גרשון לוין מרבה להשתמש בתאורה נסתרת המגיעה ממקורות לא צפויים ומאמין שגופי תאורה אינם צריכים לגנוב את ההצגה מהאור עצמו
במהלך השנים נפלה בידי הזכות לעבוד ולתכנן חללים רבים הן בתחום הפרטי והן הציבורי כאשר ללא ספק האתגר הגדול בעיני הוא להאיר חללים פרטיים – סביבה אינטימית קבועה של אנשים , משפחה . לייצר חלל אישי , אישי עם שפה הגיון והתאמה לחייהם של לקוחותי. בתחילת כל הליך תכנוני מתקיימת פגישה ארוכה עם הלקוח על מנת להבין, להרגיש ולרדת לעומקו של "האוהב לא אוהב" שלו .
השלב הבא זו עבודה אינטנסיבית עם המתכנן . להבין את החלל שיצר וכיצד התאורה יכולה להשתלב במערך האדריכלי הכללי. תאורה אמורה להאיר ולהיות מכשיר שתפקידו להעביר מסרים רגשיים משפיעים על המשתמש. תכנון תאורה נכון ואיכותי הוא זה הבנוי על מגוון ומספר מקורות הארה בחלל , טמפרטורות וגווני אור שונים המשתלבים יחדיו ויוצרים אוירה.
כיוון שאנו חיים באזור שטוף שמש לאורך כל השנה כמעט, עשתה האדריכלות המקומית, כבר בראשית דרכה- שימוש נרחב באור הטבעי הנכנס לתוך החללים. כמעצב תאורה, כל שאני מנסה לעשות הוא לחקות את הטבע, לשאוב השראה מקרני השמש החודרות דרך חרכים בתריס, ומכתם השמש הנוצר על הרצפה. אני מעצב תאורה המגיעה ממקור לא צפוי, היוצרת את האוירה בחלל ומעניקות לו נעימות ורוגע, ולכך אני מוסיף גופי תאורה גלויים המוסיפים פן אסתטי ודקורטיבי לחלל.
החלל המצולם הינו בית גדול מידות באזור השרון בצורת האות ר כאשר חלל קומת הכניסה מחולק לשני לופטים פתוחים ונקיים המתחברים בגרם המדרגות לקומה העליונה ולמרתף. החלל כולו בצבע לבן כאילו "מיקרו קוסמוס" עצמאי שאסור היה לפגוע בשלמות שלו . למעצבת הפנים, האדריכלית חבצלת נאמן היה חשוב לשמור על איזון בין הפנים והחוץ תוך שמירה והקפדה על חלל נקי ואורירי. הצבעוניות היחידה היא כתמי צבע ירוק בכיסאות הבר ובספת הרביצה בחלל המגורים . האתגר בתכנון התאורה היה לשמר את ההקפדה על הקוים הנקיים תוך מתן מענה לכל החלל מבלי לפגוע בתפיסה הבסיסית של המעצבת. הבחירה הייתה ליצור בתקרה חריץ אורך נקי ושיבוץ גופי תאורה נסתרים בתוכו. כאשר מתבוננים בחלל רואים רק את האור היורד ומאיר מוקדים שונים. גורם חשוב בפונקציונאלית התאורתית הוא מערכת בקרה המאפשרת ליצור את האוירה המתאימה באמצעות אור.
המסדרונות הארוכים בבית השרו תחושת צפיפות איתה התמודדתי באמצעות חריץ אור נסתר המקשר בין התקרה והקיר. תאורה פלואורסנטית פשוטה ובסיסית בגוון חם העניקה למסדרון תחושת רוחב וגובה וקישרה רעיונית ותחושתית את שני קצוות המסדרון. נקודות האור המרובעות לצידו של גרם המסדרון ולאורך המסדרון הינן קוביות מגבס שהן חזרה רעיונית על התאורה השקועה בחללים השונים. התאורה משמשת גם כ"תמרורים" בלילה, היוצרים מסלול שניתן ללכת לאורכו בביטחה גם בחשכה. במרתף הבית המשמש כחדר משחקים נחרצו בתיקרה שלושה פסי רוחב א-סימטריים בתוכם הותקנה תאורה נסתרת הנותנת תחושה של אור טבעי החודר מבחוץ.
מאמר זה נלקח מקטגוריית תאורהמפורטל עיצוב הבית - עיצוב