למרות המצג והתדמית של פייפאל כבנק הוירטואלי האמין ברשת , לעיתים היא מועדת קשות עד כדי שיתוף פעולה בעקיצות של מוכרים באי ביי. קראו מקרה מדהים שיגרום לכם הרהורים שניים.
במקום להרבות בהקדמות ניגש לתיאור האירוע שהוא אמיתי לחלוטין והובא לידיעתי ע"י המוכר עצמו:
למוכר חנות באי ביי ובין שאר המוצרים העלה מערכת נינטנדו שנמכרה לקונה אמריקאי בעלות של כ- 400 דולר.
הקונה , כנהוג בעת זכייה שילם על המוצר באמצעות פייפאל. אלא שפייפאל החזיקה את הסכום ב-hold והודיעה למוכר כי תשחרר את הסכום רק כאשר העסקה תסתיים ללא בעייה ולשביעות רצון הקונה. זוהי פעולה לגיטימית שפייפאל נוהגת בה מסיבות שונות והעיקרית שבהם היא כאשר למוכר יש פחות מ- 100 פידבקים ועלות המוצר יותר מ- 100 דולר. הכסף מופיע בחשבונו של המוכר אך אינו יכול להשתמש בו עד שחרורו ע"י פייפאל.
יחד עם זאת הודיעה פייפאל לקונה שיש אישור לשלוח את המוצר ועליו לשלוח אותו מיידית ע"מ שתוכל לשחרר את הכסף לטובתו כמה שיותר מהר.
כך עשה המוכר ושלח מיידית את המוצר לקונה מתוך ידיעה שפייפאל מחזיק את הכסף ונתן אישור משלוח. כמו כן הזין בפרטי העסקה בפייפאל את ה- Tracking number (מס' אישור המשלוח)
אולם , לאחר שהמוצר הגיע ונמסר לקונה ופייפאל הייתה אמורה לשחרר את הכסף, הודיעה למוכר כי הבנק של הקונה לא אישר את ההעברה וכי הם מבצעים חקירה.
הקונה נתן פידבק חיובי למוכר והעסקה מבחינתו הושלמה.
שימו לב למצב אליו הכניסה פייפאל את המוכר:
המוצר נשלח והגיע לקונה, הפידבקים ניתנו משני הצדדים, איביי מדווחת שהעסקה בוצעה שולמה ונסגרה, אבל התשלום נעצר ע"י פייפאל !!
פייפאל פעלה כאן בחוסר תום לב ואף כ"שותפה לפשע". למה הדבר דומה? כאילו קבלה פייפאל מהקונה צ'ק על סכום הקנייה, הודיעה למוכר שהצ'ק תקין ואפשר לשלוח ולאחר ששלח , הודיעה פייפאל שהצ'ק חזר!!!
עכשיו המוכר נתון לחסדי פייפאל ולחסדי הקונה – ייתכן מאד שיישאר ללא הכסף וללא המוצר.
אכן , עקיצה משותפת עם הקונה מבית המדרש של פייפאל !
ואי ביי? זו טוענת שאמנם פייפאל הינה חברת הסליקה שלה אך היא איננה מתערבת במחלוקות או בעיות פיננסיות.
את המסקנות מהמקרה אני משאיר בידי הקורא.
בעל תואר שני במנהל עסקים התמחות בשיווק וסחר בינלאומי.יועץ בנושא מסחר אלקטרוני ,חנויות ותוכניות שותפים באינטרנט. www.dropshipro.com