הקצאת תקציב ממוקד לשם פרסום בפייסבוק
על מנת שלא לבזבז חלקים ניכרים מהתקציב על ניסויים פרסומיים בפייסבוק, כדאי להגדיר באופן ברור ומדויק מה צריכים תקציבי הפרסום להשיג. מאחר ופייסבוק מתבססת על יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחות, בין אם פוטנציאליים ובין אם לקוחות קיימים, כדאי גם לתכנן את ניצול התקציב על פני תקופה ארוכה. לכן, במקום להשקיע את התקציב בקמפיין חד שבועי, מומלץ לנצל סכומים קטנים יותר, שיתפרסו על פני תקופה של כמה שבועות או אפילו כמה חודשים.
בחינת הפרודקטיביות של מודעות פרסום בפייסבוק
במאמרים הבאים ציינו אמנם כי ישנם מודלים לפרסום ושיווק באינטרנט המתבצעים בדרך כלל ברשת שלא כדאי לממש אותם בפייסבוק, אך ניתן לקחת את עיקרון הצבת שתי גרסאות לאותה המודעה ולבצע זאת בצורה ממוקדת יותר. לדוגמא, אם יצרתם מודעת פרסום בפייסבוק המיועדת לכלל תושבי גוש דן, תוכלו ליצור שתי גרסאות שלה, כאשר האחת מיועדת לתושבי תל אביב והשניה מיועדת לתושבי פתח תקווה. בדיקת מידת היעילות של כל אחת מהמודעות תסייע לכם לראות באיזה אופן יש לשנות את הפרסום בהתאם לקהל היעד. ככל שתיצרו יותר מודעות ממוקדות, כך תגבירו את הפרודוקטיביות של הפרסום, אך מומלץ שלא להגזים בכך. אין ספק כי כדאי לנצל את כל היתרונות שפייסבוק מציעה, אך בתקופת הפרסום כדאי להתמקד יותר בהכנסת החברה אל מודעות המשתמשים, בייחוד אם מדובר בחברות בתחילת דרכן, ולבסס את מערכות היחסים עם הלקוחות.
שמירה על קשר רצוף עם הלקוחות
מאחר ופייסבוק מאפשרת אינטראקציה ישירה עם הלקוחות, כדאי לנצל זאת בצורה הטובה ביותר ולתחזק את מערכות היחסים שנוצרו. הדבר תקף ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים באותה המידה. כפי שתבקשו למשוך לקוחות חדשים ולגרום להם להתעניין במוצרים המפורסמים, כך כדאי להשקיע גם בלקוחות וותיקים. דבר זה יאפשר להם להבין כי החברה מקשיבה להם וכי דעתם חשובה. שמירת הקשר יכולה להיעשות במגוון דרכים הכוללות, בין היתר, מענה מהיר על שאלות ובקשות מידע, שליחת ברכות בימי הולדת ואיחולים על הצטרפות לדף העסקי של החברה.
במאמר הבא נדון בחשיבה היצירתית אל מחוץ לקופסא ובפרסום הדוחף לפעולה.
href="mailto:lidor@a-2-z.co.il" target="_blank">לידור בק - משווק במדיה חברתית
שיווק בינלאומי באינטרנט