דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק נכון של רעיונות מחוץ לישראל 

מאת    [ 12/12/2009 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 2741 פעמים ]

שיווק נכון של רעיונות בחו"ל

 

 

רעיונות אינם נחלתן הבלעדית של יזמים סדרתיים או ממציאים. כולנו מידי פעם מעלים רעיונות שאנו בטוחים שהם הדבר הבא. ברוב המקרים, אין לנו את הרצון או היכולת לפתח אותם, או שפשוט הרעיונות אינם קשורים לתחום העיסוק שלנו כך שאין לנו את הידע הנדרש לצורך פיתוחם ושיווקם. מה שקורה בדרך כלל, עוברים הלאה ושוכחים מהרעיון.

ברוב המקרים, הפעם הבאה שתזכרו ברעיון תהיה רק כאשר תשמעו על מישהו שהתעשר מאותו המוצר עליו חשבתם.

כדי שלא "תאכלו את הלב" במקרה כזה, כדאי לדעת שקיימת אפשרות לשווק רעיונות, ללא צורך לפתח אותם קודם לכדי מוצר.

 

בעיית השיווק היא אחת מן הבעיות הקשות העומדות בפני כל יזם, בין אם יש בידיו פטנט, רעיון או לפעמים אפילו שיטת עבודה יעילה יותר. השאלה האופיינית היא מה עושים הלאה? או במילים אחרות, כיצד גוזרים קופון מהרעיון היצירתי?

מכיוון שכידוע השוק הישראלי אינו מהווה מצע מספק עבור רוב הפיתוחים, המטרה היא השוק הבינלאומי- וזה מה שהופך את כל תהליך השיווק לקשה אף יותר. לשיווק לחו"ל נוסף מימד של חוסר ודאות- השפה הזרה, העדפות לא מוכרות של הקהל וחוסר מידע מספק על המפיץ או המשווק איתו עובדים.

לכל זאת, נוספת גם התחושה שאמנם המחיר ההתחלתי ידוע, אך אף פעם לא ברור באיזה מחיר מסיימים, וההוצאות גוברות.

 

במידה ויש לכם את הקשרים המתאימים, ואתם מכירים חברות בעלות עניין ברעיון שלכם, תוכלו לפנות אליהם ישירות על מנת שהם יפתחו את הרעיון וישווקו אותו לחו"ל.

החיסרון בשיטה זו, הוא החשש מהאפשרות שהחברה עימה דיברתם תנצל את הרעיון מבלי לתת לכם כל תמורה. לכן כדאי מאוד להגיע לפגישות כאלו עם מסמך שמירת סודיות ולהחתים עליו את מי שאתם חושפים בפניו את הרעיון. כך תהיו מגובים במקרה של גניבת הרעיון.

 

 

בנוסף, כדאי לציין כי ישנם רעיונות מסוימים שזוכים למסלול השקעה תומך, כגון חממות טכנולוגיות וקרנות הון סיכון. גופים אלו תומכים רבות בממציא ונוטלות על עצמן את הסיכון הכרוך בפיתוח.

 עם זאת, האפשרות לפנות לגופים אלו מתאימה רק לקומץ ממציאים, מכיוון שאלו מממנים אך ורק רעיונות בעלי חידוש טכנולוגי מהפכני. לפעמים הם גם דורשים מהממציא השקעה כספית כתנאי לתמיכתם.

 התוצאה היא שרעיונות רבים נזנחים בשלב זה או אחר, והזדמנויות עסקיות רבות יורדות לטמיון. 
כך שבסופו של דבר, מרבית הממציאים אינם מסוגלים להפוך את הרעיון שלהם למוצר רווחי, מכיוון שהם חסרים משאבים: מימון, ידע, זמן וקשרים.  

מספר חברות ברחבי העולם, כבר הפנימו את העובדה הזו, ומתוך הרצון לשמר את היצירתיות נפתחו מספר מסלולים המאפשרים לממציא "למכור את הרעיון" לבעלי המשאבים על מנת להביא לפיתוחו.

 

גם בארץ פועלת שיטה לשיווק רעיונות לחו"ל ללא צורך בהשקעה רבה בפיתוח. מה שנדרש מהממציא הוא לפתח אב טיפוס של המוצר, מבלי להתחיל עדיין בייצור ממש.

האב טיפוס משווק באמצעות שיטת השיווק הישיר, ממש כפי שנהוג בארה"ב, פניה ישירה לצרכן הסופי באמצעות פרסום בטלוויזיה המסחרית (DRTV). כל זאת, מבלי לעבור אצל סוכנים ומתווכים באמצע.

בארץ מופעלת שיטה זו באמצעות חברת GMS, שגם אחראית להפקת המשדר ולזמן השידור שלו בשידורים השונים בחו"ל.

שיטה זו מאפשרת לממציא לקבל רשימת הזמנות ורק לאחר שהוא רואה שהרעיון שלו אכן מניב לו הכנסות הוא יכול התחיל ולהיכנס לתהליך ייצור נטול סיכונים.

 

www.gmsdrtv.com

 

www.gmstv.net

 

 

 

 

 

 

הכותב הנו מנכ"ל ג'נראל מרקטינג סולושיין (GMS) המתמחה בשיווק והפצת מוצרי צריכה (פטנטים) בשיווק ישיר בארה"ב סין והודו. http://www.gmsdrtv.com/ ליצירת קשר ניתן לפנות בדוא"ל sam@gmsdrtv.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב