החילוץ עצמו - וכך נחסך זמן רב ומשאבים בגין החיפוש".
הכתבה פורסמה במסגרת כתבה נרחבת על מכשירי איתור למטיילים ולאנשים במצוקה ולצורך כתיבתה התייעץ הכותב עם נציגי חברת נובה תקשורת למטייל המתמחה בהשכרת טלפון לוויני למטיילים ומשואות איתור לתרמילאים.