אתרי מאמרים הם כלי שיווקי שנכנס בשנים האחרונות לשימוש בישראל. בארה"ב מדובר בכלי שיווקי לגיטימי מהמדרגה הראשונה ועשרות (אם לא מאות) אתרי מאמרים הוקמו בשנים האחרונות ומקדמים תכנים שיווקיים של אלפי אתרי אינטרנט ברחבי העולם. אתרי המאמרים הם כלים עוצמתיים וייחודם בכך שמנועי החיפוש מתחשבים בתכנים שלהם לצרכי דירוג האתרים. המשמעות: ככל שתופיע שם יותר פעמים, ככל שהטקסטים שלך יהיו טובים יותר, כך גדל הסיכוי שתדורג בראש רשימת מנועי החיפוש.
גם בארצנו הקטנה הבינו את הכוח של אתרי המאמרים ומתחילים להגדיל ולהרחיב את השימוש הנעשה בהם. קידום תוכן שיווקי באמצעות תכנים נעשה כיום בעיקר באמצעות אתרי מאמרים. לכל אתר יש מספר כותבים שעסוקים בניסיונות לקדמו באמצעות תכנים: הם מעלים תכנים לאתרי המאמרים, תוך הדגשת לינקים מסוימים ומילות חיפוש שברצונם לקדם.
מנועי החיפוש מתחשבים בתכנים אלו, אם כי בתנאים מסוימים. לכל מנוע חיפוש יש קריטריונים משלו לדרוג אתרים ברשת. חלקם משתמשים גם בתכנים הנכתבים על האתר כפרמטר לרמת העניין שהוא עשוי לגלות בקרב הגולשים. ז"א, אם מנוע החיפוש מצא אתר שלו 30 התייחסויות ברשת (אתר שנכתבו עליו לדוגמה 30 כתבות שונות) ואתר עם 5 התייחסויות ברשת, סביר להניח שהאתר עם 30 הכתבות יקודם. למה? כי גם מנוע החיפוש יבין שאם הוא יצר יותר עניין, כנראה שהוא רלבנטי יותר ומעניין יותר.
וזאת בדיוק הסיבה שמשתמשים באתרי המאמרים: בכדי להציף את הרשת במידע על אתרי האינטרנט ולגרום למנועי החיפוש לדרג גבוה יותר את האתר. כמובן שהשימוש במאמרים הוא גם שימוש שיווקי - הוא פונה לגולשים ומסביר להם על יתרונות המוצר - אולם הוא גם כלי קידום מהמדרגה הראשונה וכך צריך גם להתייחס אליו.
כתיבת תוכן לאתרים סטאר טקסט ושרותי כתיבה שיווקית