דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלק ראשון: אפשרויות המיקוד והפילוח בפייסבוק 

מאת    [ 10/12/2009 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 1986 פעמים ]

 

שיווק באינטרנט, כמו גם דרכי שיווק במדיות אחרות, דורש התמקדות בקהל  היעד. אין ספק כי באופן תיאורטי אפשר לפרסם לכל אחד בכל מקום אך בכדי לנצל את תקציב הפרסום בצורה יעילה ולגרום לתוצאות ארוכות טווח, יש לאפיין את הפרסום בפייסבוק בהתאם לקהל היעד של החברה. את קהל היעד ניתן להגדיר בדרכים שונות, כגון באמצעות בחינת הצרכים אותם החברה מספקת ועל ידי חקר שוק שיתבסס על בחינת חברות אחרות באותו התחום ואתרי האינטרנט אשר מייצגים אותן.

שיווק באינטרנט, כמו גם דרכי שיווק במדיות אחרות, דורש התמקדות בקהל  היעד. אין ספק כי באופן תיאורטי אפשר לפרסם לכל אחד בכל מקום אך בכדי לנצל את תקציב הפרסום בצורה יעילה ולגרום לתוצאות ארוכות טווח, יש לאפיין את הפרסום בפייסבוק בהתאם לקהל היעד של החברה. את קהל היעד ניתן להגדיר בדרכים שונות, כגון באמצעות בחינת הצרכים אותם החברה מספקת ועל ידי חקר שוק שיתבסס על בחינת חברות אחרות באותו התחום ואתרי האינטרנט אשר מייצגים אותן.

 

מדוע פרסום בפייסבוק שונה ממודלים אחרים של שיווק באינטרנט? בדרך כלל מבצעים פרסום ברשת על ידי הצבת מודעות פרסום באתרים שונים ובמנועי חיפוש כמו גוגל,  כאשר מודעות פרסום אלו מיועדות לכל אדם במדינה מסוימת. לאחר מכן מפרסמים שתי גרסאות של המודעה, אשר כל אחת מהן פונה לקהל יעד אחר, ובודקים מי מהן אפקטיבית יותר.

 

דרך נוספת לביצוע שיווק באינטרנט היא באמצעות הצבת מודעות בכל דפי התוצאות של מנועי החיפוש אשר קשורות למוצר המפורסם, בין אם מילת המפתח שהוקלדה בתיבת החיפוש מאויתת כהלכה ובין אם בצורה שגויה. עם זאת, מודלים אלו לא יהיו אפקטיביים בפייסבוק, מאחר והם כלליים מדי, ויגרמו לרוב לבזבוז של תקציבי הפרסום.

אלמנטים המסייעים לבצע פרסום בפייסבוק בצורה ממוקדת יותר - פייסבוק מציע למפרסמים בו אחד עשר מאפיינים, על פיהם ניתן למקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי. לפניכם פירוט של כל אחד ואחד מהם:

  • מיקום: ניתן להתמקד במקום מסוים לפי מדינה, מחוז ועיר.
  • גיל: מאפיין סטנדרטי זה הנו קל להגדרה, לאחר שקהל היעד נקבע.
  • יום הולדת: מאפיין זה הנו חדש יחסית בפייסבוק ומאפשר למפרסמים למשוך לקוחות פוטנציאליים על ידי הענקת מתנות או שוברי הנחה ליום הולדתם.
  • מגדר: מאפיין נוסף המאפשר להתמקד בפלח מסוים של האוכלוסייה.
  • מילות מפתח: מאפיין זה מבוסס על פרטים מתוך הפרופיל האישי של המשתמש וכולל, בין היתר, תחביבים, ספרים,  סרטים ותוכניות טלוויזיה אהובים. בנוסף, גם תחום העבודה של כל משתמש כול לסייע רבות למפרסמים.
  • רמת השכלה: מאפיין זה מאפשר למקד את קהל היעד בהתאם לרמת ההשכלה שלו ולמוסד הלימודי בו למד.
  • מקום עבודה: מאפיין זה מסייע למפרסמים לפענח באילו חברות עובד קהל היעד ומאפשר, להרחיב בתוך הארגון עצמו, את המודעות על המוצרים המתפרסמים.
  • מערכות יחסים: מאפיין זה תורם לחברות המעוניינות לפרסם מוצרים לרווקים, זוגות או לנשואים. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי בחירת המאפיין תמנע מכם לכלול את המשתמשים שלא הגדירו סטטוס זה.
  • תחומי עניין: מאפיין זה מסייע במידה והמשיכה המינית של המשתמש רלוונטית למוצר אותו מבקשים לפרסם.
  • שפה: מאפיין מהותי במיוחד, המסייע רבות להבנתם של המשתמשים את המודעות המפורסמות.
  • קשרים: גם מאפיין זה הנו חדש יחסית בפייסבוק ומאפשר לכלול משתמשים שהצטרפו לדפים או אישרו נוכחות באירועים שהמפרסם ערך. על ידי מאפיין זה ניתן למקד את הפרסום רק למשתמשים שעוד לא הצטרפו ולמנוע הקלקה של אלו שכבר כלולים. דבר זה מקבל חשיבות יתרה כאשר מדובר בפרסום המתומחר לפי מספר ההקלקות על המודעות.


במאמר הבא נבחן את האפקיביות של מודעות פרסום בפייסבוק, איך יוצרים מערכות יחסים עם לקוחות וכיצד הן מתבצעות בפועל?


href="mailto:lidor@a-2-z.co.il" target="_blank">לידור בק - משווק במדיה חברתית


www.a-2-z.co.il  


שיווק בינלאומי באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב